وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی مکمل های جنسی زنانه و مردانه

معرفی مکمل های جنسی زنانه و مردانه

معرفی مکمل های جنسی زنانه و مردانه

 

حفظ و تقویت نیروی حنسی در زنان و مردان , با کمک مکلملهای مختلف جنسی امکان پذیر است . برای تقویت و افزایش شهوت و نیروی جنسی در مردان و زنان داروهایی موجود است که در این مطلب از ایران ناز به معرفی این داروها و اثرات و عوارض آنها میپردازیم.

 

مکمل جنسی که در مردان موثر است، لزوما برای زنان تاثیربخش نیست پیش از اینکه یک گیاه دارویی یا مکمل را امتحان کنید، این موضوع را در نظر بگیرید که افزودن یا کاستن چه موادی در زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند؛ ورزش، کاهش وزن، درمان یک عارضه یا تغییر دادن یک دارو.

 

افزایش سن، وضع سلامت و وضعیت عاطفی‌تان ممکن است بر زندگی زناشویی‌تان تاثیر بگذارد.

 

مکمل‌ها در برخی از این موارد می‌توانند موثر باشند، اما لازم است تصویر کلی را هم در نظر داشته باشید و از در میان گذاشتن مشکلتان با پزشکتان احساس شرمندگی نکنید. پیش از اینکه یک گیاه دارویی یا مکمل را امتحان کنید، این موضوع را در نظر بگیرید که افزودن یا کاستن چه موادی در زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند؛ ورزش، کاهش وزن، درمان یک عارضه یا تغییر دادن یک دارو. بیشترین توجه در مکمل‌های تقویت جنسی بر مردان متمرکز است، اما مکملی که در مردان موثر است، لزوما برای زنان تاثیربخش نیست.

 

معرفی مکمل های جنسی زنانه و مردانه

 

3 مکمل‌ زنانه

 

1) آهن: اگر میزان آهن بدنتان کم باشد، زندگی زناشویی شما شامل میل جنسی، برانگیختگی جنسی،لغزنده‌سازی و توانایی رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. در یک بررسی زنان پس‌ازاینکه برای رفع کمبود آهن مکمل دریافت کردند، متوجه بهبود در میل جنسی خود شدند. از طرف دیگر مصرف بیش‌ازحد آهن برای شما زیانبار است. مصرف بیش از ۲۰ میلی‌گرم آهن در روز باعث یبوست و سایر انواع آشفتگی‌های گوارشی می‌شود. مصرف بیش از ۶۰ میلی‌گرم آهن در روزخطر جانی در پی دارد.

 

2) خارخاسک: گیاه خارخاسک با نام علمی Tribulus terrestris یک گیاه میوه‌دار منطقه مدیترانه است که با خار پوشیده شده است. برگ‌ها، میوه و ریشه این گیاه استفاده دارویی دارد.

 

برخی فرمولاسیون‌ها شامل اجزای دیگر هم هست. یک بررسی کوچک در زنان دارای میل جنسی کم نشان داد مصرف 5/7 میلی‌گرم از فرمولاسیون این گیاه هر روز در طول ۴ هفته باعث بهبود میل جنسی، برانگیختگی جنسی، لغزنده‌سازی تناسلی، ارگاسم و ارضا می‌شود و درد حین آمیزش را کاهش می‌دهد.

 

3) ماکا: گیاه ماکا که به آن «جینسینگ پرویی» هم می‌گویند یک گیاه ریشه‌ای آمریکای جنوبی است.

 

یک بررسی کوچک نشان داد زنان با کاهش میل جنسی به علت مصرف داروهای ضدافسردگی پس از مصرف ماکا بهبود را گزارش می‌کنند.

 

ازآنجایی‌که ریشه این گیاه خوراکی است، امتحان کردن آن بی‌خطر است، اما اگر دچار یک عارضه یا سرطان حساس به هورمون استروژن باشید، با توجه به این گیاه ممکن است میزان‌ استروژن را بالا ببرد، بهتر است از آن پرهیز کنید. اگر به علت مصرف داروهای ضدافسردگی یا هر داروی دیگری دچار آثار جانبی جنسی شده‌اید، پیش از رو آوردن به مکمل‌ها از پزشکتان بپرسید آیا می‌تواند دارویتان را تغییر دهد؟

 

افزایش نیروی تقویت جنسی

 

برای تقویت جنسی می توان از مکمل های جنسی استفاده کرد

 

5 مکمل مردانه

 

مکمل‌ها برای مردان اغلب مشکلات نعوظ که به دلایل پزشکی متعدد ازجمله مصرف داروهای ضدفشارخون و ضدافسردگی ممکن است رخ دهد، هدف قرار می‌دهند. راه‌حل در چنین مواردی بحث با پزشکتان دراین‌باره است که آیا داروی جایگزینی برای دارویی که فعلا مصرف می‌کنید، وجود دارد که عوارض جنسی نداشته باشد؟

 

پزشک شما همچنین ممکن است توصیه‌هایی ازلحاظ رژیم غذایی، ورزش و وزن به شما بکند. اگر می‌خواهید مکملی را امتحان کنید، موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید تا مصرف آن برای شما اشکالی نداشته باشد.

 

1) آل- آرژینین: آل- آرژینین یک اسیدآمینه، واحد ساختمانی پروتئین‌هاست. این ترکیب در بدن شما به نیتریک اکساید تبدیل می‌شود. در یک بررسی حدود یک‌سوم مردانی که روزانه برای ۶ هفته ۵ گرم آل-آرژینین دریافت کرده بودند، بهبود نعوظ را گزارش کردند.

 

اختلال نعوظ تا حدی ناشی از اشکال گردش خون در آلت تناسلی است. نیتریک اکساید رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، بنابراین معقول جلوه می‌کند که آل- آرژینین آثار مفیدی در این مورد داشته باشد. مصرف این مکمل ممکن است باعث درد شکم،آروغ زدن و نفخ، اسهال و آثار جانبی دیگر شود. همچنین در مواردی ممکن است باعث واکنش حساسیت‌زای شدید شود یا علائم افراد دچار آسم را بدتر کند.

 

2) پروپینیل آل- کارنیتین: بدن شما اسیدآمینه را که برای سوخت‌وساز ضروری است، می‌سازد.

 

مصرف این ترکیب به‌صورت مکمل ممکن است در مردان مبتلا به دیابت دچار اختلال نعوظ به تاثیربخشی بیشتر داروی سیلدنافیل یا ویاگرا (که برای این عارضه جنسی تجویز می‌شود) کمک کند. یک بررسی در مردانی که دست‌کم 8 بار سیلدنافیل را امتحان کرده بودند و مشکل جنسی‌شان برطرف نشده بود، نشان داد اضافه کردن ۲ گرم پروپینیل آل- کارنیتین در روز به درمان دارویی باعث حل مشکل ‌می‌شود.

 

کارنیتین جریان خون را بهبود می‌بخشد. این ترکیب همچنین در مردان دچار بیماری پیرونی، کج شدن آلت هنگام نعوظ، امتحان شده است. آل – کارنیتین درد را در این بیماران کاهش داد و ظاهرا پیشرفت بیماری را کندتر کرد. عوارض جنسی این مکمل شامل درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ و دل‌آشوبه است. این دارو همچنین ممکن است باعث بدبو شدن ادرار و عرق شود.

 

3) نیاسین: نیاسین یک ویتامین گروه ‌B است که میزان کلسترول «خوب» یا HDL را بالا می‌برد.در یک بررسی در مردان میزان بالای کلسترول کل و اختلال نعوظی متوسط تا شدید، مصرف 1500 میلی‌گرم نیاسین برای ۱۲ هفته باعث بهبود مشکل جنسی آنها شد. توجه داشته باشید دوزهای خیلی بالای این مکمل ممکن است به کبد آسیب بزند و باعث مشکلات فشارخونی، قلبی و ادراری شود.

 

4) SAM-e: افسردگی زندگی جنسی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. درمان افسردگی با ورزش،روان‌درمانی و در برخی افراد دارو می‌تواند به شما کمک کند، اما برخی داروهای ضدافسردگی نیز ممکن است مشکلات جنسی ایجاد کنند. SAM-e (اس- آدنوزیل متیونین) ماده شیمیایی است که بدن شما آن را می‌سازد.

 

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف این ماده به‌صورت مکمل ممکن است به درمان افسردگی خفیف تا متوسط کمک کند، بدون اینکه آثار جانبی جنسی داشته باشد. همچنین مصرف این مکمل ممکن است آثار درمانی داروهای ضدافسردگی را تقویت کند. توجه داشته باشید بدون نظارت پزشک این مکمل را همراه داروی ضدافسردگی‌تان مصرف نکنید زیرا ممکن است باعث عوارض جانبی وخیمی شود. دوزهای بالای این مکمل ممکن است باعث دل‌آشوبه، بی‌خوابی، سرگیجه و سردرد شود.

 

5) یوهیمبین: این مکمل گیاه دارویی از برگ‌های درختی که بومی آفریقای مرکزی است، گرفته می‌شود. این ترکیب می‌تواند اختلال نعوظی را بهبود بخشد، اما عوارض جانبی زیادی دارد. یوهیمبین ممکن است باعث فشارخون بالا، تپش قلب، سردرد، اضطراب و سرگیجه شود. این عوارض در افراد دچار مشکلات روان‌پزشکی مشکل‌آفرین است. از طرف دیگر این مکمل با بسیاری از داروها تداخل دارد.

 

1 مکمل مشترک

 

1) پاناکس جینسینگ (جینسینگ آسیایی): این مکمل گیاهی می‌تواند میل جنسی زنانی را که در دوره یائسگی قرار دارند، بهبود بخشد. در یک بررسی کوچک، زنانی که روزانه3 کپسول یک گرمی از این مکمل را برای ۲ هفته مصرف کرده بودند، ازلحاظ جنسی بهبود یافتند. این مکمل همچنین ممکن است به کارکرد نعوظی در مردان هم کمک کند. بررسی‌‌ها نشان داده‌اند مصرف ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم از این مکمل برای 2 تا 3 بار در روز تاثیربخش است. این مکمل ممکن است باعث بی‌خوابی شود.

 

بنابراین اگر مشکل خواب دارید، جینسینگ مصرف نکنید.آثار جانبی کمتر شایع شامل عادت‌ماهانه‌های دردناک در زنان و اسهال است.

 

اگر انرژی جنسی‌تان پایین است، مشکلاتتان را با پزشکتان در میان بگذارید. مشکل شما ممکن است علل متفاوت بسیاری داشته باشد که هرکدام از آنها نیاز به درمان خاصی دارند.

 

مکمل‌های تقویت‌کننده جنسی آثار جانبی هم دارند. وضعیت خاص خودتان را اول به پزشکتان بگویید. با توجه به اینکه نظارت بر مکمل‌ها به شدت داروهای نسخه‌ای نیست.

 

به مجوز یا اجزای مکمل روی بسته دقت کنید. همچنین دستورات در مورد میزان مصرف را به دقت رعایت کنید. این فراورده‌ها را باید با احتیاط مصرف کرد و هشدارهای روی برچسب را جدی گرفت.

 

همیشه به پزشکتان اطلاع دهید که قصد مصرف چه مکملی را دارید چراکه این مکمل ممکن است برسلامت شما یا کارکرد سایر داروهایتان اثر بگذارد.

 

معرفی مکمل های جنسی زنانه و مردانه

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره