وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مخالفت پدر و مادر با انتخاب فرزندان برای ازدواج

مخالفت پدر و مادر با انتخاب فرزندان برای ازدواج

به گزارش ایران ناز جوانی هستم 25 ساله با تحصیلات دیپلم و شغل آزاد. به دختری 20 ساله که از یک شهر دیگر و دانشجوست، علاقه زیادی دارم. اختلاف مذهبی داریم. ما دو تا به هم علاقه داریم ولی خانواده هایمان راضی نمی شوند. چه کار کنم که خانواده هایمان راضی شوند؟

 

باسلام و احترام خدمت مخاطب گرامی. برداشت من از سوال شما این است که به دختری 20 ساله علاقه مند هستید؛ ولی خانواده شما و ایشان مخالف ازدواج شما هستند و به دنبال راهکارهایی برای جلب موافقت خانواده ها هستید. در این باره بیان چند نکته ضروری است.

 

گاهی اوقات خانواده ها مخالفت می کنند تنها به این دلیل که احتمال می دهند انتخاب شما اشتباه و صرفا از روی هوس و احساس یا عادت و وابستگی باشد. آن ها نگران هستند بعد از ازدواج و گذشت مدت کوتاهی از همسر انتخابی خود دلزده شوید و ازدواج تان به جدایی ختم شود.

 

مخالفت پدر و مادر با انتخاب فرزندان برای ازدواج

 

در برخی مواقع خانواده ها تعصب خاصی دارند که خودشان انتخاب کننده باشند و همسری را برای فرزندشان انتخاب کنند که مورد تایید خودشان باشد. گاهی خانواده ها مخالفت می کنند به این دلیل که می دانند فرزندشان از شرایط ازدواج از قبیل درآمدکافی، بلوغ عقلی و عاطفی لازم و …

 

برخوردار نیست. گاهی دلیل مخالفت خانواده ها می تواند منطقی باشد؛ زیرا خانواده ها از روی عقل و منطق می توانند در این زمینه تصمیم گیری کنند؛ ولی بیشتر جوانان از روی احساس تصمیم می گیرند و خانواده بعد از بررسی لازم به این نتیجه می رسد که این دو مناسب یکدیگر نیستند.

 

در بسیاری از موارد هم دلیل مخالفت این است که خانواده ها با هم تفاوت زیادی دارند و پیش بینی می کنند که به دلیل این اختلافات در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد شد.راهکارهایی برای جلب رضایت خانواده ها در مرحله اول شما و دختر خانم از نظر مذهبی بهتر است به یکدیگر نزدیک شوید .

 

مخالفت پدر و مادر با انتخاب فرزندان برای ازدواج

 

طبیعتا بهتر است هرکدامتان مذهبی تر است، دیگری را به دین باوری عمیق و واقعی سوق دهد. سپس شرایطی فراهم کنید تا خانواده شما دخترخانم را ببینند و متوجه شوند که دخترخانم با خانواده اش متفاوت است. تفاوت مذهبی شما بعد از ازدواج سبب ایجاد اختلافاتی بین خانواده ها به دلیل تفاوت سلیقه ای در مراسم و … خواهد شد.

 

در این زمینه با دختر خانم راهکارهایی را برای پیشگیری از این اختلافات طراحی و سپس به خانواده ها منتقل کنید تا نگرانی شان در این زمینه رفع شود. در صورتی که دلیل مخالفت خانواده شما وضعیت مالی و نداشتن استقلال شماست، سعی کنید در این زمینه مستقل شوید و دوباره از ایشان درخواست کنید

 

که برای ازدواج شما اقدام کننددر نهایت بدانید این که به یکدیگر علاقه مند هستید، دلیلی لازم برای ازدواج است؛ ولی کافی نیست. حتما در انتخاب خودتان از جنبه عقلی تجدیدنظر کنید و بعد از اطمینان از انتخابتان راهکارهای مذکور را اتخاذ کنید. امیدوارم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.