وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لازانیا با گوشت به سبک سنتی

لازانیا با گوشت به سبک سنتی
مواد لازم:

– لازانیا ۱ بسته
– گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
– پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
– پیاز ۲ عدد متوسط
– رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
– نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
– آبلیمو ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:


پیاز را خلال کرده، با مقدار کمی روغن سرخ کنید و به آن کمی زردچوبه بزنید. سپس گوشت چرخ کرده را که با پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کرده اید به آن اضافه کنید و آن را تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. رب را همراه با نمک و فلفل و آبلیمو به مایه گوشتی اضافه کنید و ته فنجان آب روی آن بریزید و بگذارید مایه گوشتی بجوشد و به روغن بیفتد.

خمیر لازانیا را در ظرف نسبتاً بزرگ آب جوش که به آن مقداری نمک و روغن مایع افزوده اید، بریزید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا طعم و رنگ لازانیا بهتر شود. محتوی ظرف را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بگذارید بجوشد تا خمیر لازانیا نرم شود. سپس آب جوش را خالی کرده بجای آن به تدریج آب سرد اضافه کنید و این عمل را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید، تا آب روی لازانیا سرد شود و خمیر به هم نچسبد.

در یک ظرف پیرکس که کف آن را با کمی روغن آغشته کرده اید، یک لایه خمیر لازانیا قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید. سپس یک ردیف دیگر خمیر قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزا بریزید. این عمل را تکرار کنید تا خمیر لازانیا تمام شود. روی خمیر مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید و ۴ یا ۵ قاشق غذاخوری آب،
 
کف ظرف بریزید و درِ ظرف را گذاشته یا روی آن را با فویل آلومینیم بپوشانید و ۱۵ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فانهایت) قرار داده، سپس درِ ظرف را برداشته و ۱۵ دقیقه دیگر در همین دما قرار دهید تا روی آن کمی برشته شود. خوراک لازانیا را با ظرف سر سفره بیاورید و با کارد آن را برش بزنید.نکته: خوراک لازانیا را می توان به صورت دم کرده در قابلمه نچسب هم تهیه کرد و نوش جان.