وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

می خواهید مادر شوید؟ این مطلب را بخوانید

می خواهید مادر شوید؟ این مطلب را بخوانید
دکتر علی اکبر سهیلی آزاد در زمینه اهمیت تغذیه مادران در زمان بارداری اظهار کرد: از آنجا که زنان باردار کشورمان نیروهای انسانی آینده را پرورش می‌دهند، لذا تغذیه آنان در زمان بارداری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
این متخصص تغذیه با بیان این‌که نیاز مادران به مواد غذایی به هنگام بارداری باید بیش از مصرف روزانه آنان باشد، افزود: زنان باردار باید بر این امر واقف باشند که تغذیه مناسب بر رشد جنین در زمان بارداری و بعد از این مرحله تاثیر زیادی می‌گذارد، بنابراین باید مادران در این زمان به تغذیه خود بیش از دوران قبل اهمیت دهند.

وی با اشاره به این‌که سرعت رشد جنین در زمان بارداری بسیار سریع اتفاق می‌افتد، گفت: رشد مغز از زمان بارداری تا 2 سالگی به پایان می‌رسد؛ این موضوع اهمیت تغذیه را در دوران بارداری و سال‌های اول زندگی کودک نشان می‌دهد. سهیلی آزاد،

 
زنان باردار با تغذیه مناسب را به داشتن جنین سالم و فرزند خوب در آینده امیدوار کرد و افزود: زنان باردار باید از 6 ماه قبل از باردار شدن نسبت به برنامه غذایی خود تجدیدنظر کنند، به خصوص مادرانی که نیاز به تامین نیازهای بدنی دارند باید به این مساله اهمیت بیشتری دهند و برایشان مهم باشد.

وی به یکی از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در این زمینه، اشاره و تصریح کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی زنان باردار در مناطق مختلف ایران، مادران باردار منطقه کهنوج کرمان و ورامین به شدت با کمبود اسیدفولیک، ویتامین‌های B12 و A که در روند رشد جنین مهم است مبتلا هستند که این کمبود موجب سقط جنین و یا به دنیا آمدن کودکان با وزن کم می‌شود.