وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه ی درست کردن پيتزای نارنجکی

نحوه ی درست کردن پيتزای نارنجکی

به گزارش ایران ناز تا همين دو  سه سال پيش هر جا گلوله‌اي خميري و برشته مي‌ديديم انتظار داشتيم داخل آن پر باشد از خامه شيرين يا كرم. ولي اين روزها ديگر همه چيز فرق كرده و داخل نان خامه‌اي مواد ديگر هم پيدا مي‌شود؛ به عنوان مثال مي‌توانيد داخل نان خامه‌اي مواد پيتزا بريزيد. اين پيتزا به مراتب براي همه هيجان‌انگيزتر از نوع معمول آن است. اين نوع پيتزاها براي مهماني‌ها به‌خصوص تولد بچه‌ها ايده‌آل هستند.

 

نحوه ی درست کردن پيتزای نارنجکی

 

مواد لازم براي نان پيتزا:

 

    1 پيمانه آرد

    1 پيمانه آب

    2 ق‌س روغن جامد

    3 عدد تخم‌مرغ

    نوك ق‌چ نمك

    به مقداركافي كاغذ روغني

 

نحوه ی درست کردن پيتزای نارنجکی

 

مواد لازم براي داخل پيتزا:

 

    200گرم گوشت‌چرخ‌كرده

    150 گرم پنير پيتزا

    1 ق‌س رب گوجه‌فرنگي

    1 عدد فلفل دلمه‌اي متوسط

    نمك و فلفل به مقدار لازم

    1 پيمانه نخودسبز و ذرت پخته و هويج نگيني پخته

    2 ق‌س روغن

    1/2 ق‌چ آويشن

    1/2 پيمانه آب

 

نحوه ی درست کردن پيتزای نارنجکی

 

طرز تهیه خمیر:

 

آب، روغن و نمك را روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد. به محض جوش آمدن آب، آرد به آن اضافه كرده و دائم هم بزنيد تا يكدست شود، سپس از روي حرارت برداشته و باز هم بزنيد تا خنك شده و گلوله نشود. وقتي مايه بالا خنك شد، تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي به مواد اضافه كنيد و هم بزنيد تا خمير نرم و براق و يكدستي به دست بيايد.

 

روي سيني فر، كاغذ روغني پهن كنيد. خمير نان آماده شده را در قالب شكوفه بريزيد و با دهانه گشاد آن، شكوفه‌هاي بزرگي از خمير با فاصله، روي كاغذ روغني بزنيد. فر را روشن كرده، با درجه حرارت 220 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. سيني فر محتوي نان‌هاي لقمه‌اي را در طبقه وسط فر به مدت 15 تا 20 دقيقه حرارت دهيد تا مغزپخت شوند. پس از اين مدت فر را خاموش كنيد،‌ نان‌ها را دربياوريد و كنار بگذاريد تا خنك شوند.