وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماست یونانی خانگی را حتما درست کنید

ماست یونانی خانگی را حتما درست کنید
وسایل لازم

•    ششیه مربا
•    قابلمه بزرگ

مواد لازم

•    یک لیتر شیر کامل
•    دو قاشق غذاخوری ماست یونانی
•    دماسنج

دستور تهیه

1. ابتدا شیشه ای که می خواهید در آن ماست را تهیه کنید را استرلیزه کنید. آن را در ماشین ظرفشویی یا با آب گرم و مواد ضدعفونی کننده بشویید تا مطمئن شوید آلوده نیست.

2. شیر را گرم کنید. یک قابلمه متوسط را تا نیمه آب کنید. شیر را داخل شیشه مربا بریزید و درب آن را محکم ببندید. (البته توجه داشته باشید حدود 2 تا 3 سانتی متر از بالای شیشه خالی بماند). دماسنج آشپزخانه را داخل قابلمه قرار دهید تا استرلیزه شود و بگذارید آب بجوشد. پس از جوشیدن آب، حرارت را کم کنید. دماسنج را داخل شیر بگذارید آن را تا زمانی بجوشانید که حرارت به 185 درجه فارنهایت برسد. سپس شیشه را از آب خارج کنید.

3. در این مرحله باید اجازه دهید شیر خنک شود و به دمای موردنظر – بین 110 و 120 درجه – برسد. می توانید شیر را در دمای اتاق بگذارید تا خودش خنک شود که اصولا بیشتر از یک ساعت طول می کشد. یا آن را داخل کاسه آب سرد یا درون یخچال قرار دهید.

4. در این مرحله باید ماست را اضافه کنید با دقت این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید برای یک لیتر شیر، نباید بیشتر از دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. ماست را اضافه کنید و هم بزنید. در شیشه را بگذارید و آن را در همان دما نگهدارید.

5. شما باید ماست را گرم نگهدارید. در 4 تا 24 ساعت اولیه ما به باکتری های فعال نیاز داریم تا ماست به اصطلاح بسته شود. برای این منظور، می توانید از روشی که می گوییم هم استفاده کنید: دو شیشه را با آب جوش پر کنید و با شیشه شیر داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید و روی آنها حوله یا یک دستمال بزرگ و ضخیم قرار دهید تا گرم بمانند. برای گرم ماندن شیشه های آب، هر سه تا 4 ساعت یک بار آب آنها را تعویض کنید.