وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه فردی خلاق باشیم؟!

چگونه فردی خلاق باشیم؟!

اگر میخواهید فردی خلاق باشید به این چند روش دقت فرمایید.افراد خلاق وقتی احساس می‎کنند که تحت فشار کار قرار گرفته‎اند باید کمی از کارشان فاصله بگیرند و یا استراحت‎های منظمی را برنامه‎ریزی کنند که به آن‎ها امکان نگریستن به تلاش‎های‎شان از فاصله دور و از نقطه نظری بی‎طرفانه می‎دهد.

 

با فاصله دادن بین چشم‎انداز اصلی و چشم‎اندازهای جدید می‎توانید باعث ایجاد تفکر مستقل شوید و اصالت کارتان را بالا ببرید. به منظور عملی کردن این موضوع، اطمینان حاصل کنید که با تکمیل‎کردن عناصری خاص، کمی از آن دور می‎شوید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت و وقفه‎ای ایجاد می‎کنید.

 

سپس در صورت امکان، با چشم‎اندازی تازه از زاویه‎ای جدید بازگردید.چه به عنوان خلاقی مستقل کار کنید یا برای یک آژانس مشغول فعالیت باشید یا پروژه‎ای را برای خودتان آغاز کنید، زمان‎بندی کاری خواهید داشت که روی ساعت‎های خاصی در روز متمرکز است.

 

از آن‎جایی که هر یک از ما در ساعات خاصی از روز کارایی بهتری داریم، شخصی‎کردن و تنظیم این برنامه از اهمیت خاصی برخوردار است. برای کشف مفیدترین ساعات روز خود، پیشرفت خود در یک هفته را در نظر بگیرید و تمامی کارها و تلاش‎های خود را در یک دفتر روزانه یادداشت کنید.

 

چگونه فردی خلاق باشیم؟!

 

سپس باید یک برنامه پیشبرد روزانه یا هفتگی مبتنی بر این اطلاعات ایجاد کنید و مطمئن شوید که در آن ساعات مفید، ساعات کاری خود را بیشتر می‎کنید و وقتی انگیزه کمتری دارید، استراحت می‎کنید و وقفه‎ای به وجود می‎آورید.در بازار برنامه‎های موبایل حدود ۱.۵۵ میلیون عنوان تنها در گوگل‌پلی گزارش شده است.

 

بسیاری از آن‎ها روی کارایی تمرکز دارند و تعدادی برنامه هستند که می‎توانند به افراد خلاق کمک کنند تا زمان خود را مدیریت کنند و نتایج خود را ارتقا دهند. یکی از بهترین برنامه‎های کاربردی RescueTime است که به شما امکان پیگیری برنامه‎های روزانه‎تان را می‎دهد و هر زمینه‎ای را که در آن کارایی نداشتید،

 

شناسایی می‎کند..در مطالعه‎ای در سال ۲۰۰۵ برای دانشجویان رودآیلند از تست معروف تورانس برای تفکر خلاق استفاده شد و این نتیجه به دست آمد افرادی که تمرینات ورزشی شدید انجام می‎دهند، تا دو ساعت پس از انجام تمرین، از نظر ذهنی آمادگی بیشتری دارند.

 

بنابراین تنها با ایجاد وقفه‎های منظم در پروژه‎ها برای لذت بردن از ورزش می‎توانید خلاقیت‎تان را افزایش دهید و در طول زمان پربارتر باشید و در عین حال تناسب اندام‎تان را هم حفظ کنید.خلاقیت به راحتی با تحت فشار قرارگرفتن خاموش می‎شود. در سال ۱۹۸۷تحقیقی روی دانشجویان نویسندگی خلاق دانشگاه برندیس صورت گرفت.

 

چگونه فردی خلاق باشیم؟!

 

نتایج نشان داد که وقتی به آنها گفته شد که برای تلاش‎های‎شان پاداش خواهند گرفت، سطح انگیزه و خلاقیت آنان کاهش یافت. اگر خود را تحت فشار یافتید یا با پاداش‎ها انگیزه‎تان را از دست دادید، زمانی را برای خروج درنظر بگیرید تا دوباره تمرکز خود را به دست آورید و به الهامات اولیه‎تان بازگردید.

 

ثابت شده که استرس در طولانی‎مدت علایم خلاقیت و توانایی‎تان برای حفظ باروری فکری را از بین می‎برد. با درنظر گرفتن این نکته، اقدام پیشگیرانه و پرورش مهارت مدیریت استرس برای یک فرد خلاق مهم است. پس از همان ابتدا با مراجعین کاری خود صادق باشید و از فشار ناشی از فرجه‎های زمانی غیرواقعی یا معیارهای جدی و محکم زمانی در پروژه پرهیز کنید.

 

شاید عجیب بنظر برسد اما محققان به شواهدی دست یافته‎اند که دوزبانه یا چند زبانه بودن، مهارت‎های خلاقانه و کاربردشان را افزایش می‎دهد. اگرچه این ارتباط بسیار ظریف است؛ ولی افرادی که توانایی صحبت به بیش از یک زبان را دارند از مهارت‎های چندگانه برخوردارند و به ادراک برتر مشهور هستند.

 

این‎ها اجزای بسیار مهم مهار و انتقال موفق خلاقیت هستند و خلاقیت نیز به نوبه خودبزرگ‎ترین چالش کسانی‎ست که دارای ذهنی فعال و پربار هستند. بنابراین اگر در مدیریت خلاقیت و هدایت باروری فکری خود جدی هستید، یادگیری زبان جدید می‎تواند شما را با مهارت کاری پرثمرتر و پردازش همزمان فرایندهای چندین ایده تجهیز کند.