وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

تناسب وزن و اندام یکی از دغدغه های مهم مردم است . در این مطلب از ایران ناز برای شما عزیزان به معرفی غذاهای چربی سوز میپردازیم.

 

امروزه داشتن اندامی متناسب و خوش فرم خواسته بسیاری از خانم ها و آقایان است و همه افراد به دنبال راهکارهایی برای آب کردن چربی اضافی بدن خود به خصوص در ناحیه شکم و پهلو هستند. همان طور که می دانید چربی سوزی و کاهش وزن با ورزش و فعالیت بدنی بسیار سریع تر اتفاق می افتد و برای سلامت عمومی بدن بسیار توصیه می شود.

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

یکی از اشتباهات رایج در رژیم لاغری حذف کردن وعده های غذایی اصلی است. شما می توانید با مصرف برخی مواد غرایی کم کالری و چربی سوز لاغر شوید بدون اینکه گرسنگی را تحمل کنید. بنابراین نیازی به کم خوردن نیست.

 

مواد غذایی کم کالری و چربی سوز :

 

ماهی سالمون

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

ماهی یکی از انواع گوشت های سفیدی است که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ و آمینو اسید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در خوراکی هایی مانند ماهی سالمون، کنسرو ماهی و… برای چند ساعت به شما احساس سیری می دهد و اشتها را کنترل می کند. امگا ۳ موجود در این ماهی به چربی سوزی کمک می کند.

 

کرفس

 

کرفس یکی از خوراکی های شناخته شده برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو است. کرفس یکی از سبزیجات کم کالری است که سرشار از فیبر، کلسیم و ویتامین C می باشد و علاوه بر کاهش وزن برای سلامتی بدن بسیار مفید است. شما می توانید نصف لیوان آب کرفس را قبل از ناهار و شام بنوشید و یا ساقه آن را حلقه حلقه کرده و به پیش غذاهایی مانند سالاد و سوپ اضافه کنید.

 

آناناس

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

آناناس حاوی آنزیم بروملین است که به چربی سوزی شکم کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده خاصیت آنتی باکتریال این میوه باعث رفع مشکلات روده و معده مانند نفخ می شود که این امر کمک زیادی به کاهش وزن می کند. علاوه بر این، آناناس حاوی ویتامین B6 و C، منیزیم، تیامین، مس و فیبر است که فواید زیادی برای سلامت بدن دارند.

 

شکلات تلخ

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

اگر شما هم علاقه زیادی به شکلات و کاکائو دارید و نمی توانید آن را از برنامه غذایی تان حذف کنید خبر خوشی برایتان داریم. شکلات تلخ یکی از مواد غذایی چربی سوز است. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی روی است که با مصرف آن میزان مصرف انرژی ، ذخیره چربی و اشتها تنظیم شده و فرایند از بین رفتن چربی ها آغاز می شود.

 

روغن زیتون

 

چربی های غیر اشباع موجود در روغن زیتون، روغن کانولا و… نه تنها باعث افزایش کلسترول نمی شوند بلکه اشتها را کاهش می دهند و از پرخوری جلوگیری می کنند. بنابراین سعی کنید غذاهای خود را با استفاده از روغن زیتون تهیه کنید و یا مقداری از آن را روی سالاد ریخته و میل کنید.

 

سبزیجات

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

سبزیجات حاوی مقادیر بالایی فیبر هستند که مصرف آنها پیش از غذا باعث پر شدن حجم معده می شود علاوه بر این کم کالری نیز هستند. بنابراین از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، هویج و… در کنار وعده غذایی خود استفاده کنید.

 

فلفل قرمز

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

فلفل قرمز به علت دارا بودن کپسایسین باعث کاهش اشتها و چربی سوزی می شود. همچنین با بالا بردن سوخت و ساز بدن روند لاغری و کاهش وزن را افزایش می دهد. محققان متوجه شدند افرادی که رژیم غذایی آنها بیشتر شامل بتاکاروتن و لیکوپن بود (مواد فیتوشیمیایی که باعث نارنجی شدن هویج می‌شود و به گوجه‌فرنگی و فلفل‌قرمز رنگ می‌دهد) کمر باریک‌تر و چربی شکم کمتری داشتند. از آنجا که بتاکاروتن و لیکوپن آنتی‌اکسیدان‌های توانمندی هستند از نظر محققان می‌توانند ترکیبات مضری را که باعث ذخیره‌ی چربی می‌شوند از بدن دفع کنند. از طرف دیگر، فلفل سرشار از ویتامین C است که برای چربی سوزی لازم است.

 

خیار

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

خیار یک میوه کم‌کالری، چربی سوز و انرژی بخش است. ۱۰۰ گرم خیار حاوی حدودا ۹۶ درصد آب و  45 کالری انرژی است. خوردن یک بشقاب سالاد خیار روشی موثر و سالم برای کاهش وزن و دفع سموم آزاد شده از سیستم گوارش است.

 

سیب

 

سیب به علت دارا بودن فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن باعث احساس سیری می شود و از پرخوری جلوگیری می کند. بر اساس یک تحقیق، زنانی که روزانه ۳ سیب می‌خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند. زمانی که سیبی می‌خورید، به دلیل دارا بودن فیبر طبیعی، مغز و بدن شما  احساس سیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب، موجب بهبود جریان خون و چربی سوزی بیشتر می‌شود.

 

بادام و سایر آجیل‌ها

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

آجیل و مغزهای خوراکی با پر نگه داشتن شکم باعث کم‌اشتهایی و در نتیجه لاغری می‌شوند. نتایح یک تحقیق نشان داده است، افرادی که آجیل می‌خورند نسبت به دیگران مدت بیشتری احساس سیری می‌کنند. با خوردن روزانه ۲۴ بادام بدون نمک، بدون جذب حجم زیادی کالری گرسنگی خود را رفع کنید.

 

چای سبز

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

چای سبز یکی از نوشیدنی های پرطرفدار برای لاغری است که برای چربی سوزی بدن بسیار مفید است. کاتچین موجود در چای سبز یک آنتی اکسیدان است که باعث افزایش سوخت‌وساز و متابولیسم و به دنبال آن چربی سوزی می‌شود.

 

لوبیا

 

لوبیا فیبر بالایی دارد و به همین دلیل احساس سیری را سریع به مغز منتقل می‌کند. این خوراکی نشاسته پایدار دارد، این ماده نوعی کربوهیدرات است که آزاد شدن قند به جریان خون را به تأخیر می‌اندازد. پروتئین بالای لوبیا به چربی سوزی و عضله سازی کمک می‌کند و برای چربی سوزی شکم بسیار عالی است.

 

تخم شربتی یا دانه چیا

 

دانه های چیا منبع فوق العاده ای از مواد مغذی ضروی مثل امگا ۳ ، کلسیم ، پتاسیم و منگنز بوده و سرشار از فیبر میباشند، بنابراین با مصرف آن تا مدت های احساس گرسنگی نخواهید داشت. بافت ژل مانندی که بعد از جذب آب پیدا میکند باعث سیری و احساس لذت بخشی برای شما خواهد شد.

 

قهوه

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

طرفداران قهوه بدانند که کافئین موجود در این نوشیدنی خوشمزه می تواند میتواند سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و سوزاندن کالری را تسریع کند. میانگین متابولیسم در افرادی که قهوه کافئین دار مصرف میکنند ۱۶ درصد بیشتر از افرادی است که قهوه معمولی مینوشند. فقط مراقب باشید چقدر خامه و شکر به فنجانتان اضافه میکنید که باعث نشود هر گونه مزایایی که از نوشیدن قهوه نصیبتان میشود را خنثی کنید.

 

توصیه می شود قبل از ورزش یک فنجان قهوه بنوشید.

 

گریپ فروت

 

معرفی خوراکیهای چربی سوز برای لاغری سریع

 

گریپ فروت یک چربی سوز فوق العاده است که حاوی ترکیباتی است که می توانند هورمون انسولین را که باعث ذخیره چربی در بدن میشود را کاهش دهند، که همین امر سبب کاهش وزن خواهد شد. در حقیقت خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی میتواند به شما کمک کند تا هفته ای حدود ۴۵۰ گرم کاهش وزن داشته باشید، حتی اگر هیچ تغییری در رژیم غذایی خود ندهید.

 

زنجبیل

 

یکی از ترکیبات اصلی زنجبیل کپسایسین است، ماده ای که نه تنها اشتها را کاهش می دهد بلکه به هضم غذا هم کمک می کند و سوخت و ساز بدن را هم افزایش می دهد. کافی است برشی از این گیاه دارویی آرام بخش را به چای و کیک اضافه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.