وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت چاقی شکم و آب نشدن چربی آن چیست؟!

علت چاقی شکم و آب نشدن چربی آن چیست؟!

به گزارش ایران ناز  اگر مدت ها است که مراقب خورد و خوراک و تناسب اندام تان هستید، اما باز هم موفق نمی شوید چربی های شکم تان را آب کنید باید بدانید یک جای کار ایراد دارد، یعنی دلایلی وجود دارند که مانع از رسیدن شما به هدفتان می شوند. 

 

پنج مانع لاغری و صاف شدن شکم را عنوان می کنیم. پیاده روی، باغبانی و کارهایی از این قبیل، به لاغری شما کمک می کنند. اگر شما چنین فعالیت هایی را انجام می دهید اما لاغر و مانکن نمی شوید، باید بدانید که فعالیت بدنی باید مناسب بوده و از نظر متابولیکی موثر باشد.

 

معمولا نمی توان به راحتی بین فعالیت هایی که افراد دارد و آنچه برای آب کردن شکم نیاز هست قضاوت درستی داشت. معمولا اشتباهاتی در برداشت از واژه ی تحرک داشتن و واژه ی انجام فعالیت های بدنی و ورزشی مناسب بروز می دهد. درست است

 

که انجام فعالیت های سبک روزانه مانند گشت و گذار در پارک و بالا و پایین رفتن از پله ها کمک کننده هستند، اما برای رسیدن به تناسب اندام واقعی کافی نیستند. بهترین فعالیت های بدنی برای این کار انجام ورزش های استقامتی است. تمرینات استقامتی شامل تمرینات ورزشی طولانی مدت و با شدت کم است

 

علت چاقی شکم و آب نشدن چربی آن چیست؟!

 

که تنفس و ضربان قلب را بالا می برند. از بین این ورزش های می توان به شنا، طناب زدن، دوچرخه سواری، دویدن نرم و غیره اشاره کرد. تمرینات بدنسازی مناسب هدف شما نیستند. افرادی که بعد از ساعت 11 شب می خوابند کالری بیشتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند فعالیت های بدنی با شدت متوسط مناسب هستند،

 

چون ضربان قلب را در یک سطح خاص نگه می دارند و موثرتر هستند. تمریناتی که حداقل 10 دقیقه و بدون وقفه انجام می شوند نیز جزو ورزش های مناسب برای آب کردن چربی های شکم هستند. یادتان باشد که علاوه بر انجام تمرینات این چنینی و منظم نباید از تحرک بدنی روزانه غافل شوید.

 

پشت میزنشینی مداوم و بی تحرکی، تمام زحمات شما را بر آب خواهند داد. بنابراین یادتان باشد که هر یک ساعت از جایتان بلند شوید و قدمی بزنید. حرکات کششی انجام دهید و اجازه ندهید بدن تان یک جا و بی تحرک بماند. البته این مشکل بسیار نادر است، اما اگر با تمام تلاش ها موفق به آب کردن شکم تان نمی شوید،

 

احتمال دارد پای عملکرد بد هورمونی در میان باشد. یک بیماری به نام سندرم کوشینگ وجود دارد که باعث تولید بیش از اندازه ی هورمون کورتیزول می شود. ترشح بیش از اندازه ی این هورمون از غدد فوق کلیوی باعث تجمع چربی ها به دور شکم می شود.

 

علت چاقی شکم و آب نشدن چربی آن چیست؟!

 

از علائم دیگر این بیماری می توان به چاقی در ناحیه ی صورت، آب شدن عضلات، کبودی و خون مردگی های خود به خودی، پوست بسیار حساس و نازک و ترک های ارغوانی رنگ اشاره کرد. اگر در محیطی شلوغ و پرهیاهو زندگی کنید، احتمال اینکه اندازه ی دور کمرتان افزایش یابد زیاد است.

 

نتایج یک پژوهش سوئدی که در ماه می سال 2015 به چاپ رسید نشان می دهد اندازه ی دور کمر اهالی استکهلم با افزایش هر 5 دسیبل صدا به میزان 0.21 سانتیمتر افزایش پیدا می کند. نخستین دلیل این مسئله عدم خواب درست به خاطر سر و صدای زیاد است.

 

از آنجایی که احساس خستگی می کنید تحرک فرد کمتر شده و امکان اضافه وزن بالا می رود. دلیل دوم افزایش میزان کورتیزول در بدن است. تولید این هورمون که به هورمون استرس معروف است می تواند به دلیل کمبود خواب یا زندگی در محیط پر سروصدا دچار اختلال شود. البته این تاثیر چندان زیاد نیست،

 

اما به هر حال بهتر است شناخته شود. همانطور که می دانید مصرف دخانیات تاثیر بدی روی سلامتی بدن دارد. در بین این اثرات سوء می توان به تجمع چربی در شکم اشاره کرد. البته حتما می دانید که ترک سیگار نیز باعث چاقی می شود. بعد از ترک سیگار افراد به طور متوسط 2.5 کیلوگرم و حتی بیشتر چاق می شوند.

 

علت چاقی شکم و آب نشدن چربی آن چیست؟!

 

اما در عین حال می توان بعد از ترک سیگار، با تغییر سبک زندگی لاغر شد، چون حس چشایی برمی گردد و فرد به خوبی طعم مواد غذایی را درک می کند. در نتیجه می تواند کمتر غذا بخورد و بیشتر لذت ببرد. بد خوابیدن باعث افزایش اندازه ی دور کمر می شود.

 

در ماه مارس سال 2016، نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داد افرادی که بعد از ساعت 11 شب می خوابند کالری بیشتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند. در نوامبر سال 2015 نیز نتایج پژوهش دیگری به اثبات رساند اختلاف زمانی زیاد بین ساعات بیدار شدن در روز آخر هفته و در طول هفته با افزایش اندازه ی دور کمر ارتباط دارد.

 

این تاثیر خود را در 450 شرکت کننده نشان داده بود. به عقیده ی متخصصان، افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند و یا خواب بدی دارند، به سادگی از عهده آب کردن چربی های دور شکم شان بر نمی آیند. به عقیده ی این محققان اندازه ی دور کمر افرادی که کمتر از 6 ساعت و یا بیشتر از 9 ساعت در شب می خوابند به مراتب بزرگتر است و این افراد بیشتر در معرض اختلالات متابولیکی مانند دیابت قرار می گیرند.

 

چرا؟ چون نداشتن خواب کافی باعث ایجاد خستگی می شود بنابراین تحرک بدنی فرد کاهش پیدا می کند. در نتیجه فرد چاق می شود و یا نمی تواند آنطور که باید وزن کم کند. علاوه بر این نداشتن خواب کافی در تولید کورتیزول اختلال بوجود می آورد. در نتیجه افزایش میزان اندکی از این هورمون نیز در طولانی مدت باعث افزایش چربی های دور شکم می شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره