وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

متداول‌ترین مشکلات واژن چیست؟

متداول‌ترین مشکلات واژن چیست؟
مشکلاتی که ممکن است بر واژن اثر بگذارند عبارتند از:مشکلات جنسی. این مشکلات می‌تواند شامل درد مداوم و تکرارشونده تناسلی قبل، حین و بعد از رابطه‌جنسی باشد. درد در زمان وارد شدن آلت تناسلی ممکن است با اسپاسم‌های غیرارادی عضلات دیواره واژن ایجاد شود.

بیماری‌های مقاربتی. بسیاری بیماری‌‌های مقاربتی مثل تبخال‌های تناسلی، سفلیس و زگیل‌های تناسلی ممکن است بر واژن اثر بگذارند. نشانه‌ها و علائم آن عبارتند از ترشحات غیرعادی یا سوزش واژن.واژینیت. عفونت یا تغییر در توازن عادی باکتری‌های واژنی می‌تواند موجب التهاب واژن شود. علائم آن عبارتند از ترشحات، بو، خارش و سوزش واژن.

انواع متداول واژینیت عبارتند از واژینوز باکتریایی که از رشد بیش از اندازه یکی از ارگانیسم‌هایی که به طور طبیعی در واژن موجود هستند ایجاد می‌شود؛ عفونت‌های قارچی که معمولاً توسط قارچ‌هایی که به طور طبیعی در واژن ایجاد می‌شوند و کاندیدا آلبیکان نامیده می‌شوند؛ تریکومونا که توسط انگل‌هایی که معمولاً از طریق رابطه‌جنسی منتقل می‌شود، ایجاد می‌شود.


رلاکسیون کف لگن. اگر رباط‌ها و بافت‌های پیوندی که رحم را در جای خود نگه می‌دارند ضعیف شوند، رحم، مثانه یا مقعد ممکن است به طرف واژن بیفتند. درنتیجه واژن نیز افت خواهد کرد.سایر بیماری‌ها و مشکلات. کیست‌های واژن ممکن است موجب درد در طول رابطه‌جنسی شوند یا گذاشتن تامپون را مشکل کنند. سرطان واژن–که ممکن است در ابتدا به شما خونریزی واژن بعد از رابطه‌جنسی یا یائسگی دیده شود–نیز یک امکان نادر دیگر است.

علائم و نشانه‌های مشکلات واژن چیست؟

در موارد زیر حتماً با پزشکتان مشورت کنید:

•  تغییر در رنگ، بو و میزان ترشحات واژن–مخصوصاً وقتی همراه با تب باشد.
•  قرمز شدن واژن، خارش و ناراحتی در این ناحیه
•  خونریزی واژن بین دوره‌های ماهیانه، پس از رابطه‌جنسی و بعد از یائسگی
•  توده یا برآمدگی در واژن
•  حس فشار یا سنگینی در ناحیه واژن

بعد از هر بار سوزش و ترشح واژن نیاز به رفتن نزد پزشک نیست، به‌ویژه اگر در گذشته عفونت قارچی واژن برایتان تشخیص داده شده باشد. اما اگر از داروهای بدون نسخه استفاده کردید و علائمتان برطرف نشد، حتماً با پزشکتان مشورت کنید.