وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فشار خون و دیابت خطر جدی برای خانم ها

فشار خون و دیابت خطر جدی برای خانم ها

فشار خون و دیابت خطر جدی برای خانم ها

 

بررسی های جدید نشان داده اند که سیگار کشیدن، دیابت و فشار خون بالامهم ترین عوامل تشدید کننده بیماری قلبی بر روی زنان بیشتر از مردان تاثیر می گذارند.

 

پژوهش جدیدی از سوی موسسه جورج George برای سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه آکسفورد انجام شد. در این تحقیق 471998 زن و مرد در رده سنی 40 تا 69 سالگی مورد بررسی قرار گرفتند.

 

این تحتقیق یک تحقیق بلند مدت بود که شرایطی مانند بیماری های قلبی و عروقی را موردبررسی قرار می داد.یافته ها نشان دادند که سیگار کشیدن، دیابت، فشار خون بالا و شاخص توده بدنی یا BMI بیشتر از 25 خطر بروز حمله قلبی را در مردان و زنان افزایش می دهد. اما این خطر در زنان قوی تر از مردان است.

 

حمله قلبی

میزان خطر بروز حمله قلبی در مردان سیگاری دو برابر مردان غیر سیگاری است، و اما در مورد زنان خطر بروز حمله قلبی در زنان سیگاری سه برابر زنان غیر سیگاری است؛ در این تحقیق به این مسئله به عنوان خطر بیش از حد اشاره شده است.

 

به علاوه در این پژوهش مشخص شد زنانی که روزانه 20 عدد سیگار می کشند، دو برابر مردانی که روزانه 20 عدد سیگار می کشند، در معرض خطر بروز حمله قلبی هستند.

 

در مورد فشار خون بالا و دیابت نوع 1 و 2 هم خطر حمله قلبی با وجود این مشکلات در زنان بیشتر از مردان است. زنانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند

 

بیش از 80 درصد بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند. دیابت نوع 1 خطر بروز حمله قلبی را در زنان 3 برابر می کند و دیابت نوع 2 نیز خطر را تا 47 درصد در زنان افزایش می دهد.

 

در مورد ارتباط بین BMI بالا و خطر بروز حمله قلبی در زنان یافته ها کافی نبودند. به علاوه محققان تاثیر سن بر روی خطر بروز حمله قلبی را نیز بررسی کردند و دریافتند بالا رفتن سن در زنان خطر بروز حمله قلبی را بیش از مردان افزایش می دهد.

 

در مجموع مردان بیشتر از زنان دچار حملات قلبی می شوند، با این حال عوامل تشدید کننده زیادی خطر بروز حمله قلبی در زنان را بیش از مردان افزایش می دهد.

 

یافته های این تحقیق نوعی هشدار به زنان و مردانی است که دچار فشار خون یا دیابت هستند و یا عادت به کشیدن سیگار دارند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره