وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت جوش از دیدگاه طب سنتی

علت جوش از دیدگاه طب سنتی
در کتب مختلف طب سنتی و طب ایرانی از جوش بنام ورم نام برده شده است. ورم دارای انواع مختلفی می‌‌باشد که می‌‌تواند در نواحی مختلفی از بدن نمایان گردد. همچنین در طب سنتی طیف گسترده‌ای از نسخه‌های درمانی را جهت فرو نشاندن ورم بیان کرده‌اند. علت ورم را به اخلاط نسبت می‌‌دهند و علاوه بر این از دیدگاه طب ایرانی می‌‌تواند دارای علت‌های مختلف دیگری نیز باشد و دقیقا به همین دلیل است که برای همه ی افراد دارای جوش ما نمی‌‌توانیم از یک نسخه استفاده کنیم.

سته ضروریه یعنی چه؟

سته ضروریه ، اصول شش گانه عبور به سلامتی است که می‌‌بایست این اصول را جهت درمان در مورد افرادی که دچار جوش می‌‌باشند قدم به قدم پیش برد. درمان‌ها در این بین ساده اماکاربردی می‌‌باشند. اصول سته ضروریه اصولی می‌‌باشد که تمامی‌‌ پزشکان طب سنتی می‌‌بایست
 
به آنها آگاه بوده و درمان‌های اختصاصی به روش طب سنتی هنمگی می‌‌بایست بر مبنای این اصول باشد. اصول سته ضروریه اصولی ششگانه می‌‌باشد که نتیجه آن حفظ و باز گردانی سلامتی است. این اصول شامل عواملی است که بدون آنها نه تنها سلامتی ، بلکه حیات میسر نیست. جالینوس می‌‌فرماید:
 
اگر سته ضروریه، کمیت و کیفیتش آنطور که شایسته است و در حداعتدال حفظ شود، اسباب سلامتی هستند. سته ضروریه شامل این شش امر است: هوا و هر آنچه که بدان تعلق دارد، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و زیر مجموعه‌هایش مانند انواع غذاها،
 
رعایت ترتیب در خوردن غذا و… حرکت و سکون نفسانی و آنچه که در آن بحث می‌‌شود مانند غضب، شادی، ترس، غم و…، حرکت و سکون بدنی و مباحث مرتبط با آن، خواب و بیداری و در آخر احتباس و استفراغ و مباحثی که در آن مطرح می‌‌شود مانند جماع و حیض. حال می‌‌خواهیم این اصول را برای فردی که دچار جوش است پیاده کنیم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره