وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مشکل اصلی درمان اعتیاد چیست؟

مشکل اصلی درمان اعتیاد چیست؟
از سویی دیگر فرید براتی سده مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش مصرف الکل و مراکز ترک آن صحبت می کند.وی گفت: گزارشات و تحقیقات انجام شده و پایان نامه های دانشجویان نشان می دهد که مصرف الکل در کشور زیاد شده است و از سوی دیگر بیشترین ماده مصرف روانگردانها نیز الکل است و بر همین اساس با مصوبه شورای اجتماعی وزارت کشور مراکز اقامتی ترک الکل از سوی سازمان راه اندازی خواهد شد.

براتی افزود: تحقیق انجام شده نشان می دهد 8.2 درصد افراد 15 تا 45 سال شهر تهران حداقل یک بار مصرف شیشه را تجربه کردند که 13.4 درصد مصرف کنندگان زن بودند و همچنین 71.7 درصد این آمار نیز مربوط به مصرف کنندگان شیشه 15 تا 25 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی درمان اعتیاد نبود واحدهای حمایت اجتماعی است گفت: حلق مفقوده ای به نام مرکز و یا واحدی به نام حمایت اجتماعی در درمان معتادان کم داریم به طوری که سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم خانه های میان راهی را که به منظور حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان راه اندازی کنیم.

«چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، صنعتی در بازار عرضه شده است. گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند .»براتی از تخصیص 300 میلیون تومان برای راه اندازی خانه های نیمه راهی در 4 استان کشور خبر داد و گفت: در سال جاری در استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی و تهران خانه های نیمه راهی برای اقامت شبانه و حمایت اجتماعی از معتادان بهبود یافته راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی به آمار 3 ماهه اخیر خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این سه ماه بیشترین تماس های برقرار شده با خط ملی اعتیاد در مورد هروئین بوده و این نشان می دهد که در سطح جامعه اتفاقی رخ داده است و همچنین مصرف تریاک پایین آمده و مصرف کراک نیز خیلی کم شده است اما شیشه همچنان ثابت است و در صدر قرار دارد نمی دانیم چه بگوییم.