وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

 

پژو 405 و سمند دو تا از قدیمی‌ترین سدان‌های بازار خودرو هستند که همچنان خواهان زیادی دارند. پژو 405 در سال‌های ابتدایی دهه 70 و سمند در سال‌های ابتدایی دهه 80 وارد بازار شدند و تا به امروز همچنان تولید می‌شوند.

 

البته که طبق خبرها، پیر فرانسوی یعنی پژو 405 به‌احتمال زیاد از ابتدای تابستان 99 دیگر پلاک نمی‌شود.

 

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

 

مقایسه پژو 405 و سمند از آن‌جایی گرم‌تر از همیشه شد که خودروهای چینی وارد ایران شدند؛ خودروهایی اکثرا بی‌کیفیت که با ظاهر و آپشن‌هایشان توانستند در بازار خودرو جایی برای خود داشته‌باشند و رقبای جدی برای پژو 405 و سمند شوند.

 

ولی لازم‌به‌ذکر است که خودروهای چینی نیز حریف  این دو خودرو نشدند و همچنان این دو خودرو در محدوده قیمت خود، جزو بهترین سدان‌های بازار محسوب می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم خرید پژو 405 بهتر است یا سمند؟

 

مقایسه فضای بیرونی

پژو 405 نزدیک به 28 سال است قدمت دارد؛ در همین ابتدا باید گفت طی این سال‌ها ایران خودرو که وظیفه تولید و عرضه این خودرو را داشته است، تغییرات زیادی را برای بخش فضای بیرونی پژو 405 نداده است و شما با خرید پژو 405 دارای خودروی با ظاهر بسیار قدیمی خواهید شد که این اصلا مسئله جذابی نیست.

 

از طرفی در آن سمت میدان نبرد، با سمند روبه‌رو می‌شویم که 10 سالی جوان‌تر است؛ اما متاسفانه سمند نیز طراحی بسیار قدیمی دارد.

 

سمند دارای ظاهر کسل‌کننده‌ای است که این مسئله در بررسی ظاهر کناری سمند، به اوج خود می‌رسد. در نهایت باید بگوییم که مقایسه پژو 405 و سمند در بخش فضای بیرونی بدون برنده است.

 

مقایسه فضای داخلی

مقایسه پژو 405 و سمند در بخش فضای داخلی، کمی جذاب‌تر از فضای بیرونی است؛ پژو 405 خودرویی است که از فضای داخلی بزرگی بهره می‌برد و همین مسئله یکی از دلایل محبوب شدن این خودرو در سال‌های ابتدایی ورود آن به ایران بود.

 

برای بررسی ظاهر فضای داخلی پژو 405 نیز باید گفت بالاخره تغییری مثبت از ایران خودرو دیدیم و مدل‌های آخر پژو 405 از داشبورد زیباتری برای این خودرو استفاده کرده‌است؛ البته که این تغییر مثبت فقط برای ظاهر بوده وگرنه کیفیت فضای داخلی پژو 405 به‌مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده‌است.

 

حال به سراغ اولین خودروی ملی ایران خودرو یعنی سمند می‌رویم؛ خودرویی که مانند پژو 405 دارای فضای داخلی بزرگ و جادار است که سمند را تبدیل به یک خودروی خانوادگی کرده‌است؛

 

البته که طراحی داخلی و داشبورد سمند، اصلا قابل مقایسه با پژو 405 نیست و از سبک دیگری استفاده شده‌است اما اگر پژو 405های جدید را با سمند مقایسه کنیم، این پژو 405 است که ظاهر جذاب‌تری در بخش فضای داخلی خود دارد. اما سمند دارای فضای بیشتری برای سرنشینان و صندوق عقب است.

 

مقایسه پیشرانه و تجربه رانندگی با دو سالمند

 

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

 

پژو 405 تغییرات زیادی را در بخش فنی خود دیده است اما اگر شما خواهان خرید پژو 405 جدید باشید، صاحب خودرویی با موتور 1.7 لیتری خواهید شد که قدرتی برابر با 100 اسب بخار دارد. گیربکس این خودرو 5 سرعته دستی است.

 

در آن طرف با سمند روبه‌رو هستیم که به‌دلیل وزن زیاد از شتاب کم‌تری نسبت به پژو 405 بهره‌مند است. همان‌طور که گفته شد سمند دارای وزن بیشتری است اما موتور این خودرو 1.8 لیتر حجم دارد و می‌تواند 100 اسب بخار قدرت تولید کند.

 

در بخش گیربکس نیز سمند مانند رقیب خود دارای گیربکس 5 سرعته دستی است تا در نهایت بتوان خودروی فرانسوی را برنده مقایسه پژو 405 و سمند در بخش فنی دانست.

 

مقایسه پژو 405 و سمند در بخش تجربه رانندگی، حاکی از شباهت‌های زیاد دارد؛ زیرا هر دو خودرو دارای کابین بی‌روح هستند و جذابیت خاصی را برای شما به‌دنبال نخواهد داشت.

 

از طرفی هر دو خودرو دارای فرمان خشک هستند که ممکن است در حین رانندگی برای شما آزاردهنده باشد. در نهایت با توجه به سواری خشک‌تر سمند، می‌توان پژو 405 را خودرویی بهتر دانست.

 

مقایسه تخصصی پژو 405 و سمند

 

جمع‌بندی مقایسه پژو 405 و سمند

به آخرین بخش از این جدال جذاب رسیدیم؛ در این مقاله به این مسئله رسیدیم که خرید پژو 405 امری به‌صرفه‌تر و بهتر از خرید سمند است.

 

البته که باید اولویت‌های خود را نیز درنظر بگیرید زیرا سمند دارای مزایایی نسبت به‌رقبای خود مانند آپشن‌های بیشتر و فضای بیشتر است؛ از همین رو خودرویی خانوادگی‌تر به‌نظر می‌آید ولی از آن‌طرف آمار و ارقام به‌سود نماینده کشور فرانسه است.