وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مهمترین پایه برای آرایش چیست؟

مهمترین پایه برای آرایش چیست؟
کلمه ماکیاژ ( از کلمه انگلیسی make up گرفته شده است و به معنای زیبا سازی و مناسب سازی  صورت به کمک مواد رنگ کننده است .گریم یا ماکیاژ برای مخفی کردن نقایص کاسمتیکی ( لکه های رنگی ،ککو مک ،ناهمواریهای پوست ،محل زخم و خال ) بکار می رود و به وسیله گریم می توان فرم صورت ،بینی ،چشمها و … را دگرگون نمود .

ماکیاژ ( گریم ) صحیح صورت را با طراوت و سالمتر جلوه می دهد . در آرایش باید حالت طبیعی صورت رعایت شود . آرایش بیش از حد صورت را غیر طبیعی و عروسک گونه می سازد ،که باعث جلب توجه بی مورد خواهد شد. گاه زننده و نشانه کج سلیقگی نیز خواهد بود.

هنر ماکیاژ بر اساس کنتراست رنگهاست . تمام وسایل آرایش از جمله پودرها ، ماتیک ، رنگ ، مژه ، پلکها ، مدادهای مخصوص و کرمهای گوناگون باید با هم مطابقت داشته و با رنگ چشم ،مو ، پوست ، فرم صورت ، سن ، اخلاق ، لباس شخص ، تابش نور و … همخوان و هماهنگ باشند . گریم مناسب همیشه منحصر بفرد است . باید همیشه مختصر ، ظریف ، (ضد چشمگیر ) باشد .

روش ماکیاژ :
1 – بر روی پوست تمیز کرم مخصوص زیر پودر بزنید . در انتخاب این کرم باید خصوصیات پوست را در نظر گرفت یعنی برای پوست خشک ،کرم چرب و برای پوست چرب ،کرم نیمه چرب استفاده کنید .

2 – کرم رنگی می تواند مقداری تیره تر یا روشن تر از پوست باشد .

3 – رژ گونه را باید موافق تیپ و خصوصیات پوست انتخاب کنید . برای پوستهای خشک، رژ گونه به شکل کرم و برای پوستهای چرب از رژگونه های خشک به شکل پودر استفاده کنید .

4 – رنگ پودر باید متناسب با رنگ پایه پوست باشد .

5 – اطراف لب را با مداد مخصوص که رنگ آن نباید زیاد با رنگ ماتیک تفاوت داشته باشد بکشید و به این وسیله به لبها فرم دلخواه بدهید . بعد بر روی لب قشر نازکی ماتیک بمالید .

6 – ابرو را با برس مخصوص شانه کنید .سپس با مداد ابرو خطوط کوتاه موی مانندی بکشید و به ابرو فرم بدهید .

7 – پلک ها را سایه بزنید .

8 – با قلم مو یا مداد چشمها را سایه و خط بیندازید .

9 – مژه ها را با ریمل بزنید کنید .

10 – تمام صورت را پودر بزنید .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره