وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی

 

عمل جراحی بینی

 

عمل بینی یا رینوپلاستی، یک نوع جراحی پلاستیک است که توسط جراح گوش، حلق و بینی و همچنین جراح پلاستیک قابل انجام است. اگر هدف شما از انجام رینوپلاستی برطرف شدن مشکلات تنفسی نیز هست، باید توسط جراح گوش، حلق و بینی جراحی شوید. مشکلات تنفسی می‌تواند شامل تنگی نفس، پولیپ بینی و … باشد.

 

افرادی که می‌خواهند عمل جراحی بینی انجام دهند، بهتر است که قبل از هر گونه تصمیم‌گیری، در خصوص این جراحی مطالعه کنند تا بتوانند با آگاهی بیشتری اقدام به جراحی نمایند و بعد از عمل دچار نارضایتی نشوند.

 

با توجه به این که بینی در مرکز صورت قرار دارد، در صورتی که به درستی جراحی نشود می‌تواند تاثیر بدی بر چهره فرد داشته باشد و چه بسا به دلیل برهم زدن تناسب میان اجزای صورت، منجر شود که زیبایی سایر اجزای چهره نیز دیده نشود.

 

هدف از نگارش این مقاله آشنایی با عمل بینی و شرح تمامی مواردی است که قبل از جراحی بهتر است از آن‌ها آگاهی داشته باشید.

 

انواع بینی

بینی افراد غالبا به دو نوع استخوانی و گوشتی تقسیم می‌شود. در بینی استخوانی، بینی دارای پوست نازک و غضروف قوی است. در حالی که در بینی گوشتی، بافت پوست ضخیم بوده و بافت غضروفی ضعیف است. در بینی‌های گوشتی با توجه به ضعیف بودن ساختار غضروفی، وزن بینی ممکن است سبب افتادگی نوک بینی شود.

 

بینی‌های گوشتی خود دو نوع هستند. در بعضی از آن‌ها ضخیم بودن پوست به دلیل زیاد بودن بافت چربی است اما در بعضی دیگر  خود بافت پوست ضخیم است. در صورتی که پوست نازک باشد راحت‌تر می‌تواند توسط جراح فرم دهی شود و در نتیجه برای جراحی بینی مناسب‌تر است. لازم به ذکر است که بینی خیلی نازک نیز خوب نیست و حین عمل مشکل ساز می‌شود.

 

گاهی نیز ممکن است بینی فرد از نوع نیمه گوشتی باشد که در این حالت هم پوست بینی ضخیم بوده و هم بافت غضروفی قوی است.

 

عمل جراحی بینی

 

انواع روش عمل بینی

جراحی بینی به دو روش باز و بسته قابل انجام است. در روش بسته جراحی از داخل سوراخ‌های بینی انجام می‌شود. با توجه به این که جراح در این روش قادر به دیدن تمامی ساختارهای بینی نیست،  تغییرات کمتری می‌تواند اعمال کند. عمل بینی بسته بیشتر برای کسانی انجام می‌شود که تغییرات زیادی برای بینی آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

 

در عمل جراحی بینی باز، در ناحیه کلوملا برش ایجاد می‌شود و پوست از آن ناحیه بلند می‌شود که در نتیجه آن جراح قادر است که ساختارهای بینی را مشاهده و دست کاری کند. بنابراین، دست جراح در این روش برای اعمال تغییرات بازتر است و همچنین مشکلات تنفسی نیز در این روش قابل اصلاح است.

 

مدل‌های مختلف عمل بینی

در دوره‌های مختلف مدل‌های مختلفی ممکن است برای جراحی بینی مد شود، اما این مدل‌ها بعد از مدتی محبوبیت خود را از دست می‌دهد و در نهایت مدل‌های طبیعی همیشه طرفدار دارد. اما مدل بینی طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

در عمل بینی طبیعی بیشتر سعی بر آن است که ایرادات بینی برطرف شود و کلیه تغییراتی که بر بینی اعمال می‌شود در راستای حفظ عملکرد راه تنفسی است. ایرادات بینی شامل قوز بینی، افتادگی، کجی و پهنای زیاد می‌تواند باشد.

 

برای جراحی بینی طبیعی روی بینی قوس زیادی داده نمی‌شود و معمولا صاف است. همچنین زاویه میان بینی و لب بالایی بین 90 تا 100 درجه است. زمانی که زاویه مورد نظر زیادتر شود بینی به سمت مدل عروسکی و یا فانتزی سوق پیدا می‌کند.

 

در مدل فانتزی یا عروسکی روی بینی قوس دار است و همچنین بینی به میزان بیشتری نسبت به بینی طبیعی کوچک می‌شود. گاهی در این مدل در صورت درخواست متقاضی بالای پره‌های بینی شیار ایجاد می‌شود. در صورتی که زاویه میان نوک بینی و بالای لب بالای 105 درجه بشود، مدل بینی اصطلاحا خوکی نامیده می‌شود.

 

عمل جراحی بینی

 

انتخاب جراح و جلسه مشاوره

به منظور پیدا کردن یک جراح خوب برای عمل بینی شما می‌توانید در بین آشنایان و دوستان خود پرس و جو کنید. اما در نظر داشته باشید که سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است، پس حتما خودتان نمونه‌کارهای پزشک معرفی شده را مشاهده کنید.

 

همچنین شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و یا اینترنت جست و جو کنید. غالبا جراحان بینی در این شبکه‌ها نمونه کارهای خود را قرار می‌دهند.

 

بعد از در نظر گرفتن چندین پزشک به مطب آن‌ها مراجعه کنید و با آن‌ها جلسه مشاوره داشته باشید. در مطب پزشک با کسانی که در آن‌ جا حضور دارند، صحبت کنید و از آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

 

در جلسه مشاوره تمامی نیازها و خواسته‌های خود را به پزشک بگویید و از او بخواهید که به شما بگوید تا چه اندازه می‌تواند خواسته‌های شما را برآورده سازد زیرا تنها مهارت پزشک در این موضوع دخیل نیست و ممکن است ساختار بینی‌تان به گونه‌ای باشد که نتوان تغییرات مد نظرتان را بر آن اعمال کرد. به طور مثال اگر بینی شما گوشتی باشد نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بینی‌تان بتواند فرم فانتزی پیدا کند.

 

بعضی پزشکان به منظور سهولت کار از خدمات اسکن سه بعدی استفاده می‌کنند که در نتیجه آن قبل از جلسه مشاوره از متقاضی عکس برداری انجام شده و با استفاده از نرم افزارهای مهندسی تصویر سه بعدی او طراحی می‌شود.

 

در جلسه مشاوره تمامی صحبت‌هایی که انجام می‌شود بر طراحی سه بعدی نشان داده شده تا پزشک و بیمار راحت‌تر بتوانند نظر یکدیگر را متوجه شوند. در نهایت بعد از تایید طراحی نتیجه بعد از عمل، قالب‌های کنترلی مختص متقاضی ساخته می‌شود. در ادامه در خصویص کاربرد قالب‌های کنترلی صحبت شده است.

 

عمل جراحی بینی

 

تکنیک جراحی بینی

به منظور انجام عمل بینی ابتدا بیهوشی انجام می‌شود. بیهوشی می‌تواند به شکل بی حسی موضعی نیز باشد. اما پیشنهاد می‌شود که از بیهوشی عمومی به منظور جراحی استفاده شود زیرا اگر بیمار قادر به دیدن فرآیند جراحی باشد ممکن است بر روحیه او تاثیرات بدی داشته باشد.

 

بعد از بیهوشی، پزشک تغییرات مورد نظر را خود را اعم از برطرف کردن قوز، افتادگی، کجی و کوچک کردن بینی اعمال می‌کند. بهتر است که تغییرات اعمال شده همگی در راستای حفظ سلامت راه تنفسی بیمار باشد.

 

در روش‌های جدید جراحی بینی، به منظور رفع مشکلات ظاهری بینی، ساختارهای بینی حذف نمی‌شود بلکه اصلاح می‌شود. به طور مثال در گذشته به منظور رفع افتادگی بینی گوشتی، قسمتی از ساختار نوک بینی حذف می‌شد اما به دلیل این که بافت غضروفی قوی نبود احتمال بازگشت وجود داشت و بینی بعد از مدتی دوباره دچار افتادگی می‌شد. اما امروزه به منظور عمل بینی گوشتی، بافت غضروفی تقویت می‌شود و دیگر مشکلات از این قبیل وجود ندارد.

 

بعضی از جراحان از قالب‌های کنترلی مختص متقاضی حین جراحی استفاده می‌کنند که به عنوان یک استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و پزشک بر اساس آن تغییرات لازم را اعمال می‌کند تا در نهایت قالب با بینی فرد به طور کامل تطابق پیدا کند.

 

عمل جراحی بینی

 

هزینه جراحی بینی

هزینه عمل بینی بسته به پزشکی که برای جراحی انتخاب می‌کنید، می‌تواند تغییر کند. جراحان مختلف قیمت‌های مختلفی برای جراحی در نظر می‌گیرند. باید در نظر داشته باشید که اگر پزشکی هزینه بالایی می‌گیرد به این معنا نیست که مهارت و توانایی او بالاتر است و همین‌طور بالعکس. سایر عواملی که بر هزینه جراحی بینی تاثیرگذار است شامل موارد زیر است:

 

. هزینه کلینیک و بیمارستانی که در آن جراحی انجام می‌شود

. هزینه دستمزد پزشک بیهوشی

. نوع بینی و میزان تغییراتی که لازم است بر بینی انجام شود

 

منبع:

https://tarahteb.com/عمل-جراحی-بینی

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره