وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مدل مانتوهای عجیب و غریب در مغازه های ایران (عکس)

مدل مانتوهای عجیب و غریب در مغازه های ایران (عکس)

به گزارش ایران ناز تابستان که از راه می‌رسد، مدل‌های جدید پوشاک نیز در ویترین مانتوفروشی‌ها خودنمایی می‌کند و گاه برخی مدل‌ها آنقدر عجیب است که در نگاه نخست توجه هر خریداری را به خود جلب و این سؤال را به ذهن متبادر می‌سازد که آیا طراحی آنها در داخل کشور انجام می‌شود؟ 

 

اینبار به بهانه روز حجاب و عفاف برآن شدیم تا از زاویه‌ای دیگر به ماجرا نگاه کنیم و به جای طرح فلسفه حجاب و عفاف، سری به بازار پوشاک کشور زدیم تا وضعیت موجود را بررسی کرده و آن را با این واقعیت تطابق دهیم که مدل‌های موجود تا چه اندازه متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی است؟

 

قدیم‌ترها شاید اگر به دنبال مدل‌های عجیب و به اصطلاح خارجی پوشاک بودیم یافتن آن چندان هم آسان نبود و با پُرس‌وجو از دوست و آشنا، آدرس مزونی در شمال پایتخت به دستمان می‌رسید که اجناس خارجی و عمدتاً تُرک را به شکل قاچاق وارد کشور کرده و به صورت زیرزمینی در مزون‌های داخل منازل به فروش می‌رساندند.

 

مدل مانتوهای عجیب و غریب در مغازه های ایران (عکس)

 

این روزها اما یافتن مدل‌های جدید و عجیب مانتو کار چندان دشواری نیست، کافی است سری به مراکز خرید پایتخت بزنیم آن هم نه مراکز شمال شهر بلکه در همین دل پایتخت یعنی مناطق مرکزی و شرقی.مدل‌هایی که بر اندام مانکن‌ها خودنمایی می‌کند توجه هر عابری را به خود جلب خواهد کرد

 

و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشی، تماشای آنها را از دست نداده و برای دقایقی هم که شده پُشت ویترین مغازه به نظاره می‌ایستی به یکی از مانتوفروشی‌های مرکز شهر که مدل‌های عجیب مانتو در ویترین آن توجهم را جلب کرده بود، وارد می‌شوم. ردیف‌های متعدد مانتو با تصاویر عجیب و در انواع مختلف در رگال‌های متنوع چیده شده است.

 

تا پیش از این شاید مدل‌های عجیب مانتو را در باز بودن جلوی آن و نداشتن دگمه یا بند خلاصه می‌کردیم اما در طراحی‌های جدید، مانتوهای جلو باز به تصاویر عجیبی نیز مزین شده‌اند که دیگر از فاصله بسیار دور توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.هنگامی که از فروشنده سوال می‌کنم،

 

مدل مانتوهای عجیب و غریب در مغازه های ایران (عکس)

 

آیا این مانتوها با وجود تصاویر عجیبی که دارند، به فروش می‌رسند؟ با قاطعیتی در لحن کلامش می‌گوید: بله که به فروش می‌رسد اتفاقاً طرفداران زیادی را از بین دختران امروزی دارد حالا تو اگر نمی‌خواهی از مدل‌های ساده بخر و به سمت رگال دیگری هدایتم می‌کند.

 

به سمت رگال‌های ساده که می‌روم دست کمی از مدل‌های قبلی ندارند فقط با این تفاوت که از تصاویر عجیب خبری نیست.طرح‌های عجیب بازار پوشاک کشور را به کنترل گرفته‌ است و آنگونه که رئیس اتحادیه پوشاک می‌گوید اغلب این اجناس قاچاق هستند اما کم نیستند

 

تولیدی‌های داخل کشور که برای فروش بیشتر و جذب مشتری اقدام به عرضه تولیداتی خارج از عرف و قانون می‌کنند.از سوی دیگر سایت‌های اینترنتی نیز در این عرصه فعال شده و با فروش پوشاک قاچاق، مُدهای عجیب را به جامعه تزریق کرده و خود نیز بدون پرداخت مالیات صاحب سودهای فراوانی می‌شوند، بدون آنکه نظارتی بر عملکرد آنها صورت بگیرد.

 

مدل مانتوهای عجیب و غریب در مغازه های ایران (عکس)

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره