وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فراسو وارد بازار تبلت‌ شد

فراسو وارد بازار تبلت‌ شد
فراسو از حدود یک سال پیش کار و تحقیق بر روی تبلت‌ها را آغاز کرده است و اولین محصول این شرکت یک تبلت 7 اینچی با نام Fast 711 است که بصورت محدود نیز وارد بازار کشور شده است. این تبلت از پردازنده 4 هسته‌ای مبتنی برمعماری Cortex A9 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و گرافیک Mali-400MP، حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت، حافظه رم 1 گیگابایت،
 
صفحه نمایش 7.85 اینچ با رزولوشن 768 در 1024 پیکسل، وای فای، GPS، بلوتوث، دوربین 1.9 مگاپیکسل در پشت، دوربین 0.3 مگاپیکسل در جلو و سیستم عامل اندروید 4.2.2 بهره می‌برد.. فراسو قیمت 550 هزار تومان را برای این تبلت در نظر گرفته است. تبلت Fast 711 بسیار باریک به نظر می‌رسد و بدنه نقره‌ای رنگ پلاستیکی آن نیز به شکلی ساخته شده است که اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند.

فراسو احتمالا اولین تولید کننده واقعی تبلت در کشور نیز خواهد بود چرا که این شرکت تجهیزات مربوط به تولید و اسمبل تبلت را در کارخانه خود راه اندازی نموده است و قصد دارد تبلت‌های آینده خود را در کشور تولید کند. البته اکثر قطعات تبلت‌ها مانند تراشه‌ها توسط کارخانه‌های خارجی تامین خواهند شد، اما تولید نهایی محصول در داخل کشور انجام می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی تبلت‌های چینی و غیربرند موجود در کشور مربوط به عدم پشتیبانی صحیح نرم افزاری است، در همین راستا ما از فراسو در باره برنامه این شرکت برای پشتیبانی نرم افزاری سوال کردیم و آقای سیاوش رشیدی، مدیر زنجیره تامین این شرکت در پاسخ گفتند: «ما یک تیم برنامه نویسی اندروید را تشکیل داده‌ایم تا نسبت به توسعه و تولید اپلیکیشن‌های بومی و همچنین ارائه بسته بروز رسانی هسته اندروید اقدام کنند.»

فراسو در فاز اول بسته بروز رسانی اندروید برای تبلت‌های خود را از طریق وب سایت شرکت، ارائه خواهد کرد، اما این شرکت قصد دارد تا در آینده دریافت بسته بروز رسانی را بصورت خودکار و از طریق خود دستگاه میسر کند. اگر فراسو قادر به انجام چنین کاری شود، احتمالا اولین کمپانی ایرانی در این زمینه خواهد بود.

فراسو قصد دارد در ماه آینده نسخه 3G تبلت 7.8 اینچی خود را با نام Fast 717 روانه بازار کشور کند. از جمله امکانات نرم افزاریی که تا اینجای کار فراسو نسبت به توسعه آن‌ها اقدام نموده است می‌توان به سه اپلیکیشن گزارش آب و هوا، نیوز گردی، فروش لاوان و یک نرم افزار دنبال کننده 3G اقدام کرد که کاربر از طریق آن قادر خواهد بود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تبلت خود، از طریق اینترنت و از راه دور به اطلاعات خود در تبلت دسترسی داشته و حتی آن را از طریق GPS ردیابی کند.

حال باید کمی منتظر ماند و دید فراسو در ماه‌های آینده چه تبلت‌های را وارد بازار خواهد کرد و آیا این شرکت ایرانی قادر خواهد بود تا موفقیت چند ساله خود در بازار لوازم جانبی کامپیوتر را در بازار تبلت نیز تکرار کند یا خیر نظر شما چیست؟