وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهای حاوی پروتئین بالا

غذاهای حاوی پروتئین بالا
پروتئین‌ها از جمله مهم‌ترین مواد غذایی برای بدن هستند كه استفاده از آنها برای بسیاری از اعمال حیاتی بدن ضروری است. این در حالی است كه بسیاری از كسانی كه قصد كاهش وزن دارند، گمان می‌كنند كه با حذف پروتیین‌های حیوانی و روی آوردن به گیاهخواری بهتر می‌توانند در این كار موفق شوند. اما غذاهای حاوی پروتئین بالا، قدرت چربی‌سوزی خوبی دارند؛ زیرا برای هضم نیاز بیشتری به انرژی دارند و می‌توانند در رژیم غذایی نقش مفیدی برای كاهش وزن ایفا كنند.

ماهی سالمون یا قزل‌آلا:
یكی از بهترین و خوشمزه‌ترین گوشت‌هایی كه می‌تواند برای تناسب اندام شما هم مفید باشد، ماهی سالمون است كه سرشار از اسید چرب امگا3 و پروتئین است و سبب افزایش سوخت‌وساز بدن و سوختن چربی‌ها می‌شود. به طور كلی مصرف اسیدهای چرب امگا3 سبب كاهش وزن و پیشگیری از چاقی می‌شود. در 100 گرم ماهی سالمون حدود 2 گرم امگا3 وجود دارد. تحقیقات نشان داده است امگا3 موجود در مواد غذایی نسبت به داروهای مكمل جذب بیشتری دارد، پس به جای آن كه به فكر مكمل‌ها باشید، از مواد غذایی طبیعی همچون ماهی بهره بگیرید.

گوشت بوقلمون:
یكی دیگر از گوشت‌های مفید برای سوزاندن چربی است. گوشت بوقلمون را می‌توان بسته فشرده پروتئین نامید. گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون پروتئین زیاد و چربی كمی دارد و این ویژگی است كه این گوشت را در رده بهترین گوشت‌ها قرار داده است. چربی این گوشت از گوشت مرغ هم كمتر است. به طور كلی هر 30 گرم گوشت بوقلمون، یك گرم چربی و 26 گرم پروتئین دارد. از این رو گوشت بوقلمون از دسته غذاهایی است كه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به كاهش وزن كمك كند.
 
البته بخش سفید گوشت بوقلمون، چربی كمتری نسبت به بخش‌های تیره‌تر آن دارد. همچنین گوشت بوقلمون كلسترول بد خون را نیز كاهش می‌دهد. بنابراین برای كاهش وزن حتما گوشت بوقلمون را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ به شرطی كه قبل از پخت، پوست آن را جدا كنید. گوشت بوقلمون خواص مفید دیگری نیز دارد، از جمله این‌كه این گوشت 4 برابر میگو فسفر دارد كه عامل جذب كلسیم در استخوان‌هاست.

گوشت گوساله:
شاید بتوان گفت كه گوشت گوساله جزو محبوب‌ترین گوشت‌ها در دنیا هست و در همه جای دنیا هم قابل دسترس است. 30 گرم گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفند حدود 50 كیلو كالری انرژی كمتر دارد؛ زیرا چربی آن كمتر است و پروتئین بیشتری دارد. وجود مقادیر مطلوبی از روی و سلنیوم نیز در آن باعث بهبود عملكرد گلبول‌های سفید و بالا بردن ایمنی بدن می‌شود و آهن موجود در آن هم برای خونسازی مفید خواهد بود.