وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مرگ چند نفر بر اثر خانه تکانی عید

مرگ چند نفر بر اثر خانه تکانی عید

مرگ چند نفر بر اثر خانه تکانی عید

 

ایام عید نوروز نزدیک است و یکی از سنت های عید انجام خانه تکانیست . اما غافل از اینکه شاید یک لحظه غفلت عید را برای خانواده ها عزا کند ! به گزارش ایران ناز همین که اول اسفند می‌شود، خانم‌های خانه طبق رسم قدیمی و همه ساله کمر همتشان را می‌بندند و به جان خانه‌هایشان می‌افتند تا آنها را تمیز کنند و به قول خودشان خانه را تکان بدهند.

 

اما این خانه تکانی‌ ها گاهی اوقات با حوادث تلخی همراه است و شیرینی سال نو را به کامشان تلخ می‌کند.گزارشی که می‌خوانید تنها گزیده‌ای از حوادث تلخی است که در این ایام ممکن است رخ دهد و تنها با کمی احتیاط می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

 

مرگ زوج جوان با برق

 

برق‌گرفتگی یکی از حوادث رایج این کار است. برق به کسی رحم نمی‌کند و در خوشبینانه‌ترین حالت به سوختگی منجر خواهد شد. این اتفاق هم زمانی می‌افتد که خانم‌های خانه هوس می‌کنند که پریزها و سیم‌های روکار و لامپ‌های لوسترهایشان را تمیز کنند و برق بیندازند، آن هم بدون قطع کردن برق، باقی‌اش را خودتان می‌توانید حدس بزنید. دستمال خیس، برق و بدن انسان که رسانای جریان برق است چه فاجعه‌ای را رقم خواهد زد.

 

زوج جوانی که مدتی قبل بر اثر برق‌گرفتگی جانشان را از دست دادند، علت مرگشان برمی‌گشت به همین موضوع. زمانی که ماموران پلیس و اورژانس از طریق همسایه‌ها در جریان این ماجرا قرار گرفتند، بلافاصله راهی محل شدند. آنها در تحقیقاتشان دریافتند آقای خانه که مرد جوانی بود با دستمال خیس در حال پاک کردن لامپ‌های لوستر بود که ناگهان دچار برق‌گرفتگی می‌شود. خانم خانه که با صدای فریاد همسرش از ماجرا با خبر می‌شود به سراغ او می‌رود تا به او کمک کند، غافل از این‌که بدن همسرش رسانای قوی برای برق است، دست او را می‌گیرد و خود نیز دچار برق گرفتگی می‌شود.

 

سقوط نتیجه پاک کردن شیشه

 

شیشه‌های خانه‌ همیشه یکی از معضلات بزرگ خانم‌هاست. در ساختمان‌های بلند و سر به فلک کشیده، خانم‌های خانه این کار را به عهده مردانی می‌گذارند که طناب به خودشان وصل می‌کنند و از بالای برج به پایین می‌آیند تا شیشه‌ها را پاک کنند. اما در ساختمان‌ها با طبقات کمتر خانم‌ها خودشان دست به کار می‌شوند یا از همسرانشان کمک می‌گیرند و گاهی اوقات هم کسی را برای این کار استخدام می‌کنند.

 

مهم این نیست که چه کسی سراغ شیشه‌ها می‌رود، مهم حوادثی است که در کمین آنهاست. آنها سراغ شیشه‌ها می‌روند و گاهی پاک کردن قسمت بیرونی شیشه و درست آن قسمتی که مشرف به حیاط یا خیابان است، خطر اصلی را رقم می‌زند.

 

درست مانند مرد جوانی که دستمال به دست خودش را به شیشه‌های بیرونی خانه‌اش رساند تا آنجا را تمیز کند و زمانی که دید دستش نمی‌تواند همه قسمت‌های شیشه را پاک کند به فکر راه چاره‌ای افتاد. او برای این‌که دستش به شیشه‌های بالایی برسد یک جا کفشی زیر پایش گذاشته بود. او چند شیشه را هم تمیز کرد، اما ناگهان جاکفشی زیر پایش تکان خورد و او تعادلش را از دست داد. همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد، در یک چشم برهم زدن او روی سنگفرش‌های خیابان افتاده بود و خون از سرش جاری شد.

 

فرش‌شویی مرگبار

 

سقوط از بلندی در این ایام تنها مختص به تمیز کردن شیشه‌ها نیست و گاهی اوقات اتفاقات دیگری در این ایام باعث می‌شود تا سقوط‌های مرگباری رخ دهد. این حادثه مدتی قبل برای زن 40 ساله‌ای رخ داد. او از پشت بام خانه سقوط کرد و حادثه مرگبار به پلیس اعلام شد. اعلام این خبر باعث شد تا بلافاصله تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند. تحقیقات به عمل آمده در محل و بیمارستان مشخص شد زن جوان حین جمع‌آوری فرش‌های شسته شده از روی پشت بام بود که تعادلش را از دست می‌دهد و از پشت بام به پایین سقوط می‌کند و این حادثه مرگ او را رقم می‌زند.

 

مسمومیت با مواد تمیز‌کننده

 

این روزها بیمارستان‌ها به نسبت روزهای دیگر شلوغ‌تر می‌شود و بخش مسمومیت‌های بیمارستان‌ها از این امر مستثنا نیستند. مسمومیت یکی از رایج‌ترین حوادث تلخی است که در این روزها اتفاق می‌افتد آن هم مسمومیت با مواد شوینده که خانم‌های خانه برای تمیز کردن خانه‌شان و به اصطلاح خانه‌تکانی از آنها استفاده می‌کنند. آنها وقتی به جان خانه می‌افتند تا آن را برق بیندازند و سفیدش کنند، هرگز به گازهایی که از این مواد تمیز‌کننده منتشر می‌شود فکر نمی‌کنند و درنهایت حادثه‌ای تلخ برایشان رقم می‌خورد.

 

بخاری که از این مواد متصاعد می‌شود دشمن چشم‌ها، ریه و پوستشان خواهد بود. تمام این خطرات زمانی چند برابر می‌شود که خانم‌های خانه برای تمیز کردن آنها را باهم مخلوط می‌کنند. بدون توجه به این نکته که ترکیب مواد شیمیایی باهم گاهی اوقات فاجعه‌هایی به بار می‌آورند که قابل پیش‌بینی نیست. زن جوان مدتی قبل دست به چنین کاری زد و لحظاتی بعد مرگش رقم خورد

 

زمانی که جسد او توسط همسرش پیدا شد کسی نمی‌دانست که او قربانی چه اتفاقی شده است. حتی در تحقیقات اولیه به نظر رسید که مهناز به قتل رسیده است. چرا که آثار کبودی و خفگی توسط متخصصان پزشکی قانونی روی بدن زن جوان دیده شد و احتمال می‌رفت که او خفه شده باشد و در درگیری با همسرش این حادثه تلخ برای او رخ داده است.

 

همسر مهناز بازداشت و مدعی شد که با همسرش اختلاف داشته اما نه در آن حد که بخواهد او را قربانی خشمش کند. حتی او با معرفی چند شاهد ثابت کرد که در زمان تقریبی مرگ همسرش در خانه حضور نداشته است.

 

باتوجه به اظهارات همسر مهناز و مشخص نبودن علت حادثه، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت مرگ مشخص شود و با معاینات صورت گرفته متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ را مشخص کردند. همسر مهناز درست می‌گفت و زن جوان به قتل نرسیده بود. او قربانی سهل‌انگاری خودش شده بود.

 

بررسی‌ها نشان می‌داد او برای تولید یک ماده شیمیایی قوی‌تر برای تمیز کردن خانه، چند محلول شست‌وشو را با یکدیگر مخلوط و با این کار گاز خطرناکی را تولید کرده که استشمام آن مرگش را رقم زده است. آثار خفگی هم که روی بدن این زن به چشم می‌خورد ناشی از همان گاز خطرناکی بوده که بر اثر مخلوط شدن چند ماده شوینده به وجود آمده بود.

 

طبق تحقیقات بعدی مشخص شد که مهناز بعد از ترکیب این مواد وارد حمام شده و با بستن در حمام شروع به تمیز کردن آن می‌کند، اما بخار متصاعد از اختراع زن جوان اکسیژن رادر بدن او کم می‌ککند و همین مساله باعث می‌شود تا او خودش را به در دیوار بزند تا از آنجا بیرون بیاید و درنهایت تسلیم مرگ می‌شود

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره