وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت تق تق کردن زانوهایمان چیست؟

علت تق تق کردن زانوهایمان چیست؟

علت تق تق کردن زانوهایمان چیست؟

 

بسیاری به دنبال یک دلیل برای این مشکل است که به علت اینکه از زانو بسیار استفاده میشود، این اندام در برابر بسیاری از صدمات، آسیبپذیر است. به مرور زمان یا براثر آسیبدیدگی ممکن است عارضه تقتق یا صدا دادن زانو <The clattering sound effects or the knee>در فرد ایجاد شود.به گزارش ایران ناز  این عارضه دردی به همراه ندارد اما علتهای مختلفی میتوانند عامل بروز صدای تقتق در زانو شود و بسیاری از این علتها با گذر زمان میتوانند در نهایت موجب بروز درد شوند.

 

اگر زانوی شما تقتق میکند و همچنین در آن درد وجود دارد برای پیشگیری از بروز آسیبدیدگیهای بعدی، باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید؛ اما اگر احساس درد ندارید احتمالاً مشکل شما جزئی است اما باید برای جلوگیری از وقوع آسیبدیدگیهای جدی، به این مسئله توجه داشته باشید. پزشک جهت تشخیص عامل ایجادکننده صدا در زانو، زانویتان را معاینه خواهد کرد تا به شما کمک کند چه نوع روش درمانی برای شما مناسب است.

 

تق تق یا صدا دادن زانو
صدای شبیه به ترکیدن، تلق تلوق یا خشخش در مفاصل همیشه نگرانکننده نیست و همیشه اتفاق نمیافتد و با علائمی نظیر درد و تورم همراه نمیباشد؛ اما با این وجود ممکن است این صداها نشانه مشکلی باشد که هنوز به طور کامل نمود پیدا نکرده است. در این موارد صدا دادن زانو ممکن است یک نشانه اولیه برای بیماری باشد. اگر چه صدای تق تق ممکن است در تمام مفاصل بدن ایجاد شود اما بسیاری از افراد درمییابند که مفاصل فک (مفصل گیجگاهی فکی)، مفاصل انگشت و زانو بیشتر مستعد ابتلا به تق تق، خشخش یا تلق تلوق هستند.

 

دلایل صدا دادن و تق تق زانو
انواع مختلفی از مشکلات زانو میتواند موجب ایجاد صداهای غیرعادی نظیر تلق تلق، ترق تلوق وتق تق کردنزانو شود. خشخش زانو صدای خاصی است که با بیماریهای آرتروز و به خصوص استئوآرتریت همراه میباشد. نوع صدای ایجاد شده تا حدی میتواند به تشخیص بیماری کمک کند اما صداهای غیرعادی به تنهایی نشانه غیرقابل اعتمادی هستند؛ و باید به سایر علائم توجه شود و جهت تائید تشخیص بایستی بررسیهای تشخیصی نیز انجام شوند. در اینجا به چند علت شایعی که صداهای غیرعادی را در زانو ایجاد میکنند اشاره میشود.

 

آرتروز
آرتروز به هر نوع از حالت برافروختگی مفصل اتلاق میشود که کپسول، آستر، غضروف یا انتهای استخوان را دربر می گیرد. استئوآرتریت برخلاف نامش اساساً التهاب مفصلی نمیباشد. عارضه استئوآرتریت در زیر به تفصیل شرح داده شده است. روماتوئید مفصلی یکی از شناختهترین نوع آرتروز میباشد و هنگامی روی میدهد که سیستم ایمنی بدن به آستر مفاصل حمله کند. انواع دیگر آرتروز عبارتند از آرتریت سپتیک که از عفونت ناشی میشود، آرتریت پس از ضربه که از وارد شدن ضربه شدید به زانو به وجود میآید و عارضه نقرص که از تجمع بلورهای اسید اوریک در مفصل ایجاد میشود.

 

علت تق تق کردن زانوهایمان چیست؟