وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکته های مهم مراقبت از روسری و شال

نکته های مهم مراقبت از روسری و شال

نکته های مهم مراقبت از روسری و شال

 

روسری های متنوع و زیبای ابریشمی یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید روسری هستند . هر خانم شیک پوشی معمولا این جنس روسری را نیز دارد . به گزارش ایران ناز اگر چه این روسری ها گران قیمتند اما برای خوش پوش بودن نمیشود از خرید آن صرف نظر کرد . بهتر است حالا که این روسریهای زیبا را خریداری میکنید نکات مهمی را برای هرچه بهتر نگه داری کردن از این روسریهای زیبا و شکیل بدانید

 

روسري ابريشمي را حتما در کمد و دور از نور مستقيم نگهداري کنيد.روسري عنصري مهم در پوشش و حجاب بانوان ايران است که زير چادر يا همراه مانتو مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما روسري فقط يک پوشش نيست بلکه به وسيله يک روسري مناسب که حجاب قابل قبولي را براي شما به ارمغان مي آورد بايد به موارد زيبايي شناسانه آن هم دقت کرد.

 

انتخاب روسري با طرح و جنسي منحصر به فرد مي‌تواند آراستگي، نجابت و البته خوش سليقگي شما را يکجا و در برخورد نخست به ديگران منتقل کند. پس اگر شما هم از همان دسته خانم هايي هستيد که صرف هزينه و زمان براي خريد يک شال يا روسري ابريشم را هوشمندانه مي‌دانيد، بهتر است راه و رسم نگهداري اين جنس روسري‌هاي شکيل هم سر رشته داشته باشيد؛ چون روسري ابريشم به عنوان يکي از پوشش‌هاي محبوب خانم‌ها باوجود کيفيت خوب، حساسيت بالا و نياز به مراقبت‌هاي ويژه‌اي دارد تا عمر آنها بيشتر شود. پس اين نکات را از دست ندهيد.

 

انتخابي زيرکانه و شکيل:

 

حجاب و نوع پوشش شما با انتخاب يک روسري ابريشم مناسب رنگ پوست و سبک مانتو يا چادرتان کامل مي‌شود. پس وسواس در خريد اين جنس روسري نسبتا گران‌قيمت چندان هم بد نيست. چون بايد طرح و رنگ‌هاي اين روسري‌ها با شخصيت و نوع پوشش شما تناسب داشته باشد تا در کنار رنگ لباس‌هاي ديگري که در کمد داريد چشمنوازتر به نظر برسد. پس با انتخاب طرحي زيرکانه در عين نجابت به پوشش سر خود شکيل بودن هم ببخشيد.

 

دور از نور و فشار:

 

روسري ابريشمي در معرض آفتاب به مرور رنگ خود را از دست خواهد داد پس حتما آن را در کمد و دور از نور مستقيم نگهداري کنيد. از طرفي اگر به مرتب بودن ظاهر روسري خود اهميت مي‌دهيد اين جنس روسري‌ها را تا نکنيد چون بعد از جا خوش کردن خطوط عميق روي آن به سختي مي‌توان چروک‌ها را از بين برد، پس پيشنهاد مي کنيم روسري را به شکل رول در فضايي که تحت فشار نباشد قرار دهيد. اگر دير به دير سراغ اين جنس روسري‌هاي عزيزتان مي‌رويد بهتر است هر از گاهي با باز کردن آن هوايي به روسري بدهيد تا طول عمر آن بيشتر و زيبايي آن ماندگار شود.

 

اتو با تمهيدات ويژه:

 

براي اتو کردن اين روسري‌ها با جنس حساسي که دارند بايد از کمترين دماي اتو استفاده و براي احتياط بيشتر پارچه‌اي روي آن قرار دهيد و از روي آن اتو کنيد.اين کار باعث مي‌شود تا ضمن محافظت از بافت اين جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردي از خود روي پارچه باقي نگذارد.

 

شستن با دست بدون چلاندن:

 

براي از بين نرفتن رنگ و الياف روسري‌هاي ابريشمي حتما آنها را با دست بشوييد. لگني را از آب گرم پُر کنيد و مقداري پودر شست‌وشو داخل آب بريزيد. سپس روسري را در آن به آرامي و بدون چنگ زدن بشوييد و بعد آبکشي کنيد. پس از پايان مرحله شست و شو هرگز آب روسري را براي خشک‌کردن نچلانيد و در خشک کن قرار ندهيد. چون با اين کار الياف ابريشم به مرور زمان کش مي آيد و فرم خود را از دست مي‌دهد. براي خشک کردن اين روسري بهتر است آن را مابين دو حوله خشک قرار دهيدو بعد از گرفته شدن آب اضافه آن، روسري را در سطحي صاف پهن کنيد.

 

لکه زدايي با آب ولرم:

 

روسري‌هاي ابريشم به سرعت حتي با يک قطره آب هم لک مي‌شوند پس مراقب باشيد و عطر و ادکلن خود را هم به هيچ‌وجه روي آن اسپري نکنيد، اما بعد از لک شدن حتما فقط روسري را با آب ولرم بشوييد و از هيچ مايع لکه زدايي روي آن استفاده نکنيد.

 

 

مطالب مرتبط:

 

شیک و جدیدترین مدلهای شال و روسری

 

 عکس های زیباترین مدل های روسری ترک برند Armine

 

انواع مدل های شیک شال و روسری برند ماچو