وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فواید مهم وزنه زدن برای خانم ها

فواید مهم وزنه زدن برای خانم ها

فواید مهم وزنه زدن برای خانم ها

 

گاهی در باشگاه ها و جاهای دیگر میبینیم  بسیاری از زنان از بلند کردن وزنه دوری می کنند یا میترسند که بیش از حد عضلانی شده و اندامشان مردانه شود. در عوض ساعت ها روی تردمیل می دوند، به این امید که ورزش های ثابت کاردیو باعث کاهش وزن و تناسب اندام شان شود. به گزارش ایران ناز کاردیو مطمئنا در یک برنامه تناسب اندام جایگاه خودش را دارد، ولی در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که راه بهتری هم وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از متخصصان موافقند که، بلند کردن وزنه برای زنان مزایای سلامتی زیادی دارد، از کاهش وزن گرفته تا افزایش طول عمر.

 

1. چربی بیشتری می سوزانید
بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله چاقی (Obesity)، تمرینات قدرتی در مقایسه با کاردیو، بیشتر به از دست دادن چربی شکمی در افراد کمک می کند. در حالی که ورزش ایروبیک چربی و ماهیچه را همزمان می سوزاند، بلند کردن وزنه منحصرا چربی را سوزانده و عضله می سازد و زمانیکه صحبت از خوش اندام شدن می شود، این ترکیب برگ برنده شماست.

 

2. کالری بیشتری می سوزانید (حتی زمان استراحت)
دلیل دیگر تمرین با وزنه زمانی که سعی در کاهش وزن دارید این است که، هر چه حجم عضلات بدن تان بیشتر باشد، متابولیسم شما کارآمدتر خواهد شد. عضله نسبت به چربی، به انرژی بیشتری برای نگهداری نیاز دارد، یعنی با اضافه شدن عضله به بدن تان کالری بیشتری می سوزانید، حتی زمان استراحت.

 

3. احساس قدرت می کنید
بسیاری از مردم می دانند، بدست آوردن قدرت فیزیکی باعث می شود احساس قوی تر بودن در سایر جنبه های زندگی داشته باشند. دانستن این که بدن تان در حال حاضر می تواند کارهایی را انجام دهد که زمانی غیر ممکن بود ( عالی نیست وقتی خودتان جعبه ها را جا به جا می کنید یا وسایل خریدتان را به تنهایی حمل می کنید؟) و همین امر باعث می شود نیروی ذهنی تان هم افزایش پیدا کند.

 

4. یک سایز کم می کنید
تمرینات قدرتی برای افزایش حجم عضلات در زنان معروف شده اند، ولی به این سادگی هم نیست. وزن عضله بیشتر از چربی است، ولی بسیار متراکم تر است، بنابراین حتی با وجودیکه عملا وزن عضلات تان افزایش پیدا می کند، ولی سایز لباستان کم تر شده و لاغر تر به نظر می رسید. به علاوه، برای اغلب زنان پرورش اندام کار بسیار بسیار سختی است. زنان تستوسترونی که برای بزرگ شدن عضلات مورد نیاز است را ندارند. اگر حس می کنید که به خاطر تمرینات قدرتی عضلات تان در حال حجیم شدن است، دلیل ساده ای دارد آن هم پرخوری بعد از تمرین است.

 

5. سلامت استخوان هایتان حفظ می شود
بلند کردن وزنه تنها حجم عضلات را افزایش نمی دهد، بلکه تراکم استخوانی را هم افزایش می دهد. این مساله به خصوص با بالا رفتن سن اهمیت بیشتری پیدا می کند، از آن جایی که استخوان های ما با بالا رفتن سن ضعیف تر می شوند و دچار پوکی استخوان، شکستگی، ترک خوردگی می شویم. استخوان هایی قوی و متراکم برای حفظ سلامت و تحرک مطلوب ضروری است.

 

6. احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
بلند کردن وزنه اعتماد به نفس تان را افزایش می دهد. شما در عرض چند هفته متوجه خواهید شد که قوی تر شده اید. دیدی که از خودتان دارید بهبود پیدا خواهد کرد و به معنای واقعی کلمه قدتان بلند تر خواهید شد. واقعا هیچ چیز جذاب تر از زنی قوی و با اعتماد به نفس نیست، پس پیش برویم، همه این ها را با تلاشی سخت به دست خواهیم آورد.برای قدرت و زیبایی

 

فواید مهم وزنه زدن برای خانم ها

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره