وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

 

یکی از غذاهای بسیار خوش طعم و مجلسی که حتما یک بار هم که شده باید انرا امتحان کنید قابلی پلو است . در ادامه این مطلب از اموزش غذاهای بین المللی ,طرز تهیه قابلی پلو که یک غذای اصیل افغانیست را برای شما گردآوری کرده ایم

 

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

 

در تهیه این غذا که پرطرفدارترین خوراک در شهر مزارشریف است، از برنج باریک، گوشت گوسفند، هویج، کشمش و خلال‌پسته و بادام استفاده می‌شود.

 

کابلی پلو یا قابُلی پَلَو یکی از انواع معروف پلو در افغانستان است. این پلو در کشور‌های همسایه مانند ایران و ازبکستان هم درست می‌شود. در تهیه این غذا که پرطرفدارترین خوراک در شهر مزارشریف است از برنج باریک، گوشت گوسفند، هویج، کشمش و خلال پسته و بادام استفاده می‌شود.

 

اصالت این غذای بسیار خوش رنگ و بو به شمال کشور افعانستان برمی‌گردد و اگر به غذا‌های شیرین علاقه داشته باشید حتما از خوردن آن لذت می‌برید. با طرز تهیه قابلی پلوی محبوب آشنا می‌شوید.

 

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

 

مواد لازم:

 

برنج خیس‌کرده: ۲ پیمانه

 

سینه مرغ: ۴ تیکه

پیاز بزرگ: ۲ عدد

سیر: ۲ حیه

هویج: ۲ عدد

کره: ۵۰ گرم

زعفران: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

روغن: به میزان لازم

نمک و فلفل و ادویه: به میزان لازم

کشمش پلویی: به میزان لازم

 

طرز تهیه قابلی پلوی خوشمزه (عکس)

 

طرز تهیه:

 

۱. اول از همه مرغ‌های تیکه‌تیکه را با کره سرخ میکنیم.

 

۲. دو عدد پیاز را رنده کرده جدا با روغن سرخ طلایی میکنیم و شعله پیاز خاموش میکنیم. ادویه (شامل زردچوبه و فلفل دارچین پودر هل) و سیر ریز شده و زعفران را اضافه میکینم بعد مواد را به مرغ‌های سرخ شده اضافه کرده با ۳ پیمانه آب اجازه می‌دهیم تا بپزد.

 

۳. بعد از یک ساعت پخت، حدود یک پیمانه از خورشت مرغ خشک میشه، یک پیمانه از آب مرغ را با برنج خیس شده بدون نمک (بدون آب) میزاریم بپزه و دم بکشه. (نمک برنج را موقع جوش باید چک کنین که اگه لازم بود نمک اضافه کنین)

 

۴. هویج را جدا با روغن یکم طلایی میکنیم ۱ قاشق غذاخوری شکر اضافه میکنیم و بعد از اینکه یکم طلایی شده کشمش اضافه و یک دقیقه با هوبج و روغن تفت میدیم.

 

۵. وقتی برنج پخته شد هویج و کشمش را اضافه میکنیم.

 

۶. از خلال پسته و بادام هم میتونین برای تزیین استفاده کنین (درصورت دلخواه با هویج آن‌ها را تفت بدید.)

 

نکته:

 

میتونید تیکه‌های خورشت مرغ را جدا کنار ظرف برنج بزارین یا اینکه متونیند زیر برنج بزارین و آب خورشت را در یک پیاله بیارین.بجای مرغ از گوشت گوساله یا گوسفندی هم میشه استفاده کرد.

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره