وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه ترشی بادمجان با تمبر هندی

طرز تهیه ترشی بادمجان با تمبر هندی

از خوشمزه بودن خورش بادمجان و دیگر غذاها و دسرهای تهیه شده با بادمجان اصلا نمی شه گذشت. اگر بادمجان خور باشید، حتما تا به حال ترشی بادمجان را كه شكمش با سیر و سركه پر شده، امتحان كرده‌اید اما این بار پیشنهاد دیگری برایتان داریم؛

 

طرز تهیه ترشی بادمجان و تمبرهندی :

هشت قاشق سبزی معطر را ساطوری كرده و یک بوته كوچک سیر را پوست كنده، رنده كنید. حالا یک عدد فلفل تند را ریز خرد كنید و این مواد را با هم مخلوط كنید.

 

سپس حدود 300 گرم بادمجان ریز را شسته، پوست‌كنده و خرد كنید. یک بسته تمبر هندی 150 گرمی را با دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط كرده و از صافی رد كنید تا هسته‌های آن جدا شود. سبزی و فلفل خردشده، موسیر رنده شده، بادمجان خردشده و موسیر خشک را لا به لای ظرف ترشی ریخته و روی آن را با آب تمبر هندی و دو لیوان سركه پر كنید.

 

در ترشی را بسته و 3 تا 4 هفته در دمای اتاق نگه دارید تا ترشی «بادمجان و تمبرهندی» آماده شود. برخلاف معمول كه بادمجان در همه ترشی‌ها با پوست مصرف می‌شود، اما به توصیه متخصص تغذیه، بهتر است بادمجان پوستش به‌طور كامل گرفته شود یا اصلا به جای آن از میادین میوه و تره بار بادمجان‌های سفید تهیه كنید، چون در پوست سیاه بادمجان ماده‌ای به نام سولانین موجود است و این ماده برای افراد مبتلا به تالاسمی مینور، كم‌خونی همولیتیک یا کسانی که مشكل كلیوی داشته باشند و میزان فیلتراسیون كلیه‌های‌شان كاهش یافته باشد، مضر است. البته بادمجان حاوی هیستامین هم هست و برخی افراد در واكنش به این ماده كهیر می‌زنند، پس مصرف ترشی‌های حاوی بادمجان باید با دقت بیشتری صورت گیرد.

 

درضمن بادمجان طبعی سرد و خشک دارد و ترشی آن هم بالطبع سرد و خشک تر از سایر ترشی‌هاست و به همین خاطر است كه معمولا ترشی بادمجان همراه سیر زیاد و ادویه‌ها و سبزی‌های تند تهیه می‌شود. اما با این حال افرادی كه طبع سرد و خشک دارند، باید در استفاده از این ترشی‌ها تعادل را رعایت كنند.

 

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره