وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماء الشعیر چاقتان نکند …

ماء الشعیر چاقتان نکند …
دلسترهای طعم دار از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که اکثر افراد به گمان آنکه غنی از ویتامین‌ها و املاح معدنی است پس از فعالیت‌های ورزشی یا در روزهای گرم یک یا دو بطری آن را بدون تامل سر می‌کشند. غافل از آنکه این نوشابه به علت طعم تلخی که دارد در مقایسه با نوشابه‌های گازدار شیرین‌تر و پرکالری‌تر است.

این نوشیدنی اگر چه از سایر نوشابه‌های صنعتی و انرژی زا طبیعی‌تر و سالم‌تر است، اما مصرف مستمر و روزانه آن در ماه چند کیلوگرم بر وزنتان می‌افزاید. این اضافه وزن در مردان اطراف شکم و در زنان اطراف باسن و ران‌ها و البته بعد از شروع دوران یائسگی در اطراف شکم به صورت چربی ذخیره‌ای جلوه نمایی می‌کند.
 
مضرات گاز و رنگ و اسانس آن را هم که همه می‌دانیم. البته انواع ساده و بدون شکر آن همراه چند قطره آبلیموی طبیعی می‌تواند یک نوشیدنی مغذی و تامین کننده آب بدن بخصوص پس از فعالیت‌های بدنسازی باشد.

اگر نوشابه قاچاقی باشد

یکی از مهم‌ترین مشکلات نوشابه‌های ورزشی و انرژی زا آن است که اغلب به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود. جالب است بدانید اغلب این نوشابه‌ها محصول بازار مشترک هستند یعنی یک کشور بطری آن را با یک برند و مارک تولید کرده، اما خود محصول در کشورهای مختلف دیگر پر می‌شود و اگر ترکیبات دو نمونه از آن‌ها را با هم مقایسه کنیم به نتیجه خوشایندی نمی‌رسیم و زیاد جالب نیستیم.


مصرف این نوشابه‌ها به علت شکر و مواد تخدیری زیادی که دارد در اغلب کشورهای توسعه یافته ممنوع و اغلب به صورت قاچاق به کشورهای در حال توسعه سرازیر می‌شود، بنابراین در درجه اول مصرف این نوع نوشیدنی‌ها را به حداقل برسانید و اگرهم گاهی وسوسه نوشیدن آن امانتان را برید انواعی را که دارای برچسب فارسی نویس وزارت بهداشت است، انتخاب و به تاریخ مصرف و مجوز بهداشت آن توجه کنید.