وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مراقبت از پوست در هوای آلوده

مراقبت از پوست در هوای آلوده

مراقبت از پوست در هوای آلوده

 

به شا میگوییم چگونه در مقابل آلودگی هوا از پوست خود مراقبت کنین  آلودگی باعث می شود که در بدن، رادیکال های آزاد بسیار بیشتری تولید شود و این رادیکال های آزاد، انسان را به سمت پیری و بیماری های مختلف از جمله سرطان سوق می دهد. آلودگی های زیست محیطی تاثیر بسیار بدی هم به روی پوست دارد.پوست با مسن شدن انسان، به طور طبیعی رطوبت کافی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.

 

اما آلودگی هوا یکی از دلایل اصلی صدمه به پوست است. زیرا مواد سمی موجود در هوا موجب پیری زودرس پوست صورت، گردن و دست ها می شود و دود و گردوغبار و آلودگی درون منافذ پوست جمع شده و پوست را تیره می کند.

 

همچنین به مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار گرفتن، پوست را دچار حساسیت هایی مانند اگزما می کند. از طرفی هوای آلوده به درون پوست نفوذ کرده و رطوبت آن را از بین برده و موجب خشکی و ایجاد لکه روی پوست می شود. تشعشعات رادیواکتیو نیز پوست را تیره، خشک، خشن و پر چروک می کند.

 

آلودگی هوا را به سرعت می توان تشخیص داد، اما تشخیص آلودگی آب سخت است و نیاز به ابزار سنجش دارد. کلر موجود در آب های تصفیه شده و همچنین استخرهای شنا، به پوست صدمه می زنند. محصولات بسیاری وجود دارد که از پوست در برابر صدمات آب پیشگیری می کنند. توصیه می شود که از این محصولات استفاده کرد. در ضمن از زمان شنا در استخرها باید کم نمود.

 

روش های مراقبت پوست از آلودگی
محصولات بسیاری در بازار وجود دارند که به مراقبت از پوست در برابر آلودگی ها می پردازند. این محصولات روند صدمه به پوست را کند می کنند. بیرونی ترین لایه پوست، اپیدرم نام دارد و بیشتر مواقع در برابر صدمات زیست محیطی قرار می گیرد. داشتن پوست سالم کار سخت و پیچیده ای نیست، با یک یا دو روش ارزان قیمت می توان پوستی سالم و درخشان داشت. در ضمن فرآیند درمان پوست صدمه دیده هم چندان کار سختی نمی باشد.

 

تمیز نگهداشتن پوست
مهم ترین کاری را که باید برای پوست انجام داد، تمیز نگهداشتن هر روزه پوست  است و با استفاده از محصولات پاک کننده مناسب نوع پوست، می توان این کار را انجام داد. پاکسازی پوست، اصلی ترین بخش مراقبت از پوست است و تمام آلودگی ها و روغن های اضافی که داخل منافذ پوست می شوند را از روی پوست تمیز می کند. موثرترین پاک کننده های پوست صورت، بر اساس صابون نیستند. انواع متفاوت پوست، به محصولات مناسب خود نیاز دارند. یک پوست بسیار خشک باید با کرم های پاک کننده، پاکسازی شود و یک پوست حساس نیز به پاک کننده های بدون الکل نیاز دارد.

 

مقدار آب لازم
آب موجب می شود که مواد سمی از بدن خارج شده و همچنین به جذب مواد مغذی توسط سلول ها، کمک کند. همچنین باعث می شود که دستگاه گوارش بدن به درستی کار کند. پوست بدن باید همیشه مرطوب و آبدار باقی بماند. نوشیدن آب کافی کمک می کند که آب از دست رفته بدن از طریق تعریق، بازیابی شود. بدین ترتیب پوست، تمیز و گوشتی به نظر خواهد رسید.

 

امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 برای پوست بسیار ضروری هستند و در رشد غشاء های سلولی بر پایه لیپید که می توانند مواد مغذی و آب را به پوست برسانند، موثر هستند. این لیپیدها روی پوست، سپری روغنی ایجاد کرده و از رسیدن اشعه های ماوراء بنفش به پوست پیشگیری می کند.

 

اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6، برای پوست، بهترین می باشند. امگا 6 در خوراکی هایی مانند تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، غلات، دانه ها و روغن های پخت و پز یافت می شود. اما دریافت امگا3 کمی سخت است. این اسید چرب در ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا و سالمون، گردو، لوبیا قرمز و اسفناج دیده می شود. امگا3 همچنین موجب بهتر شدن رنگ پوست می شود.

 

کرم های ضدآفتاب
کرم های ضدآفتاب از بیماری های جدی مانند سرطان، پیشگیری می کند و با محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید، از پیری زودرس آن پیشگیری می کند. پوست وقتی بیش از حد در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، دچار تیرگی، چروک و عدم انعطاف پذیری می شود.

 

ویتامین های C و E
این ویتامین ها، آنتی اکسیدان های خوبی هستند و در برابر ایجاد رادیکال های آزاد در بدن ناشی از آلودگی هوا، مقاومت می کنند. این ویتامین ها در خوراکی هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و روغن های خوراکی یافت می شوند. ویتامین C، پوست را گوشتی و درخشان نگه می دارد. این ویتامین در غلات کامل، سیب ها، پرتقال ها و دیگر مرکبات یافت می شود. ویتامین E نیز از غشاءهای سلولی در برابر تخریب محافظت می کند. از این ویتامین می توان در روغن جوانه گندم، خردل، اسفناج، کلم بروکلی و کره بادام زمینی پیدا کرد.

 

مراقبت از پوست در هوای آلوده

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره