وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قابل توجه خانم های محترم…

قابل توجه خانم های محترم…
به گفته متخصصان، قاعدگی آخرین مرحله بلوغ دختران است و در 9 تا 16 سالگی و به طور متوسط در 13 سالگی اتفاق می‌افتد. در این دوران فرم اندام‌ها تغییر می‌كند و چربی در بدن توزیع می‌شود. بر اثر ترشحات هورمون‌های جنسی غدد چربی و عرقی فعال می‌شود و جوش‌هایی روی صورت پدیدار می‌شود.

نخستین عادت ماهیانه در دختران جوان معمولا با ترس، نگرانی و خجالت از پدر و برادر همراه است. اینجاست كه مادر، خواهران بزرگ‌، اولیای مدرسه یا برخی نزدیكان همجنس موظفند قبل از بروز این وضع و همزمان با پیدایش علائم بلوغ با نوجوان صحبت كنند و با توضیحات كامل او را درجریان این‌ تغییرات قرار دهند و از اضطراب او بكاهند.

 اما چه نكاتی را برای رعایت بهداشت در دوران قاعدگی باید به فرزندمان آموزش دهیم؟
به دلیل آن‌كه در این دوران لایه تشكیل شده بر دیواره داخلی رحم در حال تخریب است فرد در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین توجه به نكات بهداشتی و رعایت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

پد بهداشتی را مرتب تعویض كنید
لازم است پدهای بهداشتی مرتب پس از هر بار رفتن به سرویس بهداشتی تعویض شود. رعایت این موضوع در اواسط این دوره اهمیت بیشتری دارد. قبل و بعد از تعویض دست‌هایتان را بشویید و تا حد امكان از لوازم بهداشتی معطر به دلیل حساسیت زایی استفاده نكنید.

از لباس زیر نخی استفاده كنید
لباس‌های نخی به تبخیر رطوبت بدن كمك كرده و باعث رفع بوی ناخوشایند می‌شوند. این لباس‌ها را زود به زود تعویض كنید و پس از شست‌وشو با شوینده‌های غیر معطر در آفتاب خشك كنید. لباس‌هایی كه از جنس الیاف مصنوعی یا نایلون هستند با آن‌كه قابلیت شست‌وشوی بهتری دارند، اما به دلیل جذب رطوبت باعث ایجاد حساسیت و عرق‌سوزی بدن می‌شوند.

ایستاده استحمام كنید
بسیاری از افراد بر این باورند كه در این دوران نباید حمام كرد، اما باید بدانید بر اساس گفته متخصصان، استحمام نه‌تنها ضرری ندارد، بلكه به جهت رفع آلودگی‌ها موجب بهداشت بیشتر خواهد شد. البته توصیه بر آن است تا حد امكان به شكل ایستاده استحمام كنید. با این كار امكان انتقال آلودگی‌های میكروبی کاهش می یابد. در این دوران از رفتن به استخر، دریا، جكوزی، حمام‌های عمومی یا از غوطه‌ور‌شدن در آب كف آلود وان بپرهیزید.

برای كاهش درد ورزش كنید
وجود درد در روزهای اول قاعدگی مسأله‌ای طبیعی است و علت آن آزاد شدن موادی در جداره داخلی رحم است كه موجب انقباض و درد این ناحیه می‌شود. استفاده از كیسه آب‌گرم یا ماساژ شكم می‌تواند ماهیچه‌ها را شل و باعث تسكین درد شود.

انجام ورزش‌های سبك هوازی در دوران قبل و حین قاعدگی برای دختران تازه بالغ تا حدودی مشكل‌های جسمی و روانی این دوره را التیام می‌دهد. ماندن در رختخواب، استراحت مطلق، دوری از كارهای روزمره یا نرفتن به مدرسه یا محل كار هیچ كمكی به كاهش درد نخواهد كرد. در صورت شدت درد می‌توانید با تجویز پزشك از داروهای مسكن یا برخی عرقیات گیاهی استفاده كنید.

به تغذیه خود توجه کنید
به منظور جبران كم‌خونی از غذاهای مقوی مانند گوشت قرمز، امعا و احشایی چون دل و جگر دام، لبنیات و انواع میوه‌های تازه استفاده كنید. سعی كنید غذا را در حجم كم و به دفعات بیشتری میل كنید تا احساس پری و نفخ شكم در شما ایجاد نشود.

مصرف نمك و غذاها و تنقلاتی چون سوسیس، كالباس، همبرگر، انواع ناگت‌ها و كنسروها، سیب‌زمینی سرخ شده، چیپس و پفك را به دلیل نمك زیاد به حداقل برسانید. نمك موجب احتباس آب در تمام قسمت‌های بدن شده و بر فشارهای روحی و دردهای این دوران می‌افزاید. مصرف حبوباتی چون لپه و نخود را كاهش دهید، از زیتون تازه استفاده كنید و مصرف مغزهایی چون گردو و بادام را در اولویت قرار دهید.