وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات مرگ دختر دانشجو در سیل خرم آباد +عکس و فیلم

جزئیات مرگ دختر دانشجو در سیل خرم آباد +عکس و فیلم

جزئیات مرگ دختر دانشجو در سیل خرم آباد +عکس و فیلم

 

بارش شدید باران در خرم آباد سبب جاری شدن سیل در خیابانهای این شهر گردیده بود . در این میان اتفاقی شوم خاطر مردم خرم آباد را مکدر ساخت . به گزارش ایران ناز ، سر ریز شدن کانالهای یک خیابان از آب ، و ناتوانی دختر دانشجو برای رد شدن از کانالی که هیچ گونه پل برای گذر از روی آن تعبیه نشده بود و چاره ای به جز پریدن از آن کانال وجود نداشت ، مرگ غم انگیزی را رقم زد . به گزارش ایران ناز 2 دختر دانشجو اهل ایلام و اصفهان اسیر سیلاب شامگاه دیروز خرم آباد شدند و یکی از این دختران جان خود را از دست داد. این حادثه تلخ باعث شد تا استاندار لرستان با انتقاد از عملکرد شهرداری خرم آباد، وی را در قبال این حادثه پاسخگو خواند.

جزئیات مرگ دختر دانشجو در سیل خرم آباد +عکس و فیلم

  مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان در این باره گفت: یکی از این دو دختر که ” فروزان مراد پور ” نام دارد و اهل ایلام بود هنگام سوارشدن به خودرو در بلوار شورای خرم آباد به داخل کانال سقوط کرد و اسیر سیلاب شد. رضا آریایی افزود: لحظاتی پس از سقوط این دختر جوان ، جنازه وی در کانال آب پیدا شد و با دستور مقام قضایی تحویل پزشکی قانونی شده است.

 

وی ادامه داد: دانشجوی دیگر که ” نسرین محمدی ” نام و اهل اصفهان است و پس از نجات به بیمارستان انتقال یاته و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان عشایر خرم آباد بستری است.بنابه این گزارش، “فروزان مراد پور” در رشته زیست‌شناسی و “نسرین محمدی” درمقطع کارشناسی شهرسازی در خرم آباد مشغول به تحصیل بودند.

 

دانلود فیلم سقوط مرگبار دختر دانشجو در کانال پر آب

 

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب لرستان از ورود دادستانی به ماجرای غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب روز گذشته خرم‌آباد خبر داد و در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: روز گذشته بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، سیلاب شدیدی در خیابان‌های خرم آباد جاری شد.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این سیلاب منجر به غرق شدن و فوت یک دختر دانشجو در خرم آباد شد، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع پرونده در دادستانی تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد. 

 

دادستان لرستان ادامه داد: بر اساس بازبینی فیلم منتشر شده در فضای مجازی، ظاهرا این دختر دانشجو در مکانی پر از آب و در کنار خیابان ایستاده بوده و وقتی قصد سوار شدن به خودروی پژو و عبور از جدول را داشته به جوی پرعمق آب فرو می‌رود و آب او به فاصله 15 تا 20 متر به سمت پل آهنی وسط خیابان هدایت می‌کند.

 

رازانی بیان کرد: پس از این اتفاق، فورا مسئولان مدیریت بحران شهر دست به کار شده تا پل آهنی را تخریب کرده و این دختر را نجات دهند ولی علیرغم تلاش‌ها، نهایتا این دختر دانشجو فوت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال شناسایی راننده پژو که در فیلم منتشر شده حضور دارد، هستیم، تصریح کرد: پرونده به بازپرس ویژه فوت ارجاع شده تا با شناسایی و احضار راننده و اخذ اظهارات وی در رابطه با چگونگی علت حادثه، تحقیقات را تکمیل کند.

 

دادستان لرستان خاطرنشان کرد: علت اصلی فوت این دختر دانشجو پس از نظریه پزشکی قانونی مشخص می‌شود.

 

به گزارش ایران ناز در جریان بارش باران در خرم‌آباد یک دختر دانشجو در داخل کانال مجاور ایستگاه ایاب و ذهاب غرق شد؛ این دانشجو، دانشجوی دانشگاه لرستان بود.

 

گفتنی است نکته قابل تامل این ویدئو، واکنش راننده خودرو پژو است که هیچ تمایلی نسبت به کمک به این دختر ندارد و اما نکته قابل تامل‌تر اینکه فرد موبایل‌ بدست نیز علیرغم مشاهده این صحنه دلخراش لحظه‌ای از فیلم‌برداری غافل نمی‌شود و هیچ‌گونه عکس العملی برای نجات این دختر از خود نشان نمی‌دهد.

 

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در نشست ستاد مدیریت بحران خرم آباد گفت: شهرداری خرم آباد باید در قبال کشته شدن دانشجوی دانشگاه لرستان پاسخگو باشد.

 

وی اظهار کرد: با توجه به هشدارهای مدیرکل ستاد بحران استان لرستان نسبت به وقوع سیل در خرم آباد انتظار داشتیم شهرداری با آمادگی بیشتری در صحنه حاضر شود.استاندار لرستان افزود: مدیریت و ارائه خدمات شهری بر عهده شهرداری است بنابراین مدیران شهرداری باید در قبال  مشکلات پیش آمده پاسخگو باشند.

 

وی گفت: چرا پس از گذشت 6 سال نباید نقص های زیرگذار میدان امام حسین(ع) برطرف شوند تا دیگر شاهد جمع شدن آب در آن نباشیم. بازوند افزود: شهردار به جای اینکه از شهروندان و خانواده دانشجوی فوت شده عذرخواهی کند، مشکلات را به گردن دیگران می اندازد؛ من اگر مسئول این کار بودم از مردم عذرخواهی می کردم.

 

وی اظهار کرد: شهردار خرم آباد به دلیل نبودن پل در کنار ایستگاه اتوبوس یعنی محلی که دختر دانشجو گرفتار سیل شده است، باید تقصیر خود را بپذیرد. استاندار لرستان افزود: شهردار زمان پذیرش مسئولیت از مشکلات و وضعیت توپوگرافی شهر خرم آباد خبر داشته است بنابراین نباید مشکلات را به گردن دیگران بیندازد.

 

وی دلیل سقوط دختر دانشجو به کانال و فوت شدن وی را فراهم نبودن شرایط تردد عابران پیاده از روی کانال دانست و گفت: جان یک انسان از دست رفته است لذا یک عذرخواهی از سوی شهردار توقع بی جایی نیست.

 

بازوند افزود: در این نشست مصوب می شود پس از انجام کار کارشناسی، اگر سهل انگاری از سوی شهرداری بوده،شهردار به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.

 

استاندار لرستان گفت: عمق آب در حدی نبوده که این دختر دانشجو نتواند از کانال عبور کند لذا نبود پل در مجاورت ایستگاه اتوبوس دلیل اصلی سقوط دانشجو و کشته شدن وی بوده است.

 

وی اضافه کرد: قبول داریم که ساخت و سازهای غیرمجاز در خرم آباد وجود دارد و زیرساخت های مورد نیاز در این شهر ایجاد نشده اند اما حوادث امروز ربطی به این مسائل که از سوی شهردار مطرح شدند، ندارد.

 

وی با انتقاد از ریخته شدن نخاله های ساختمانی در بلوار 60 متری خرم آباد گفت: سال گذشته با وجود اینکه بارها هشدار دادیم که شهرداری پل های موقت بر روی رودخانه خرم آباد را تخریب کند اما این اقدام صورت نگرفت و با وقوع سیل دیدیم که چه خسارت هایی به مردم وارد شد.

 

وی افزود: اکنون نیز می گوییم پل های موقت بدون مطالعه و غیرقانونی ساخته شده اند و باید تخریب شوند البته نمی دانیم شاید شهرداری به خاطر ترس از افزایش ترافیک نسبت به تخریب این پل ها اقدام نمی کند. استاندار لرستان گفت: در هر حال می دانیم که بضاعت شهرداری و میزان درآمد سرانه آن کم است؛ بنابراین از سایر دستگاههای اجرایی می خواهیم هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند سیل به کمک شهرداری بیایند. مدیرکل ستاد بحران استان لرستان نیز با بیان اینکه در محلی که این 2 دختر دانشجو در کانال آب سقوط کرده اند، هیچ پلی وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه عرض کانال زیاد است بنابراین دانشجویان دختر با پوشش چادر و مانتو به سختی می توانند از این کانال عبور کنند.

 

آریایی افزود: در جریان وقوع سیلی امروز در خرم آباد، زیرگذر میدان امام حسین (ع) دچار آبگرفتگی شد و 2 دستگاه خودرو در داخل آن گرفتار شدند؛ در هر حال ماموران آتش نشانی و حوزه خدمات شهری شهرداری خرم آباد در حال تخلیه آب این زیرگذر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: 48 ساعت پیش از وقوع سیلاب در خرم آباد نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان خرم آباد به ریاست فرماندار برگزار و نقاط ضعفی را که در بارش های گذشته مشکل ساز شده بودند را مطرح کردیم. مدیر کل ستاد بحران لرستان با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهر خرم آباد دارای مشکل اساسی است، گفت: در خیابان انقلاب وضعیت کانال ها برای انتقال آب مناسب است اما حفاری هایی که انجام شده اجازه ورود آب به داخل کانال ها را نمی دهند؛ از طرفی در بخش مرکزی شهر کانال ها گنجایش عبور آب را ندارند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

مرگ دختر دانشجو پس از جشن فارغ التحصیلی (عکس)

 

عکس های دلخراش از سیل مرگبار در چالوس