وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

 

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

 

تغییر برنامه خورد و خوراک، عوض شدن برنامه خواب، هورمونهای به هم ریخته و در نهایت تغییرات وزن و سایز مجموعه‌ عواملی هستند که میتوانند باعث تغییر خلق و خوی خانم های باردار شود. شاید دنیای مد و لباس برای سه عامل اول کاری از دستش برنیاید؛ ولی حتما برای مورد آخر یعنی تغییرات وزن و سایز می‌تواند کارهای خوبی انجام دهد. در این مقاله با ده نکته بسیار مهمی که هنگام خرید یا انتخاب لباس بارداری باید به آن توجه کنید، آشنا می‌شوید.

 

10- حواستان به قد باشد

وقتی نوبت به خرید لباس بارداری میرسد، بیشتر شاهد حضور پیراهن‌های گشاد و خیلی بلند در بازار هستیم. پوشیدن پیراهن‌های ماکسی از جمله انتخاب‌های رایجی است که خانم‌های باردار پیش رو دارند؛ با‌ وجود‌ این پوشیدن پیراهن خیلی بلند، یک اشتباه اساسی است. از ‌آنجایی‌که به‌خصوص در ماه‌های آخر بارداری، حفظ تعادل نیاز به دقت بیشتری دارد، لباس بلند ممکن است در این کار اخلال ایجاد کند و باعث زمین خوردن مادر شود. به همین دلیل سراغ لباس‌هایی نروید که قدشان خیلی بلند است.

 

9- دکمه‌دار نپوشید

اگر قرار است از بین جدیدترین لباس های بارداری و حاملگی دست به انتخاب بزنید، تا جایی که امکان دارد، سراغ لباس‎‌های دکمه‌دار نروید. از آنجایی که سایز سینه‌ها به‌خصوص بعد از سه ماه اول بارداری، ناگهان بیشتر می‌شود، خرید مانتوی دکمه‌دار یا شومیز، کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. به جای این دو گزینه یا سایر لباس‌های دکمه‌دار از مدل‌های جلوباز استفاده کنید.

 

8- سراغ لباس‌های پانچ و خفاشی نروید

یکی دیگر از تغییرات بدن خانم‌های باردار در دوران حاملگی‌شان، تغییر سایز بازوهاست. معمولا بازوها سایز بزرگتری پیدا می‌کنند که یا به دلیل ورم است یا به‌خاطر اضافه وزن ناشی از بارداری. به همین دلیل انتخاب لباسی که آستین‌های مناسبی دارد، ضروری به نظر می‌رسد. یادتان باشد بهترین آستین برای دوران بارداری، آستینی است که کمی آزاد باشد اما حالتی که به عنوان خفاشی شناخته می‌شود، نداشته باشد. کمی گشاد بودن آستین، باعث می‌شود از پس تغییر سایز بازوها بربیایید؛ اما آستین خفاشی شما را چاق و بزرگتر از آنچه هستید، نشان خواهد داد.

 

7- به رنگ‌ها حساس باشید

 

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

 

به عنوان یک خانم باردار به خاطر داشته باشید تغییرات اخلاقی در دوران حاملگی کاملا طبیعی است؛ بسیاری از زنان عصبانیت و زودرنجی را تجربه می‌کنند و به سرعت به گریه می‌افتند. کاری که دنیای مد و لباس می‌تواند برای بهتر کردن حالتان انجام دهد این است که توجهتان را به رنگ‌ها جلب کند. تا جایی که می‌توانید در ماه‌های بارداری، لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم بپوشید؛ آبی روشن، صورتی روشن، سبز سدری و موارد مشابه، روی ایجاد احساس آرامش برای شما و فرزندتان تاثیر زیادی خواهد داشت. بهتر است طی این ماه‌ها از پوشیدن رنگ‌هایی مثل قرمز تند یا زرد جیغ پرهیز کنید.

 

6- برای خودتان تیپ و استایل تازه‌ای بسازید

همیشه هم لازم نیست به دنبال پیراهن‌های بارداری باشید. گاهی می‌توانید تی شرت های زنانه مجلسی را در کنار دامن‌های گشاد و راحت بنشانید و یک استایل نیمه رسمی یا رسمی برای خودتان درست کنید. اگر تی شرتی که انتخاب می‌کنید از زیر سینه آزاد باشد، طی تمام روزهای بارداری می‌توانید روی پوشیدنش حساب کنید؛ چون آزاد بودن پارچه تی‌شرت با رشد سایز شکم، هم‌گام خواهد شد.  سعی کنید برای انتخاب رنگ سراغ رنگ‌های شاد بروید. مثلا دامن یاسی را با بلوز صورتی ملایم همراه کنید. زنان بارداری که قدشان کوتاه است، می‌توانند برای انتخاب رنگ تی شرت و دامنشان، سراغ یک رنگ بروند تا قدبلندتر به نظر برسند.

 

5- نخی بپوشید

 

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

 

به هیچ وجه در دوران بارداری سراغ لباس‌هایی نروید که از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. پوست شما در 9 ماه حاملگی دچار تغییراتی خواهد شد و ممکن است بدنتان نسبت به چیزهایی که قبلا برایش حساسیت‌زا نبوده‌اند، واکنش آلرژیک نشان دهد. به همین دلیل لازم است با پوشیدن لباس‌های لطیف نخی احتمال حساسیت و واکنش پوستی را به حداقل برسانید. ضمن اینکه لباس نخی آرامش بیشتری برای بدنتان ایجاد می‌کند که در نهایت به ایجاد اعصاب آرام و روحیه بهتر منجر خواهد شد.

 

4- چند لایه بپوشید

خیلی از خانم‌های باردار با گر گرفتن‌ها و یخ کردن‌های ناگهانی آشنا هستند. این اتفاق به‌طور مستقیم روی نحوه لباس پوشیدن خانم‌ها تاثیر خواهد داشت. بهترین روش برای لباس پوشیدن در چنین شرایطی، لایه‌بندی کردن لباس‌هاست. برای مثال می‌توانید روی پیراهن بارداری‌تان یک کاردیگان سبک بپوشید و وقتی گرمتان شد، آن را دربیاورید. این کار هم استایل شما را زیباتر می‌کند و هم نمی‌گذارد برای عوض کردن لباس، دچار زحمت شوید.

 

3- کفش راحت انتخاب کنید

برای راحتی کمرتان در دوران بارداری حتما کفشی انتخاب کنید که در آن نهایت احساس راحتی را دارید؛ به همین دلیل کتانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یادتان باشد ممکن است پاهایتان دچار ورم شوند و تغییر سایز دهند. به همین دلیل بهتر است کفشی انتخاب کنید که حداقل نیم سایز بزرگتر از سایز معمول پاهایتان باشد. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند در دوران بارداری ممنوع است؛ چون هم مانع حفظ تعادل می‌شوند و هم باعث پا درد و کمر درد.

 

2- کیفم چطور باشد؟

برای انتخاب کیف در دوران بارداری سراغ سبک‌ترین مدل‌ها بروید. کیف‌های خیلی کوچک یا بزرگ برایتان مناسب نیستند؛ در عوض سراغ کیفی بروید که سایز متوسطی دارد. بهتر است به جای اینکه کیفتان را روی یک شانه بیندازید، با ضربدری انداختن آن، وزنش را تقسیم کنید و برای بدنتان راحتی بیشتری فراهم کنید.

 

1- طرح‌دار بپوشم؟

خیلی از خانم‌ها طرفدار پوشیدن لباس‌های طرح‌دار هستند. معمولا اینطور است که اگر طرح‌های لباس خیلی بزرگ باشند و رنگ آن روشن، سایز فردی که آن را پوشیده بزرگتر به نظر خواهد رسید. اگر دلتان برای پوشیدن پیراهن‌های طرح‌دار تنگ شده، می‌توانید سراغ مدل‌هایی بروید که پارچه‌هایشان طرح‌های متوسط رو به کوچک دارند و خیلی هم روشن نیستند. اینطوری اضافه وزن ناشی از بارداری کمتر به چشم خواهد آمد.

 

نکته تکمیلی

یادتان باشد بعد از بارداری، لباس‌هایتان را برای بارداری احتمالی بعدی نگه دارید. ضمن اینکه اگر بودجه‌ای برای خرید لباس بارداری در نظر نگرفته‌اید، می‌توانید از دوستانی که قبلا این دوران را گذرانده‌اند و دیگر به لباس‌هایشان نیاز ندارند، لباس قرض کنید. مد و لباس جریانی است که قرار است حال روحی شما را بهتر کند؛ نه اینکه باعث دلشوره «حالا چی بپوشم» شود، آن هم در یکی از مهم‌ترین دوران زندگی‌تان که در آن بیش از هر وقت دیگری به آرامش نیاز دارید.

 

ده قانون طلایی برای انتخاب یک لباس بارداری

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره