وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مرگ آخرین فضانوردی که به کره ماه رفته بود+تصاویر

مرگ آخرین فضانوردی که به کره ماه رفته بود+تصاویر

مرگ آخرین فضانوردی که به کره ماه رفته بود+تصاویر

 

به گزاش ایران ناز فضانورد با تجربه و مشهور که آخرین بازمانده از فضانوردانی که به کره ماه قدم گذاشته بودند ، بود در سن 82 سالگی درگذشت . این فضانورد یازدهمین انسانی بود که توانسته است بر کره ماه پای بگذارد . وی در مارس 1934 در شیکاگوی آمریکا بدنیا آمده و در طی زندگیش سه بار به کره ماه سفر نموده بود . یوجین سرنان، آخرین انسانی که به کره ماه سفر کرده بود، روز گذشته در 82 سالگی درگذشت.

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: “یوجین سرنان، آخرین فضانوردی که بر کره ماه قدم گذاشته بود، در 82 سالگی درگذشت. مرگ وی ما را بسیار اندوهگین کرد.”

 

آخرین جملاتی که وی پیش از مرگش به زبان آورد این بود: “ما همانطور که به این جهان آمدیم، این جهان را به خواست خدا ترک می کنیم. امیدوارم همه انسانها با آرامش این جهان را ترک کنند.”

 

مرگ آخرین فضانوردی که به کره ماه رفته بود+تصاویر

 

“یوجین سرنان” تاکنون سه بار به کره ماه سفر کرده است و آخرین بار در سال 1972 بر روی کره ماه قدم گذاشت. وی فرمانده مأموریت “آپولو 17” بود. آپولو 17 یازدهمین سفر از مأموریت های آپولو و ششمین و آخرین سفر انسان به کره ماه بود. آپولو 17 در دسامبر 1972 از مرکز فضایی “کندی” در فلوریدا به همراه سه سرنشین به فضا پرتاب شد. تاکنون 12 نفر به کره ماه سفر کرده اند که با مرگ سرنان اکنون تنها 6 نفر آنها زنده هستند.

 

خانواده سرنان در بیانیه ای اعلام کرد: “وی روز دوشنبه بخاطر مشکلات جسمانی درگذشت. بسیار اندوهگین هستیم که شوهر و پدری دلسوز را از دست دادیم. وی حتی در 82 سالگی هم از اکتشافات انسان در فضا هیجان زده می شد و سران کشور و جوانان را تشویق می کرد نگذارند او آخرین فردی باشد که به کره ماه سفر کرده است.”

 

پیش از مأموریت آپولو 17، سرنان دو بار دیگر در سالهای 1966 و 1969 هم به کره ماه سفر کرده بود. وی در سال 1976 بازنشسته شد و تاکنون در چندین برنامه تلویزیونی درخصوص مسائل مختلف گفتگو کرده است. وی 14 مارس سال 1934 در شیکاگو متولد شد

 

مطالب مرتبط:

 

دارنده رکورد پیرترین خانم فضانورد به فضا رفت +عکس

 

جنازه یک زن در مریخ کشف شد +عکس

 

خودكشی اولین زن فضانورد

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره