وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت تغییرات پوستی دوران بارداری چیست؟!

علت تغییرات پوستی دوران بارداری چیست؟!

به گزارش ایران ناز مادر بودن یک چالش بزرگ روحی روانی و عاطفی است. مادر در دوران بارداری علاوه بر تجربیاتی که کسب می‌کند ، دچار تحولات زیادی می‌شود. حاملگی معمولاً با علایم ناراحت‌کننده متعددی ازجمله بیماری صبحگاهی، حالت تهوع، خستگی،

 

ورم و ریزش مو همراه است که ممکن است در کل دوران بارداری ادامه یابد؛ اما آنچه که زنان باردار دوست دارند بدانند تغییراتی است که روی پوست رخ می دهد. بدون شک به تغییرات مثبتی که در دوران بارداری در پوست ایجاد می شود واقف هستید. در این دوره پوست شاداب می‌شود.

 

علت تغییرات پوستی دوران بارداری چیست؟!

 

اما آیا این امر در مورد همه افراد صحت دارد؟بدن هر فرد متفاوت است و واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.در این مطلب با این تغییرات بیشتر آشنا می‌شویم:* پوست شفاف: در این دوران بدن زن تحت تغییرات هورمون های متعددی قرار می‌گیرد. به دلیل این تغییر در سطوح هورمونی ،

 

پوست روغن بیشتری تولید می‌کند بنابراین براق‌تر می‌شود. بدین ترتیب، این تغییر هورمونی ظاهر زیبا و سالمی به پوست می‌دهد.* خون‌ رسانی افزایش پیدا می‌کند: در سه‌ماهه دوم بارداری چهره مادر شروع به درخشیدن می‌کند. با رشد جنین در داخل رحم مادر، خون‌رسانی به تمام بدن ،

 

علت تغییرات پوستی دوران بارداری چیست؟!

 

افزایش پیدا می‌کند.این افزایش خون‌رسانی تقریباً 50 درصد بیشتر از حد معمول است و نقش مهمی در شاداب شدن پوست مادر دارد.* عادت غذایی سالم برای زیبایی پوست: یکی دیگر از مواردی که نباید دست‌کم گرفته شود، تغییر در رژیم غذایی روزمره مادر است.

 

مادر دراین دوران خود را ملزم به مصرف غذاهای سالم‌تر و آب‌میوه و سبزی‌های تازه، میوه و مکمل‌هایی مانند اسیدفولیک، مولتی ویتامین و … می‌کند.این تغییرات باعث شادابی پوست وی می‌شود.*لکه‌های تیره روی پوست : درحالی‌که بسیاری از زنان از داشتن پوست خوب در این دوران لذت می‌برند ممکن است برخی دچار لکه زایمان شوند.

 

علت تغییرات پوستی دوران بارداری چیست؟!

 

این لکه‌های تیره روی صورت خیلی به چشم می‌آید و باعث ناراحتی می‌شود.* هیپرپیگمانتاسیون پوست: علاوه بر استروژن و پروژسترون ، به علت افزایش ملانوسیت نوعی تحریک‌کننده هورمون ،هیپرپیگمانتاسیون در زنان باردار اتفاق می‌افتد. این مشکل بیشتر در زنان باپوست‌های تیره دیده می‌شود.

 

هرچند که برخی از زنان دارای پوست روشن نیز دچار این مشکل می‌شوند.*آکنه روی پوست:آکنه دوران بارداری برای زنانی که پوست چرب دارند می‌تواند مشکل‌ساز باشد.پروژسترون اضافه در بدن به افزایش تولید غدد چربی منجر می‌شود و درنتیجه فرد دچار آکنه دوران بارداری می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره