وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه ی درست کردن شیرینی آجیلی مجلسی

نحوه ی درست کردن شیرینی آجیلی مجلسی

شیرینی آجیلی بخاطر شکل زیبایش و طعم متفاوتی که دارد برای مجالس بسیار مناسب می باشد. این شیرینی های آجیلی بهترین دسر برای پذیرایی از میهمانان است. برای اینکه هنر خود را به نمایش بگذارید این شیرینی ها را درست کنید.

 

نحوه ی درست کردن شیرینی آجیلی مجلسی

 

مواد مورد نیاز:

 

    کره خرد کرده 125 گرم
    آرد 215 گرم
    پودر شکر 125 گرم
    آب سرد یا آب لیموترش 1-2 قاشق سوپخوری
    فندق برشته کرده 80 گرم
    بادام 80 گرم
    پسته  75 گرم
    گردوی برشته کرده 70 گرم
    تخم مرغ همزده 2 عدد
    کره آبکرده 50 گرم
    شکر قهوه‌ای روشن 60 گرم
    کورن سیروپ 80 میلی لیتر (یک سوم پیمانه)
    وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری
    خامه صبحانه 2 قاشق سوپخوری

 

نحوه ی درست کردن شیرینی آجیلی مجلسی

 

طرز تهیه:

 

قالبی را به اندازه 18×28 سانتیمتر، چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. به‌گونه‌ایکه کاغذ روغنی از دو لبه طولی قالب، بلندتر باشد. آن‌گاه کره، آرد و پودر شکر را در کاسه مناسبی بریزید و کره را با نوک انگشتانتان با آرد مخلوط کنید تا به شکل خرده‌نان درآید.سپس آب سرد یا آب لیموترش را بیفزائید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود.

 

خمیر را در کیسه نایلونی بگذارید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت 3 میلیمتر باز کنید و آن را در قالب قرار دهید به‌گونه‌ایکه کف و دیواره قالب را بپوشاند.اینک روی خمیر یک تکه کاغذ روغنی بیندازید و روی کاغذ را با حبوبات یا سرامیک‌های مخصوص بپوشانید.

 

آن‌گاه قالب را در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و 10 دقیقه خمیر را بپزید. حالا کاغذ و سرامیک‌ها را از روی خمیر بردارید و مخلوط آجیل را روی خمیر بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها، کره، شکر قهوه‌ای، کورن سیروپ، وانیلین و خامه را با هم مخلوط کنید و روی آجیل‌ بریزید. اکنون دوباره قالب را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت 25-30 دقیقه، بپزید.