وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عواقب پنهان‌ كاری در ازدواج

عواقب پنهان‌ كاری در ازدواج
ازدواج یكی از پاكترین و مقدسترین امور زندگی بشری محسوب می شود كه در صورت انجام درست و اصولی آن محصولی جز آرامش و امنیت برای افراد به ارمغان نمی آورد. آنچه در این راستا باعث ایجاد آرامش میان طرفین می شود حس محبت و‌ اعتماد متقابل است.با این حال، برخی افراد قبل از ازدواج و در دوران آشنایی برخی از مسائل و مشكلات خود را از فرد مقابل و خانواده اش پنهان می كنند؛ زیرا بر این گمانند كه با بیان حقیقت نه تنها مشكلی حل نمی شود بلكه به احتمال زیاد فرد مقابل را از دست خواهند داد.
 
در صورتیكه پنهان کاری و مخفی كردن مسائل از همسر آینده به دلیل اینكه پس از مدتی برملا می شود یكی از مهم ترین اصولی محسوب می شود كه باعث از بین رفتن محبت و اعتماد طرفین به یكدیگر شده و ازدواج را از مسیر اصلی خود و در نتیجه هدف نهایی اش كه همانا وصول به آرامش و سعادت است باز می دارد. در واقع افراد پنهانكار با این اشتباه خود از همان ابتدا پایه های زندگی خود را بر روی زمینی سست و لرزان بنا می كنند و توقع دارند زندگی شان با هیچ زلزله ای از هم نپاشد در صورتیكه خانه آرزوهایشان با كوچكترین لرزشی فرو خواهد ریخت.

انواع پنهانكاری:‌
1. پنهانكاری در اصول اساسی شخصیتی فرد: این نوع از پنهانكاری جز امور ممنوعه می باشد. پنهان كردن اخلاق و روحیات اصلی خود و به نوعی فیلم بازی كردن برای فرد مقابل نوعی خیانت به خود و فرد مقابل محسوب می گردد.

2.پنهانكاری در سلامتی جسمی و روحی:‌
پنهان كردن مشكلات جسمی و روحی در ازدواج از فرد مقابل نیز كاملا مطرود و ممنوع می باشد. در واقع پنهان كردن اموری كه به راحتی در دوران عقد یا ابتدای ازدواج فاش می شود نه تنها هیچ سودی برای افراد ندارد بلكه آنها را حامل ماركهایی چون دروغگو و كلاهبردار نیز می كند. پس اگر دارای نقص عضو یا بیماری هستید باید به طور کامل و به دور از هرگونه ابهامی در مورد بیماری و نحوه درمان آن به فرد مقابل اطلاعات بدهید تا شناخت وی نسبت به این بیماری كامل و جامع باشد تا براساس شناخت كامل تصمیم بگیرد.

3. پنهانكاری در مورد گذشته:
اگر مسئله ای قبل از ازدواج برای شما پیش آمده و شما مرتکب جرم، خطا یا اشتباهی چون دوستی شده ‌اید و امکان برملا شدن آن را پس از ازدواج می دهید، باید حتما" به نحوی آن را با فرد مقابل در میان بگذارید اما اگر مطمئن هستید كه فرد مقابل به هیچ وجه از آن موضوع مطلع نمی شود هرگز بیان نكنید. زیرا گناهان و خطاها امری ما بین ما و خدای ماست و هیچ کس اجازه ندارد آبروی خود را مقابل دیگران ببرد. البته این در صورتی است كه شما كاملا نسبت به گذشته خود پشیمان بوده و مطمئنید كه هرگز اشتباهات و خطاهای گذشته را تكرار نخواهید كرد.

4. پنهانكاری در مسائل و مشكلات خانوادگی:
مشكلات اخلاقی و مالی خانوادگی نیز جز اموری هستند كه در تحقیقات محلی برملا می گردند پس بهتر است كه خود، فرد مقابل را از این مشكلات آگاه گردانید. البته در این راستا توجه داشته باشید كه نباید اسرار خصوصی خانوادگی خود را بیان كنید زیرا ممكن است بیان آنها به نوعی آبروی خانوادگی شما را زیر سوال ببرد.