وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قابل توجه خانم های هیچ وقت با آرایش نخوابید

قابل توجه خانم های هیچ وقت با آرایش نخوابید

قابل توجه خانم های هیچ وقت با آرایش نخوابید

 

به گزارش ایران ناز بانو ها دقت داشته باشید که برای خوابیدن باید حتماً اول آرایش را از روی صورت خود پاک کنید زیرا در غیر این صورت ضررهای بسیار در انتظار شماست. لازم نیست حتماً متخصص پوست باشید تا درک کنید که وقتی با آرایش می خوابید چه عواقب وحشتناکی دارد. احتمالاً فکر کنید, هم اکنون خسته هستم,

 

دیگر دیروقت هست و …اکنون چه میشود یکبار بدون این که صورتم را تمیز کنم بخوابم؟ واقعیت این هست که خیلی اکثر از آن چه فکرش را بکنید در حق پوست‌تان ستم می کنید. رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش و شستن صورت, چیزی هست که میتواند اثرات واقعا زیان آوری داشته باشد.

 

*منافذ پوست‌ تان مسدود میشود
خوابیدن با آرایش, آدمکش منافذ پوست شماست. شمار زیادی از محصولات آرایشی حاوی عناصری چون سیلیکون میباشند که منافذ پوست را مسدود میکند.وقتی سوراخ‌ها و منافذ پوست بسته می شوند, پوست‌تان پر از چاله و چوله خواهد شد! اگر مستعد آکنه هم باشید, حتی می تواند موجب بروز جوش و آکنه هم بشود. در واقع شما با غافل شدن از پاک سازی پوست‌تان از هرگونه آرایش, خیلی مفید میتوانید به پوست‌تان ضرر برسانید!

 

*جوش می زنید
پوست ما همه ي وقت در حال فعالیت هست, درست مثل قلب که هرگز از ضربان بازنمی‌ایستد. پوست ما هم مثل اندام‌هاي باطنی بدن, همه ي وقت در حال کار و فعالیت هست. پوست از آب, پروتئین, لیپید و مواد معدنی و شیمیایی مختلف ساخته شده هست. ضمنا پوست, پر از منافذ هست که به ما اجازه‌ي عرق کردن و ترشح چربی میدهد که یک نرم کننده‌ي طبیعی بوده و پوست را نمناک کرده و سلول‌هاي مرده و سایر آلاینده‌ها را از پوست جدا می کند.

 

وقتی شما آرایش میکنید, سوراخ‌ها را می‌بندید و مانع ترشح چربی میشوید که میتواند کم کم زمان باعق بزرگ‌تر شدن منافذ و بروز آکنه و جوش بشود. فشار مکانیکی صورت بر روی بالش هم می تواند مواد آرایشی را وارد فولیکول‌هاي مو کند و منجر به بسته شدن منافذ شود. وقتی این پیامدها را بدانید, دیگر چند دقیقه دیرتر خوابیدن و تمیز کردن صورت و بهره گیری از یک کرم شب مناسب دیگر دردسر به نظر نخواهد رسید, اینجور نیست؟

 

*به سلول‌هاي پوست‌تان صدمه می زنید
سلول‌هاي پوست هم با باقی گذاشتن آرایش روی صورت صدمه می بینند. آرایش میتواند آلاینده‌هاي محیطی و رادیکال‌هاي آزادی راکه به سلول‌هاي پوست صدمه می زنند, جذب پوست کند, کلاژن پوست با جذب این آلاینده‌ها صدمه جدی دیده و منجر به پیری زودرس پوست خواهد شد. بنابراین کانسیلرهای پای چشم‌تان نه تنها منافذ پوست ظریف و دلنازک این قسمت از صورت‌تان را مسدود میکند, بلکه زودتر هم پیرتان میکند.

 

*طروات پوست‌تان از دست می رود
چه کسی هست که دوست نداشته باشد پوستی شاداب و جوان و سرحال داشته باشد؟ اگر از روشن کننده‌هاي پوست یا رژگونه برای روشن و براق‌تر جلوه دادن پوست‌تان بهره گیری میکنید, ایرادی ندارد اما خوابیدن با این مواد می تواند تاثیری کاملا معکوس داشته باشد. پوست, بزرگ‌ترین اندام بدن هست و عملکردهای حیاتی برای بدن ما دارد, مثل تعریق, برونریزی لیپید, ترمیم زخم‌ها و تنظیم دمای بدن.

 

بنابراین حتماً باید پوست خود را مرتبا پاک‌سازی و لایه برداری کنید و فکر خوابیدن با آرایش صورت را هم از سر بیرون کنید! وقتی سلول‌هاي مرده‌ي پوست, چربی و مواد آرایشی, منافذ را پُر می کنند, پوست نمی تواند نفس بکشد و دچار خفگی می شود, در نتیجه جوش‌هاي سرسیاه و کومدون‌ها بوجود می آیند. همه ي‌ي این رخداد‌ها می تواند پوست را بی‌روح و مرده جلوه بدهد. پس واقعا مهم نیست چقدر خسته و خواب آلود هستید, لطفا اول صورت‌تان را بشویید و بعد بخوابید!

 

*فرایند تنفس‌ پوست مختل میشود
بدن ما وقتی که در خواب هستیم, خودش را احیا بازسازی می کند. پوست هم طبیعتا در خواب, بهتر می تواند خودش را ترمیم کند, بنابراین مهم هست که در زمان خواب, هیچ آرایشی روی صورت باقی نماند تا منافذ بتوانند چربی ترشح کرده و از پوست در برابر رادیکال‌هاي آزاد در هوا, محافظت کنند. اگر مواد آرایشی را روی صورت باقی بگذارید, این فرآیند‌ي بسیار مهم, مختل خواهد شد.

 

یک شب با آرایش خوابیدن, تعادل ظریف پوست‌تان را بهم زده و بیمارش می کند. اگر منافذ پوست مسدود باشند, پوست نمیتواند نفس بکشد و در نتیجه خودش را ترمیم نمی کند. چربی موجود در منافذ, گردهمایی پیدا کرده و تبدیل به باکتری می شوند که این هم میتواند

 

دشواری های پوستی مختلفی ایجاد کند. بعد از یک شب خوابیدن با آرایش روی صورت, به یک هفته وقت نیاز خواهید داشت تا پوست‌تان به اوضاع سابق خود برگردد و مجددا تعادلش را به دست بیاورد. یک هفته؟! ارزشش را دارد؟

 

*پوست‌‌تان زودتر چروکیده خواهد شد
پیری زودرس! خوابیدن با آرایش, بسته شدن منافذ, خشکی پوست, حساسیت پوست و …, عواملی میباشند که در کنار هم زودتر پیرتان می کنند. خوابیدن با آرایش یعنی این که اجازه میدهید این مواد به پوست‌تان نفوذ کنند و کلاژن پوست‌تان را نابود کنند. اگر کلاژن به خوبی ساخت نشود, پوست‌تان زودتر از زمان طبیعی‌اش دچار چین و چروک شده و چروک‌هایي که همین اکنون روی پوست میباشند اما ممکن هست عمده ظاهر نباشند, عمیق‌تر خواهند شد.

 

*پوست‌ تان خشک خواهد شد
باقی گذاشتن آرایش روی صورت در طول شب, موجب زبری, پوسته شدن و خشکی پوست خواهد شد, حتی اگر صبح به محض بیدار شدن صورت خود را بشویید. اگر شب گذشته از خواب صورت خود را از آرایش پاک کرده و مفید بشویید و با یک نمناک کننده‌ي مناسب که مثلاً حاوی آلوئه‌ورا هست

 

مرطوبش کنید, پوست‌تان فرصت خوبی برای ترمیم و بازسازی خودش در طول شب خواهد داشت. باقی گذاشتن آرایش, این فرصت را از پوست‌تان می گیرد و موجب خشکی آن می شود. پوست خشک, یعنی کمبود انعطاف پذیری آن, و نداشتن انعطاف پذیری هم یعنی چین و چروک‌هاي عمیق‌تر.

 

*رنگ پوست‌ تان کدر و تیره خواهد شد
عدم مراقبت کافی از پوست میتواند آن را تیره و ناهموار جلوه بدهد. خوابیدن با آرایش باعث می شود پوست, عوامل لازم برای مبارزهِ با پیگمانسیون را نداشته و آثار صدمه‌ هاي پوستی باقی بمانند.

 

قابل توجه خانم های هیچ وقت با آرایش نخوابید

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره