وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طولانی ترین غار نمکی جهان

طولانی ترین غار نمکی جهان

طولانی ترین غار نمکی جهان

 

جزیره قشم را می توان یکی دل انگیزترین مقاصد گردشگری کشورمان دانست که مملو از جاذبه های گردشگری جذاب می باشد.

 

در میان این مکان های توریستی، نقاطی عجیب و البته بی همتا هم وجود دارد که توانسته رکوردهایی را در سطح بین المللی به خود اختصاص دهد.

 

طولانی ترین غار نمکی جهان، مکانی است که بسیاری از توریست های جهانی برای دیدن آن کیلومترها را می پیمایند و راهی استان هرمزگان می شوند.

 

طولانی ترین غار نمکی جهان

 

طول غار نمکدان قشم در حدود 6580 متر بوده که هم اکنون از آن به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان نام می برند؛ پیش از کشف این غار زیبا، غار نمکی سدام در فلسطین با طول 5685 متر این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

 

وجود جریان آب نمک در کف این غار، زیبایی های آن را دوچندان نموده و بسیاری از گردشگران تور لحظه آخری از دیدن این تصویر به وجد می آیند.

 

انعکاس تصاویر در این آب شفاف و بلورین، منظره ای تماشایی را در دل غار به وجود آورده است.

 

این جریان آب در نهایت به حوضچه ای در دامنه کوه می ریزد و همچون یک چشمه نمک جلوه گری می کند.

 

طولانی ترین غار نمکی جهان

 

رطوبت موجود در جزیره و نفوذ آب نمک در بدنه غار سبب ایجاد قندیل هایی از نمک می گردد که منظره جالب را به فضای درونی غار بخشیده است.

 

دانشمندان دانشگاه شیراز و محققان کشور چک بررسی های متعددی را در تمامی بخش های این غار انجام داده اند و در نهایت به این نکته پی بردند که نمک های موجود در غار حدود 570 میلیون سال قدمت دارند.

 

با وجود این که مسیر رسیدن به شهر مشهد هم کویری می باشد و در برخی از نقاط آن هم سنگ های نمک به وضوح دیده می شوند، ولی هیچ یک از گردشگرانی که با قیمت تور لحظه آخری راهی این شهر شده اند، نتوانسته اند غاری همچون غار نمکی را مشاهده نمایند.

 

طولانی ترین غار نمکی جهان

 

از زمان پیدایش این غار، بررسی های متعددی بر روی آن صورت گرفته که نتایج جالبی داشته است؛ نمک های موجود در غار نمکدان دارای خاصیت دارویی هستند و از آن ها در علم پزشکی می توان استفاده کرد. این غار شگفت انگیز در سال 1390 در یونسکو به ثبت رسید.

 

جذابیت های این غار نمکی سبب گشته بسیاری از گردشگران تور ارزان لحظه آخری هم تماسل پیدا کنند که از آن دیدن نمایند.