وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فقط 4قدم برای رسیدن به شکمی صاف

فقط  4قدم برای رسیدن به شکمی صاف
همه افراد دوست دارند اندام مناسبی داشته باشند. اما گاه در مواردی که از چربی صحبت می کنیم، منظورمان چربی های بدی نیست که در بافت های مختلف بدن تجمع پیدا می کند. متاسفانه طی سالیان اخیر، عده ای به ترس از چربی مبتلا شده اند در صورتی که بدن به مقداری چربی نیاز دارد و قرار نیست همواره نگران چربی بدن باشیم. باید دانست که چربی به ۲ صورت در بدن تجمع پیدا می کند. گاهی چربی در زیر پوست، ران، باسن و شکم جمع می شود که افراد متوجه آن می شوند.

گاهی در اطراف ارگان های حیاتی بدن مانند قلب، شش ها، کبد و… جمع می شود. این چربی به چشم نمی آید و دیده نمی شود و چربی احشایی نام دارد. بیشتر مردم از دیدن چربی های زیر پوست نگران و ناراحت می شوند این در حالی است که چربی های پنهان مشکل اصلی است که سلامت بسیاری را تهدید می کند.
نکته این جاست که حتی همان چربی هم فواید خود را دارد زیرا چربی اطراف ارگان های حیاتی در واقع نقش محافظتی دارد. مشکل وقتی به وجود می آید که حجم این چربی ها زیاد باشد و این جاست که ابتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع ۲، عوارض قلبی و برخی سرطان ها افزایش پیدا می کند.

وقتی چاقی بروز پیدا می کند، بدن چربی های اطراف ارگان های حیاتی مثل قلب و کبد را جمع آوری می کند. در گذشته عارضه کبد چرب بسیار نادر بود اما امروزه به علت افزایش چاقی این بیماری بسیار شایع شده است. در افرادی که مبتلا به چاقی هستند چربی ها نه فقط زیر پوست و اطراف ارگان ها را احاطه می کند، بلکه به داخل ارگان نفوذ می کند و آن را از کار می اندازد.به  دقیق ترین روش دیدن چربی ها در بدن سی تی اسکن یا ام آرآی است اما روش ساده تری هم وجود دارد که اندازه گیری دور کمر است. برای مردان اندازه کمر بیش از ۱۰۲ سانتی متر و برای زنان بیش از ۸۸ سانتی متر عامل خطر جدی محسوب می شود.

در چاقی گلابی شکل، چربی ها در ران ها و باسن جمع می شود که این نوع چاقی کم ضررتر از چاقی سیبی شکل است. در چاقی سیبی شکل چربی ها در ناحیه شکم جمع می شود و دور کمر پهن تر است. این چربی شکمی نشانه وجود چربی خطرناک جمع شده در اطراف ارگان های حیاتی بدن است. خوب است بدانید حتی افراد لاغر هم ممکن است چربی احشایی زیادی داشته باشند اما چون این چربی به چشم نمی آید، فکر نمی کنند که خطرناک باشد. بخشی از این مشکل به ژنتیک افراد مرتبط است و بعضی از افراد به طور ژنتیکی مستعد تجمع چربی احشایی در بدن خود هستند اما تجمع این چربی به تحرک بدنی نیز مرتبط است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که فقط با رژیم غذایی وزن خود را ثابت نگه داشته اند و ورزش نمی کنند، حجم بیشتری از چربی احشایی در بدن آنها تجمع می کند بنابراین باید به همه توصیه کرد با هر اندام و هر وزنی که دارند، ورزش کنند.

۴ گام تا کنترل چربی شکمی فاصله داریم. اگر این راهکارها جدی گرفته شود، به میزان زیادی به سلامت فرد کمک می کند.
 ورزش
 رژیم
خواب
مدیریت استرس

ورزش :
ورزش شدید و سخت چربی را از بین می برد و سرعت تجمع چربی های احشایی را در بدن طی سالیان متمادی کند می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد نیم ساعت ورزش هوازی شدید، ۴ روز در هفته بسیار کمک کننده است. استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل نیز مفید است. فعالیت با شدت متوسط که ضربان قلب را افزایش دهد، سرعت تجمع چربی احشایی را کاهش می دهد.

 
لازم نیست حتماً به کلاس ورزشی بروید کافی است فعالیت های روزانه را با شدت بیشتری انجام دهید. ورزش های مخصوص شکم را فراموش کنید زیرا با هیچ ورزش خاصی نمی توان چربی احشایی را از بین برد

رژیم غذایی :
هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی برای آب کردن چربی های شکم وجود ندارد. اما اگر وزن کم شود اول چربی شکم آب می شود. یک رژیم پر از فیبر توصیه ماست. نتایج تحقیقات نشان داده است که خوردن ۱۰ گرم فیبر قابل حل در طول روز با هر نوع رژیمی، چربی احشایی را درطول زمان در بدن کاهش می دهد. ۲ سیب کوچک، یک فنجان نخود سبز و نصف فنجان لوبیا چیتی در روز این نیاز را تامین می کند. حتی خوردن نان پرفیبر در حفظ وزن متعادل بدن نقش دارد.

خواب :
داشتن خواب خوب شبانه در تنظیم وزن بسیار موثر است. افرادی که ۶ تا ۷ ساعت خواب خوب شبانه دارند، ظرف ۵ سال کمتر از دیگران چربی احشایی ذخیره می کنند.

استرس :
استرس به هر حال وجود دارد. احتمالاً می دانید فردی که دچار استرس شدید است، کنترلی روی سلامت غذا و حجم آن ندارد. بنابراین سعی کنید استرس را از خود دور کنید.