وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قبل از آن‌که حرف بزنی، فکر کن

قبل از آن‌که حرف بزنی، فکر کن
ممکن است فکر نکردن شما منجر به بروز عکس‌العمل‌های دیگری نسبت به نوجوانتان شود به این فکر کرده اید. فرزندتان از شما می‌پرسد: «مادر می‌تونم امشب خانه دوستم بخوابم؟» برای دومین‌بار، پس از این‌که او این سئوال را تکرار کرد. مادر می‌گوید نه و پس از چند لحظه فکر کردن درمورد آن، مادر می‌فهمد که دلیلی برای نه گفتن نداشته و به او می‌گوید که می‌تواند برود. برخی از والدین قبل از آن‌که حتی ذره‌ای به حرف‌های نوجوان خود فکر کنند به آنها پاسخ منفی می‌دهند.

پسر من یک کار تابستانی گرفته بود و پس از ۲ هفته کار کردن و گرفتن اولین حقوقش به من گفت که قصد دارد یک ماشین جدید بخرد. اولین فکری که به ذهنم رسید این بود که: «کاری احمقانه است، تو حتی آنقدر پول نداری تا یک جفت تایر بخری. می‌دانی که یک ماشین جدید چقدر قیمت دارد؟»

به عبارت دیگر می‌خواستم به او بگویم فکرش مسخره است و عملی نیست. ولی قبل از آن‌که این‌گونه پاسخ بدهم، با او درمورد ماشینی که قصد داشت بخرد صحبت کردم، ما درمورد همه چیز صحبت کردیم، نوع، رنگ ماشین و پس از مدتی به اینجا رسیدیم که قیمت این ماشین چقدر است و فکر می‌کنم که پسرم کم‌کم فهمید که چقدر راه مانده تا بتواند یک ماشین جدید بخرد.

به عبارت دیگر فکر می‌کنم خود او فهمید که منظور من چه بوده، قبل از آن‌که آن‌را به زبان بیاورم. باید از برخوردهای منفی و شدید و کوچک جلوه دادن احساسات نوجوان یا گفتن این‌که چقدر اشتباه کرده است پرهیز شود و درعوض باید با او در کمال آرامش برخورد کرد و قبل از آن‌که شروع به صحبت شود، کمی فکر کرد.

البته گفتن آن آسان‌تر از انجام دادن آن است. اما اغلب با تمرین و تکرار، آسان‌تر می‌شود. به‌جای نشان دادن عکس‌العمل‌های شدید، با نوجوان خود صحبت کنید، اگر فکر می‌کنید که دلیل پافشاری نوجوان شما بر مسئله‌ای خاص، عصبانی کردن شماست، هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندهید، اگر دیدید که می‌خواهید کنترل خود را از دست بدهید یا این‌که قبل از فکر کردن به او پاسخ دهید، ایده خوبی است که به او بگویید شرایط را بررسی خواهید کرد یا این‌که از عبارت «بگذار کمی فکر کنم بعدا به تو پاسخ خواهم داد.»

استفاده کنید. پس از مدتی، می‌توانید با او صحبت کنید. همچنین می‌توانید بگویید که باید این مسئله را با پدرش درمیان بگذارید و بعدا به او جواب مناسبی خواهید داد. به‌خاطر داشته باشید که پس از مدتی حتما باید به او جواب دهید. روش ها ی زیر می‌تواند شما را در استفاد از تکنیک «فکر کردن قبل از حرف زدن» یاری دهد.