وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فشار جنسی | چگونه فشار جنسی را کاهش دهیم؟

فشار جنسی | چگونه فشار جنسی را کاهش دهیم؟

فشار جنسی | چگونه فشار جنسی را کاهش دهیم ؟

 

فشار جنسی در اصطلاح عامیانه به موقعیتی گفته می‌شود که فرد شرایط لازم برای رفع نیازهای جنسی خود را ندارد و در عین حال تمایلات جنسی زیادی را تجربه می‌کند.

 

این امر می‌تواند آسیب‌های روانی متعددی را برای فرد به همراه بیاورد و موجب تجربه حالاتی نظیر اضطراب و تنش زیاد شود. فشار جنسی بر عملکرد فرد هم تاثیر منفی می گذارد، بنابراین رسیدگی و رفع آن برای حفظ سلامت فرد اهمیت زیادی دارد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فشار جنسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

فشار جنسی چیست ؟

فشار جنسی از شرایطی حکایت دارد که در آن فرد نمی‌تواند نیازها و تمایلات جنسی خود را به طور کامل برطرف کند.

 

این مسئله باعث می‌شود که از نظر روانی تحت فشار قرار گرفته و حالات ناخوشایندی نظیر اضطراب، تنش و کلافگی را تجربه کند. این موضوع در دراز مدت می‌تواند سلامت روان فرد را تحت تأثیر قرار داده و او را تحریک‌پذیر و عصبی کند.

 

چرا افراد فشار جنسی را تجربه می‌کنند؟

افراد مجرد به دلیل نداشتن شرایط مناسب برای ارضای صحیح نیازهای جنسی بیش از دیگران در معرض فشار جنسی قرار دارند. با این حال این مسئله تنها به افراد مجرد اختصاص ندارد و بسیاری از متأهل‌ها نیز آن را تجربه می‌کنند.

 

اختلالات جنسی یکی یا هر دو زوجین، عمده ترین دلیلی است که زن و شوهر نمی‌توانند به شیوه‌ای رضایت بخش نیازهای جنسی خود را برطرف کنند و دائماً در این زمینه با ناکامی مواجه می‌شوند.

 

با توجه به اینکه زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی یا همان تجربه ارگاسم به زمان بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند، زود انزالی مردان می‌تواند بیش از پیش آن‌ها را ناکام کرده و نیاز جنسی آن‌ها را سرکوب کند.

 

این مسئله علاوه بر فشار جنسی برای زن اعتماد به نفس مرد را نیز تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود هر بار عملکرد جنسی‌اش بیش از پیش کاهش یابد.

 

خوشبختانه امروزه روانشناسان با استفاده از خدمات سکس‌تراپی روش‌های نوینی را در درمان مشکلات و اختلالات جنسی به کار می‌برند که به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند عملکرد جنسی خود را مجدداً به دست آورند و از بروز مشکلات ثانویه در زندگی خود پیشگیری کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان زود انزالی کلیک کنید.

 

روش‌های غلط برای رفع فشار جنسی

فشار جنسی می‌تواند باعث شود که افراد برای رفع نیازهای خود به روش‌های ناسالمی پناه ببرند. از جمله این روش‌ها می‌توان به درگیری در روابط فرازناشویی، دیدن فیلم‌های پورنوگرافی و خود ارضایی اشاره کرد.

 

این روش‌ها تنها در کوتاه مدت می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند اما در بلند مدت موجب آسیب‌های فراوانی می‌شوند.

 

برای مثال دیدن فیلم‌های پورنوگرافی با ایجاد تصورات غلط و غیر واقعی در مورد رابطه جنسی عملکرد جنسی شما را در دراز مدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که نتوانید رابطه‌ای دوطرفه و متمرکز بر نیازهای یکدیگر را تجربه کنید.

 

به همین خاطر لازم است تا به فکر راه حل بلندمدت‌تری باشید و از خود در برابر آسیب‌های روانی و اجتماعی مختلف محافظت کنید.

 

روانشناسان با ارائه خدمات به صورت فردی و زوجی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مشکلات جنسی خود را به شیوه سالمی برطرف کنید و در صورت وجود هرگونه اختلال در این زمینه از روش‌های درمانی مناسب بهره ببرید. 

 

سخن آخر | توصیه‌هایی برای والدین

نیازهای جنسی یکی از دلایلی هستند که افراد را به سمت ازدواج می‌کشانند. با این حال فرد برای آنکه بتواند ازدواج موفقی داشته باشد لازم است به بلوغ روانی و اجتماعی برسد و در زمینه مسائل مالی نیز به سطح مناسبی از استقلال دست یابد.

 

در این میان فشارهای جنسی می‌تواند باعث شود که فرد اقدام عجولانه‌ای برای ازدواج کند و یا به روش‌های ناسالمی برای رفع نیازهای خود پناه ببرد.

 

در این شرایط شما به عنوان والدین وظیفه دارید که در جهت رشد شناختی و اجتماعی فرزندتان بکوشید و به او کمک کنید تا در کنار رسش جسمانی و جنسی به پختگی لازم برای تشکیل یک زندگی نیز برسد.

 

هم چنین تسهیل شرایط مالی و فرصت دادن به جوانان برای تشکیل زندگی ساده‌تر به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مسیر سالمی را در زندگی پیش بگیرند و به این ترتیب بتوانند در زمان مناسبی نیازهای عاطفی و جنسی خود را ارضا کنند. 

 

اگر در این زمینه مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنید و نمی‌توانید اوضاع مربوط به فرزندان خود را به خوبی مدیریت کنید مراجعه به یک روانشناس متخصص در حیطه خانواده به شما کمک می‌کند تا بتوانید کنترل بهتری بر شرایط داشته باشید و با اتخاذ روش های تربیتی درست در رشد و بلوغ فکری فرزندتان سهم بسزایی داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

– آیا خود ارضایی برای رفع فشار جنسی آسیب رسان است؟

تجربه خود ارضایی به خودی خود امری طبیعی است که اکثر افراد در طی فرایند رشد و رسش جنسی خود آن را تجربه می‌کنند. برخلاف تصورات عموم خود ارضایی آسیب‌های جسمانی به همراه ندارد اما می‌تواند منجر به تجربه مشکلاتی در سطح روان شود.

 

در واقع خود ارضایی با ایجاد لذت می‌تواند منجر به عادت شده و به نوعی رفتار وسواسی یا اعتیادی تبدیل شود. اعتیاد به خود ارضایی در نهایت عملکرد جنسی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که فرد تنها از این طریق ارگاسم را تجربه کند و نتواند در رابطه جنسی واقعی لذت کافی را دریافت کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فشار جنسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره