وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک خانگی برای احیای مو

ماسک خانگی برای احیای مو

ماسک خانگی برای احیای مو

 

اگر شما هم موهايي خشک و شکننده داريد، به شما پيشنهاد مي کنيم براي تقويت مو هاي تان از اين ماسک ارزان قيمت خانگي استفاده کنيد

 

خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين 14 درصد از نياز كلسيم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‌هايشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هايشان محكم‌تر شده و ترک و شكنندگي بر روي اين عضو كه جزئي از زيبايي انگشتان است ديده نمي شود. به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوري آن رساندن 5 ميلي‌گرم روي را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان مي‌كند.

 

ماسک خانگی برای احیای مو

 

شايد بدانيد كه كمبود روي چه اثراتي بر زيبايي دارد : عنصر روی آكنه را كمتر مي‌كند و از نازك شدن موها جلوگيري مي‌كند و مانع ريزش موها خصوصا در خانم‌ها مي‌شود و درضمن به دليل توام شدن اين ماده مغذي با ويتامين E اين اثرات صد چندان شده و مي‌توان از خواص ضد چروك و سفيدكنندگي (ضدلك) اين ويتامين استفاده كرد.

 

حتما مي‌دانيد كه كنجد چربي بسياري دارد اما اين چربي از نوع گياهي است. اين روغن داراي اسيدهاي چرب ضروري است كه در ساختمان پوست به عنوان يك جز اصلي محسوب مي‌شوند و در صورتي كه كمبودي از اين مواد مغذي ايجاد نشود پوست كاملا يكنواخت و نرم و لطيف به نظر مي‌رسد 

 

جالب است بدانيد كه وجود همين چربي‌هاست كه اگر با يك منبع پروتئيني دريافت شود (كنجد به همراه چربي پروتئين قابل توجهي دارد) به ترميم موهاي آسيب ديده پرداخته و از خشكي بيش از حد اين عضو نيز جلوگيري مي‌كند و موجب راحتي افرادي مي‌شود كه سال‌هاست از خشکي مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهاي خشكشان مي‌هراسند.

 

امروزه از روغن كنجد سياه در تهيه انواع فراوده‌هاي آرايشي و بهداشتي خصوصا محصولاتي كه براي رفع انواع خشكي‌ها تجويز مي‌شوند استفاده مي‌شود. معمولا در تركيب انواع كرم‌ها و ماسك‌ها و شامپو‌هاي ترميمي از اين روغن استفاده شده تا خاصيت درماني آنها چند برابر شود.

 

در آخر شما را با ماسكي كه با روغن كنجد تهيه مي‌شود و براي تقويت موهاي خشك و آسيب‌پذير توصيه مي‌شود آشنا مي‌كنيم.

 

قبل از هر چيز بايد بگوييم كه شما مي‌توانيد از اين ماسك بسته به موهايتان هفته‌اي 1تا2 بار بعد از شستشوي آنها در حمام استفاده كنيد. مواردي كه در تهيه اين ماسك استفاده مي‌شود:

 

مواد لازم براي تهيه ماسک مو براي تقويت و جوندار کردن مو

 

روغن كنجد 2 قاشق غذاخوري

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

شير 2 قاشق مربا خوري

آرد جوانه گندم 2 قاشق غذا خوري

 

طرز تهيه ماسک مو براي تقويت و جوندار کردن مو

 

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوي موها در حمام اين ماسك را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهيد. هر قدر ماساژ بيشتر باشد مواد آسانتر نفوذ مي‌كنند. سپس با گذشت 10 دقيقه آنها را با آب ولرم آبكشي نماييد.

 

در ضمن اگر مي‌خواهيد مقدار زيادي از كنجد خام را به مدتي بيش از يك سال نگهداري كنيد بايد آن‌را درداخل ظرف شيشه‌اي خشك و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ذخيره نماييد. هميشه به خاطر داشته باشيد كه در تكرار هر توصيه و عادتي زياده‌روي نكنيد حتي اگر اين توصيه از سوي متخصصين مهم تلقي شود.

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره