وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

 

لادن طباطبایی بازیگر مشهور سینمای ایرانی دختری به نام سها دارد که مبتلا به بیماری اوتیسم یا درخود ماندگی است . این بازیگر سینما در سال 1391 بخاطر بیماری دخترش از دنیای بازیگری خداحافظی کرده و در سال 1394 به آمریکا مهاجرت نموده بود.

 

به گزارش ایران ناز کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. فيلم مستند «فرشته‌اي در خانه من» به کارگرداني سولماز صدقي در رديف سه فيلم برتر دومين جشنواره مستندهاي سلامت کشمير قرار گرفت.

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

به گزارش ایران ناز  دکتر سولماز صدقي ـ مستندساز و آرشيتکت نامدار ـ که با فيلم مستند «فرشته‌اي در خانه من» در دومين دوره جشنواره مستندهاي سلامت کشمير حضور داشت، موفق شد با فيلم خود به مرحله سه اثر برگزيده جشنواره راه پيدا بکند. اين فيلم از ميان 6500 فيلم ارسالي به جشنواره کشمير به عنوان يکي از سه مستند برگزيده انتخاب شده است.

 

گفتني است مراسم اهداي جوايز اين جشنواره به دليل ناامني‌هاي موجود در منطقه در تاريخ مقرر برگزار نشد اما جوايز برگزيدگان روز چهارم ژانويه 2017 براي آنها ارسال خواهد شد و مراسم تقدير از برندگان به زودي برگزار مي‌شود.

 

مستند «فرشته‌اي در خانه من» با مدت‌زمان 33 دقيقه، روايتي است از زندگي بازيگر مطرح سينماي ايران، لادن طباطبايي و دخترش سُها که از بيماري اوتيسم رنج مي‌برد.در اين فيلم، لادن طباطبايي، سُها تهراني، مسيح ميرحسيني و سردار گونتاش به روايت ماجرا مي‌پردازند.

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

همچنين هنرمنداني نظير مهتاب کرامتي، مريلا زارعي، رويا نونهالي، شقايق دهقان، هنگامه قاضياني، شهرزاد محمدي، مژگان رمضان‌پور و علي اسدي در مستند «فرشته‌اي در خانه من» حضور دارند.

 

ديگر عوامل فيلم عبارتند از: دکتر الناز صدقي(مشاور فيلمنامه)، جعفر اصلاني(مدير تصويربرداري)، ربين تباک(صدابردار)، سهراب نوربخش(تدوين و تصحيح رنگ)، استوديو تنگرام (طراحي گرافيک).

ساخت فیلم زندگی لادن طباطبایی و دخترش +تصاویر

دکتر سولماز صدقي در رشته معماري تحصيل و دکتراي معماري خود را از niutm.us دريافت کرده است. او تا کنون در زمينه معماري و در کشورهاي ايران و ترکيه فعاليت‌هاي زيادي داشته. سپس با تحصيل در رشته کارگرداني و دريافت مدارک عالي‌رتبه، به ساخت فيلم کوتاه و مستند روي آورد. همچنين صدقي تجربه طراحي صحنه در سينما  داشته که از جمله فعاليت‌هاي او در اين زمينه، طراحي صحنه فيلم «شيفت شب» به کارگرداني نيکي کريمي بوده است.

 

مستند «فرشته‌اي در خانه من» پيش از اين تک‌نمايش‌هايي در سينماتک خانه هنرمندان و دهمين جشنواره بين‌‌المللي سينماحقيقت داشته است

 

مطالب مرتبط:

 

مصاحبه با لادن طباطبایی و رابعه اسکویی

 

لادن طباطبایی و چهره ی بدون آرایش ایشان (عکس)