وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نامه عاشقانه لئونارد کوهن پیش از مرگ به عشقش +عکس

نامه عاشقانه لئونارد کوهن پیش از مرگ به عشقش +عکس

نامه عاشقانه لئونارد کوهن پیش از مرگ به عشقش

 

لئونارد کوهن شاعر، خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی که بتازگی درگذشت است دو روز پیش از مرگش به زنی که عاشقش بود نامه ای زیبا و عاشقانه نوشت . به گزارش ایران ناز این شاعر فقید که در مرگ ۷ نوامبر ۲۰۱۶ درگذشت خواننده ای توانمند نیز بود  که به خاطر ترانه‌های عاشقانه‌ غمگین خود شهرت جهانی دارد.

 

کوهن که تا 33 سالگی تصمیم به خواندن و ترانه سرایی نگرفته بود، در دهه 1960 میلادی از شهر مونتریال کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود.

 

لئونارد کوهن در سال 2011 میلادی به خاطر آن که مجموعه آثارش “بر سه نسل در سراسر جهان” تاثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد.او با ترانه هایی از جمله سوزان، هله لویا و بدرود ماریان به شهرتی جهانی دست یافته است.

 

در سال 1984 ترانه «هاللویا» (سپاس مخصوص خداوندگار است) به بازار آمد. این ترانه ابتدا پرفروش نشد اما در سال‌های 1990 خواننده‌های دیگر آن را بازخوانی کردند وشهرت جهانی پیدا کرد. این ترانه تا کنون 200 بار توسط خواننده‌های دیگر و در زبان‌های دیگر اجراشده و مشهورترین ترانه کوهن است که موسیقی متن بسیاری از فیلم‌ها هم بوده است.

 

در سال 2008 جریان اصلی موسیقی راک نام لئونارد کوهن را به لیست مشاهیر تالار موسیقی «راک‌ اند رول» اضافه کرد.کوهن می‌دانست که دارد می‌میرد. در اوایل سال جاری، نامه‌ای به ماریا ایلن زنی که بسیار دوستش می داشت نوشت. در این نامه که دو روز قبل از مرگ ایلن به دستش رسید کوهن نوشت:

 

«ماریان، به زمانی رسیده‌ایم که واقعا خیلی پیر شده‌ایم و زهوار بدن‌هامان در رفته است. فکر می‌کنم به زودی به تو ملحق خواهم شد. بدان که خیلی نزدیک پشت سرت هستم، آن قدرکه اگر دستت را دراز کنی، دستم را خواهی گرفت. و می‌دانی که چقدر همیشه عاشقت بودم؛ برای زیبایی‌ات و برای فرزانگی‌ات. اما لازم نیست به تو بیشتر بگویم چون اینها را  می‌دانی. اما اکنون، تنها دلم می‌خواهد که برایت سفر خوبی را آرزو کنم. خدانگهدار دوست خوبم. بی‌نهایت عشق تقدیمت. تو را در راه خواهم دید.»

 

لونارد کوهن از سال 1990 به بعد هر سال یک جایزه ادبی یا هنری را به خانه برد. 14 آلبوم، 14 مجموعه شعر، دو رمان بازماندگان او هستند.آلبوم “من مرد تو هستم” در سال 1988 از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم وی بوده است.

 

لئونارد کوهن در سال 2005 بعد از آگاه شدن از آن که مدیر سابقش از صندوق بازنشستگی او پنج میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت‌های جدیدی در سراسر دنیا شد.

 

در سال 2009 این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد. دلیل این حادثه را مسمومیت غذایی اعلام کردند.

 

او چندماه بعد، به دلیل آسیب‌دیدگی ستون فقراتش مجبور به فیزیوتراپی شد و تور دور اروپای خود را لغو کرد.کوهن در مراسم گرمی سال 2010 در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

 

مطالب مرتبط:

 

نامه عاشقانه و رمانتیک یک دختر به همسر آینده اش

 

رسیدن نامه عاشقانه پس از 53 سال به دست گیرنده!!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره