وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قاتل ستایش شب اول کنار جسد خوابید

قاتل ستایش شب اول کنار جسد خوابید

قاتل ستایش شب اول کنار جسد خوابید

 

به گزارش ایران ناز جزئیات تازه ای از پرونده قاتل ستایش دختر 6 سااله افغان رو شده است ! این قاتل جوان که امیر حسین نام دارد بعد از به قتل رساندن دختر بچه ی بیگناه و بریدن گلوی او با کارد کند ، شب را در کنار جنازه ستایش 6 ساله خوابید!

 

قاضی ‌ابراهیم اسلامی درادامه نشست «بازخوانی جنبه‌های جرم‌ شناسی و روانپزشکی پرونده قتل ستایش قریشی» با بیان جزئیاتی از پرونده این جنایت تکان دهنده اظهار کرد: قاتل ستایش در محل زندگی‌اش به «فرهنگ» معروف بود. دربررسی‌ها مشخص شد وی عاشق دختری شده اما آن دختر او را تنها گذاشته بود.

 

اسلامی که یکی از قضات صادرکننده رأی حکم پرونده ستایش است، ادامه داد: قاتل ستایش بنا بر اظهاراتش در سه چهار سال گذشته هر روز مشروب می‌خورد و در محل زندگی آنها امکان دسترسی به مشروبات الکلی فراهم بود. او چند روز قبل از قتل ستایش مصرف مشروبات الکلی و سیگار را بیشتر کرده بود.

 

او در یک طبقه از خانه‌ای دو طبقه به صورت مستقل و تنها زندگی می‌کرد. روز حادثه خواهرزاده قاتل، با ستایش در حیاط سرگرم بازی بودند و زمانی که ستایش تنها شده بود امیرحسین (قاتل) ستایش را به بهانه‌ای به محل زندگی‌اش (طبقه دوم) برده بود.بعد هم به بهانه‌ای به ستایش تجاوز کرده و پس از آن زمانی که صدای بازشدن در و‌ مادر ستایش را شنیده بود هاجو واج مانده بود.

 

اسلامی با بیان اینکه قاتل ستایش در دادگاه رابطه جنسی را کتمان کرد، اظهارداشت: قاتل ستایش بعد از قتل سیگار کشیده و شروع به پیامک زدن کرده بود. آن شب وی در کنار جسد ستایش خوابیده و فردای آن روز با دوستش مشورت کرده بود

 

او پس از مشورت مقداری اسید برای سوزاندن جسد تهیه کرده‌ اما آن مقدار اسید کافی نبود. به همین خاطر دوباره اسید تهیه کرده اما این بار نیز جسد نسوخته بود که بار آخر قاتل با تهیه الکل جسد را سوزانده بود. او پس از این اتفاق اسفند دود کرده و شب دوم را نیز همراه با بقایای جسد ستایش سپری کرده بود.

 

وی با اشاره به هوش بالای عامل این جنایت، تصریح کرد: روز سوم پس از حادثه، امیرحسین دچار عذاب وجدان شده و با بستگانش مشورت کرده بود، وی پس از صحبت با پدرش و امام جماعت محل اقرار به گناه کرده و دستگیر شده بود. در تست‌هایی که از امیرحسین گرفته شده میانگین هوش وی بین ۱۰۲ تا ۱۰۵ بود.

 

قاضی اسلامی با تشریح اظهارات قاتل ستایش در دادگاه گفت: قاتل ستایش درجلسه دادگاه سناریوی خود را عوض و سیاست دفاعی اتخاذ کرد. درجلسه دادگاه باید احراز می‌شد که قاتل ستایش ماهیت قتل را درک کرده و پس ا‌ز آن اقدام به قتل کرده یا خیر.

 

وی در کمال رشد عقلی قرار داشت و می‌دانست ماهیت جرم و حکمش چیست. امیرحسین در جلسه دادگاه گفت می‌دانستم قتل چیست و مجازاتش چه است.

 

قاضی دادگاه کیفری یک استان تهران افزود: در این پرونده فضای مجازی را بشدت رصد و جست‌وجو کردم، اعتقاد دارم قاتل ستایش، خود یک بزه‌ دیده است. مادر ستایش در جلسه دادگاه چند بار بی‌حال شد و هنگام صدور رأی با همکاران قضایی دچار اختلاف شدیم. یکی از قضات استدلالش بر این بود که با توجه به کودک بودن قاتل ستایش، او نباید اعدام شود. در جلسه دادگاه با توجه به اقرار قاتل ستایش رأی صادر کردیم اما درباره تجاوز به عنف با توجه به علم قاضی رأی صادر شد.

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره