وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علائم مشخص دیسک کمر چیست

علائم مشخص دیسک کمر چیست

علائم مشخص دیسک کمر چیست

 

دیسک کمر از معضلاتی است که به سراغ هر کسی می تواند برود و پیر و جوان نمی شناسد. اگر دیسک کمر در مراحل ابتدایی شناسایی نشود به مروز زمان می تواند خطرات جدی تری را به دنبال داشته باشد. با مجله سلامت و پزشکی ایران ناز همراه باشید.

 

پس بهتر است اطلاعات کافی درباره دیسک کمر را داشته باشیم تا بتوانیم درمان های لازم را انجام دهیم. اما سوال مهم و اساسی این است که چگونه می توانیم بفهمیم دیسک کمر داریم؟ اگر اندکی صبر کنید پاسخ این سوال را در ادامه ی این مطلب خواهید دانست.

 

چگونه می توانیم بفهمیم دیسک کمر داریم؟

افراد مبتلا به دیسک کمر بین سنین 20 تا 50 سالگی اغلب از درد در ناحیه پایین کمر خود شکایت می کنند. اغلب آنان قبل از شروع درد هیچ گونه آسیبی به کمرشان را تجربه نکرده اند. دیسک ها نسبت به مواقعی که فرد نشسته یا به جلو خم می گردد درد بیشتری را نسبت به مواقعی که فرد ایستاده،راه می رود یا خوابیده تحمل می کند.

 

ایستادن برای مدت های طولانی درد را تشدید می کند. درد اغلب مداوم است و برای بیش از شش هفته طول می کشد. مردان و زنان به طور مساوی به این بیماری مبتلا می شوند. علایم دیسک کمر با ایجاد تغییرات تحلیلی در ستون فقرات از اختلال در دیسک داخلی تا عدم استحکام در بخش های بدن را در بر می گیرد.

 

با اختلال در دیسک داخلی افراد در ناحیه پایین کمر خود دردهای شدیدی دارند که با گذشت زمان افزایش می یابد و با انجام فعالیت ها درد بدتر می شود. وقتی درد در دیسک کمر پیشرفت کند درد به باسن و ران نیز انتقال می یابد. درد در افراد مبتلا به عدم ثبات در بخش های بدن با انجام فعالیت ها و حرکات افزایش می یابد. علایم شدید تر دیسک کمر عبارتند از احساس بی حسی در پاها یا مشکل در راه رفتن.

 

علایم دیسک کمر شدید

اگر بیماری دیسک کمر پیشرفت کند و بیمار به موقع به پزشک مراجعه نکند. فرد دچار بیرون زدگی ،پارگی و یا فشار روی ریشه عصبی می شود در این شرایط ممکن است فیزیوتراپی و ورزش نیز باعث شدیدتر شدن درد و فلج های مختلف گردد. در این مورد استفاده از عمل جراحی الزامی می گردد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره