وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در اینستاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در اینستاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در اینستاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

 

به گزارش ایران ناز فضای 18+ اینستاگرام و لایو جنسی یک خانم که پسری 14 ساله در آن شرکت کرده و میگوید تا بحال سه بار با لایو های او خود ارضایی کرده است جامعه را شوکه کرده و واکنش های بسیاری را برانگیخته است. پسر نوجوان در لایو اینستاگرامی خود با مینا . ن حرف های جنسی می زنند و این لایو در شبکه های اجتماعی جنجال آفرین می شود.

 

از یکی دو روز گذشته فیلمی از لایو پسر چهارده ساله با یک خانم به نام مینا. ن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

 

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در ایسنتاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

 

پسر نوجوان وارد لایو اینستاگرامی با یکی از کاربران شده و صحبت‌های جنسی می‌کنند.

 

این لایو حدود ده دقیقه بود اما بازتاب آن در فضای مجازی بسیار زیاد بود. عجیب تر از همه چیز در این لایو این بود که پسر چهارده ساله  توضیح می‌دهد از فیلم‌های زشت زده و دیگر دیدن آنها برایش جذابیت ندارد. این صحبت‌ها حتی تعجب مینا. ن را برانگیخت تا آنجا که می‌گفت تصور نمی‌کرده لایوهای کمدی‌اش که مضمون جنسی هم نداشته، اینگونه باعث چنین اتفاقی بشود.

 

محمدجواد آذری جهرمی در حیاط هیات دولت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: «فردی این ویدیو را برای من فرستاد و گفت که  اتاق فکری برنامه‌ریزی کرده این فیلم را به صورت گسترده پخش کنند و به شما برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند. به ایشان پاسخ دادم مسئولیت  حوزه پالایش و فیلتر با مجموعه‌های دیگری هست که طبیعتاً آن‌ها در مورد این مکانیسم‌ها خودشان نظر می‌دهند.»

 

آذری جهرمی تأکید کرد: «فیلم تلخ و آزار دهنده بود و نهاد‌هایی که مسئولیت امدادرسانی به کودکان و نوجوانان در این شرایط را دارند باید  وارد عمل شوند و باید به جای پخش این فیلم به این وضعیت خانواده رسیدگی کرد.»

 

واکنش‌های افکار عمومی نسبت به لایو اینستاگرامی پسر چهارده ساله عمدتا به دو دسته تقسیم می‌شدند و البته هر دو دسته از چنین اتفاقاتی ابراز نارضایتی داشتند. گروه اول گروهی هستند که معتقدند فضای مجازی مفسده است و باید آن را فیلتر کرد، آنچنانکه پیش از انتشار این لایو اینستاگرامی هم آنها معتقد به فیلترینگ بودند. این گروه ادمه‌دهنده همان دیدگاهی هستند که زمانی ارسال پیامک چندرسانه‌ای را هم «مفسده‌آمیز» می‌خواندند و نمایندگان نزدیک به این دیدگاه، زمانی وزیر ارتباطات وقت (واعظی) را به مجلس بردند تا به خاطر بالا بردن سرعت اینترنت تذکر بگیرد!

 

در این میان نیز برخی بودند که در همین فضا به دنبال منافع خود بودند و با اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و تصاویر این لایو، موضوع «بودجه بیشتر برای شبکه اینترنت داخلی» را پیش می‌بردند. یکی از کاربران نوشت: «آقای آذری جهرمی لایو پسر بچه ۱۴ ساله رو دیدی؟ تا چه تاریخی می‌خواهی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات رو عقب بندازی ؟ حق‌الناس رو دوباره برایمان معنی می‌کنی؟» ظاهرا از دیدگاه آنها بودجه بیشتر برای شبکه‌های اینترنت داخلی به معنای حق الناس بود.

 

در مقابل گروه دیگر در عین حالی که چنین اتفاقاتی را نادرست می‌داند، معتقد است که فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و ایجاد محدودیت برای تمام جامعه (به جای ایجاد محدودیت برای سنین پایین) را پاک کردن صورت مسئله می‌دانند و معتقدند به جای «گرفتن و بستن» باید فکری اساسی کرد.

 

آذری جهرمی توضیح داده که «ما از روز اول به صورت جدی پیگیر اینترنت ویژه کودکان بودیم، اما شما بروید ببینید چه کسی از من در دادگاه شکایت کرد تا طرح اینترنت کودکان متوقف شود.»

 

اشاره آذری جهرمی به «تدوین سند حمایتی کودک و نوجوان» بود که اسناد پشتیبان در ۳ عنوان «سند مطالعات تطبیقی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان»، «سند مطالعات میدانی در توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» و همچنین «سند ابزار‌های کنترل والدین» منتشر شد.

 

خسرو سلجوقی مجری این طرح اینترنت توضیح داده بود که «چند سند داریم؛ یکی از آن‌ها مفهومی و در قالب مایند‌مَپ است، سند دیگری به شکل توصیه‌ای توسط شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است.» اما ظاهرا آنگونه که آذری جهرمی گفته به خاطر اجرای این طرح از او شکایت شده است.

 

واکنش‌ها به لایو پسر چهارده ساله

 

کاربری به نام حمیدرضا کُرد در توییتر خود نوشت: «لایو جنسی پسر ۱۴ ساله برای ما یک پیغام بیشتر ندارد: ما جنگ نرم رو بد باختیم!» کاربر دیگری از این موضوع استفاده کرد و به حامیان حجاب اختیاری تاخت و گفت باید جلوی بی‌حجابی در جامعه را گرفت زیرا بدحجابان نیز مثل همین بلاگر جامعه را به خطر می‌ندازند: « پسر ١۴ ساله در لایو به زن گفت با تو ٣بار اقدام به خود ارضایی کردم! زن گفت من که در لایوها لخت نشدم و پسر به او فهماند از همان لباست بقیه را حدس می‌زنم! حجاب‌های نصفه نیمه در خیابان دقیقا همین است!» 

 

 

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در ایسنتاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

 

کاربر دیگری نوشت: «لایو پسر ۱۴ ساله رو در یک گروه مادرانه منتشر کردم. سریع پاکش کردند و گفتند: (این چیز‌ها ناراحتمان می‌کند. نباید اشاعه فحشا کنید) نمیدانم چرا بعضی مادر‌ها ترجیح می‌دهند سرشان را زیر برف نگه دارند.»

 

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در ایسنتاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

 

سیدصادق لواسانی نوشت: «دم خروس ضعف‌های فرهنگی و مدیریتی کشور را این بار می‌توانید در لایو جنسی پسر ۱۴ ساله و حواشی آن ببینید. چطور؟ اینطور که به جای پیدا کردن علت و پایان سکوت احمقانه درباره مسائل جنسی نوجوان‌ها، یکسری نهاد‌ها و اکانت‌هایشان از دیروز دارند درباره مدیریت فضای مجازی صحبت می‌کنند!»

 

لایو جنسی پسر 14 ساله با مینا‌ در ایسنتاگرام و واکنش وزیر ارتباطات ( عکس )

 

سیدسجاد نوشت: «عده‌ای به دنبال این هستند که از ماجرای لایو پسر ۱۴ ساله نتیجه بگیرند که اینستاگرام باید فیلتر شود. آنچه در اینستا و امثالهم داریم می‌بینیم بازنمای نظام تربیتی ماست. قبل از فیلترینگ اینستا فکری به حال نظام تربیتی بکنید.»