وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه خوراک گوساله با سیب زمینی

طرز تهیه خوراک گوساله با سیب زمینی

یکی از غذاهایی که برای مهمانی مناسب می باشد خوراک گوساله با سیب زمینی است. در اکثر غذاهای ما ایرانی ها گوشت قرمز پیدا می شود، همیشه دوست داشتیم خلاقیت به خرج دهیم و غذایی جدید با این گوشت ها درست کنیم. در این مطلب طرز تهیه خوراک گوشت را به شما آموزش داده ایم.

 

طرز تهیه خوراک گوساله با سیب زمینی

 

مواد لازم:

 

    200 گرم گوشت گوساله
    6 عدد سیب‌زمینی کوچک به دو نیم شده
    2 عدد پیاز متوسط خرد شده
    1 ق س پوره گوجه‌فرنگی
    400 گرم گوجه‌فرنگی خرد شده
    1 عدد چوب دارچین
    1 ق س زیره
    زردچوبه،پودر فلفل یا فلفل خشک شده و نمک به میزان لازم
    3 عدد هل
    3 حبه سیر
    به میزان کم پودر زنجبیل
    3 ق س  سرکه سیب  طبیعی
    3 ق س روغن مایع

 

طرز تهیه خوراک گوساله با سیب زمینی

 

روش تهیه:

 

ابتدا در یک قابلمه کمی روغن بریزید و یک پیازخرد شده  را در آن طلایی کنید. سپس به آن کمی ادویه زده و گوشت‌ها را که از قبل خرد کرده‌اید به آن اضافه کنید و در روغن و پیاز به خوبی تفت دهید. هنگامی که رنگ گوشت تغییر کرد به آن آب اضافه کرده و در قابلمه را تا زمانی که گوشت‌ها به صورت کامل نپخته از روی آن بر ندارید.

 

در قابلمه ای دیگر سیب‌زمینی‌ها را قرار داده و بگذارید تا پخته شود. سپس آنها را آبکش کرده و پوست‌شان را با یک چاقوی اره‌ای بگیرید. هنگامی که گوشت‌ها  به طور کامل پخت آنها را درون آبکش ریخته و دو لیوان از آب گوشت را نگاه دارید.در یک تابه گود کمی روغن

 

ریخته و یک عدد پیاز خرد شده را درون آن تفت دهید وقتی که پیاز کمی طلایی شد کمی زردچوبه، زیره، پودر فلفل، نمک، سیر و زنجبیل را به همراه سرکه سیب اضافه کنید و به آرامی آنها را با پیاز تفت دهید. سپس گوشت آماده شده را به همراه سیب‌زمینی‌های پخته شده درون تابه بریزید

 

و کمی آب گوشت را که از قبل داشته‌اید بر آن اضافه کنید. چوب دارچین و هل را درون آب‌ گوشت بگذارید. در تابه را گذاشته و بگذارید تا با شعله کم این مواد با هم مخلوط شوند و گوشت گوساله را مزه‌دار کنند.   در این مرحله پوره گوجه‌فرنگی را به همراه گوجه‌فرنگی‌های خرد شده با کمی روغن تفت دهید و هنگام سرو غذا روی خوراک بریزید تا رنگ و مزه بهتری به خود بگیرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره