وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد لازم برای چیز کیک لیمویی

مواد لازم برای چیز کیک لیمویی

اگر دوست دارید چیز کیک لیمویی درست کنید به دستورات زیر توجه داشته باشید.شاید کیکی که این روزها خیلی مد شده و جای آن کیک های حالت قدیمی و پر از خامه را دارد می گیرد، چیز کیک باشد. این روزها همه نوع چیز کیک را می توانید به راحتی درست کنید. امروز هم طرز تهیه چیز کیک لیمویی را برای شما آماده کرده ایم.

 

مواد لازم برای چیز کیک لیمویی

 

مواد اولیه:

 

    خامه ترش 450 گرم
    آبلیمو 6 قاشق غذاخوری
    شکر 170 گرم
    زرده تخم مرغ 6 عدد
    پوست لیمو ترش (رنده شده) 1 قاشق چای خوری
    بیسکوییت (بیسکویت شکلاتی کرم دار خرد شده) 1 و 3/4 فنجان
    کره (آب شده) 115 گرم
    نمک 1/2 قاشق چای خوری
    شکر 55 گرم
    تخم مرغ 2 عدد
    پنیر خامه ای (در دمای اتاق متعادل شده) 450 گرم
    شکر 150 گرم + 3 قاشق غذاخوری
    لیمو ترش (ورقه شده) به مقدار لازم
    آبلیمو 3 قاشق غذاخوری
    پوست لیمو ترش (رنده شده) 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کاستارد لیمویی:

 

زرده تخم مرغ، 170 گرم شکر، 6 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق چای خوری پوست لیمو ترش را داخل یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و به مدت 8 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد و غلیط شود. بعد بگذارید به مدت 8 دقیقه در دمای معمولی اتاق خنک شود و آرام هم بزنید.

 

مواد لازم برای چیز کیک لیمویی

 

طرز تهیه نان کیک:

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. یک قالب کیک به قطر 20 سانتیمتر را سه لایه فویل بپیچید و با کره چرب کنید. بیسکوییت خرد شده، 55 گرم شکر و نمک را با هم داخل یک کاسه مخلوط کنید و کره را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مرطوب شوند مخلوط را داخل قالب بریزید و به ته قالب فشار دهید و روی آن را یکدست و صاف کنید و فقط به مدت پنج دقیقه داخل فر قرار دهید بعد بگذارید کاملا خنک شود و داخل فر نگهدارید.

 

طرز تهیه مواد داخل چیز کیک:

 

پنیر خامه ای، 150 گرم شکر، تخم مرغ ، 3 قاشق غذاخوری آبلیمو و 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو را داخل دستگاه بریزید و خوب آنها را مخلوط کنید.با قاشق از کاستارد لیمویی روی کیک بمالید و روی آن را صاف و یکدست کنید.چیز کیک را با قالبش داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید

 

و داخل قالب بزرگ به مقدار کافی آب بریزید و به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید.در این حین خامه ترش و سه قاشق غذاخوری شکر باقیمانده را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.با دقت به وسیله قاشق از مخلوط خامه ترش روی کیک داغ بمالید و روی کیک پخش کنید

 

و روی آن را صاف کنید. بعد به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار دهید تا فقط کمی روی آن با کیک ست شود و بعد بگذارید به مدت ده دقیقه خنک شود.به وسیله یک چاقوی تیز چیز کیک را از قالب جدا کنید و تمام شب داخل یخچال نگهدارید تا خنک شود. بعد کیک را به یک بشقاب انتقال دهید و روی آن را با ورقه های نازک لیمو تزیین کرده و سرو کنید.