وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نشانه های بیماری از روی چین و چروک صورت

نشانه های بیماری از روی چین و چروک صورت

نشانه های بیماری از روی چین و چروک صورت

 

صورت ما بیانگر درون ماست ..هر فرد ، ویژگی های مختلف و منحصر به فردی روی صورت خود دارد و حتی افراد دوقلو نیز تفاوت های کاملاً مشهود با یکدیگر دارند و در نتیجه نمی توان دو نفر را یافت که عیناً مثل هم باشند.

 

تفاوت های ظاهری مانند تفاوت شخصیتی افراد می باشد که هیچ دو نفره یکسانی را در آن نمی توان پیدا کرد مثلاً شاید شنیده باشید که افراد با لب های برجسته و پر، افراد صبوری هستند 

 

افراد با لب های نازک کم حرف می باشند و در واقع بسیاری اعتقاد دارند که می توان ویژگی های فرد را از روی اجزای صورتش متوجه شد و به همین دلیل نمی توان آن را پنهان کرد 

 

1. خط های افقی روی پیشانی:

اگر متوجه شدید که دارای خط های افقی روی پیشانی خود هستید یا آن را روی پیشانی شخص دیگر تشخیص دادید، این موضوع به این معناست که خودتان یا این شخص درگیر ترس هایی می باشید

 

به همین دلیل این ترس ها خودشان را با خطوط و چروک روی پوستتان نشان می دهند و در حقیقت به این خطوط، خطوط نگرانی می گویند. این خط ها گاهی اوقات به دلیل مصرف شکر و چربی می باشد و در کل اگر با چنین خط هایی مواجه شدید ، حتما سلامتی خود را بررسی کنید.

 

اگر بر روی پیشانی خود قرمزی خاص یا رگ های خونی کوچکی را مشاهده کردید و به علائمی مانند تنگی نفس، سرگیجه، تپش قلب، احساس سوزش یا درد در بازوی چپ دچار گشتید ،

 

ممکن است مشکل قلبی داشته باشید بنابراین باید یک متخصص قلب مراجعه نمایید زیرا پیش از بروز یک حمله قلبی نوعی رنگ جزئی سبز متمایل به آبی روی پیشانی ظاهر می شود.

 

اگر پیشانی شما قرمز یا پوسته پوسته شده ممکن است دستگاه گوارش شما دچار اختلال شده باشد و این امر نشانه خشکی دستگاه گوارش باشد. بروز جوش بر روی پیشانی نیز به علت عدم انجام فرآیند سم زدایی از بدن می باشد.

 

2 و 3:خط های عمودی بین ابرو ها:

احتمالا متوجه خط های عمودی بین ابروهای خود شده اید . اگر چه بعضی از افراد هرگز این خط ها را ندارند. البته تفاوتی در این بین وجود دارد و بعضی از افراد با اخم کردن و بعضی از افراد بدون اخم کردن هم این خط ها را دارا هستند 

 

مثلا بعضی از آن ها تنها یک دانه از آن خط ها را دارند و بعضی دیگر چند تا از آن ها را دارا می باشند. خط های عمودی به این معنا است که شخص مبتلا به مشکلات کبدی می باشد.

 

4. خط افقی روی بینی:

اگر در بالای بینی خود خط افقی داشتید و تقریباً این خط ها بین چشمان شما بود ، این موضوع به این معناست که احتمالاً نوعی واکنش آلرژیک داشته اید و از طرف دیگر می توان این موضوع را این گونه تفسیر کرد که شما میل جنسی بسیار کمی دارید و حتماً باید در مورد آن چاره ای بیاندیشید.

 

اگر روی نوک بینی یا اطراف بینی شما جوش وجود داشت ، ممکن است به ناهنجاری های داخلی دچار شده باشید . همچنین وجود جوش روی بینی ممکن است به علت غذای مصرفی شما باشد پس به غذایتان توجه نماید .

 

مصرف غذاهای تند ، چرب و شیرین موجب بروز جوش روی بینی می شود و ممکن است شما را دچار عوارضی همچون سوء هاضمه، یبوست و یا اسهال نماید .مصرف زیاد غذاهای محرک مانند قهوه و یا استرس و ناراحتی شدید نیز موجب قرمزی یا پارگی های مویرگی در اطراف پل بینی خواهد شد.

 

5. چروک چشمی:

منظور از این چروک ها خط هایی هستند که در گوشه بیرونی چشم یک فرد پدیدار می شوند و هر چقدر این خط ها قدیمی تر و پهن تر شوند ، فرد ضعف بینایی بیشتری پیدا می کند اما اگر شما هم این خط ها را داشتید و هیچ مشکلی را در چشمان خود و بینایی خود احساس نمی کردید ، احتمالاً به مشکلات کبدی مبتلا هستید.

 

6. خط های سیاه زیر چشم:

یکی دیگر از وضعیت های رایج پوستی، خط های سیاه زیر چشم می باشد که معمولا بعضی از افراد با بالا رفتن سن بیش از همیشه دچار این مشکل می شوند اما این موضوع برای جوان ها هم ممکن است اتفاق بیفتد.

 

این موضوع اصلا ربطی به کم خوابیدن ندارد و دلیل آن کم آبی در بدن فرد است که یکی از راه های مقابله با این مشکل ، کاهش میزان مصرف قهوه و نمک است پس سعی کنید که نوشیدن آب را در پیش بگیرید و تا جایی که می توانید مصرف آن را افزایش دهید.

 

7. خط های روی گونه ها:

مرکز گونه ها جایی هست که احتمال وجود چروک در آن وجود دارد اما معمولاً این موضوع تا قبل از سن 70 سالگی اتفاق نمی افتد. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قبل از این سن این موضوع را تجربه کردید ،

 

احتمالاً دستگاه گوارش تان دچار مشکل می باشد یا این که سینوس های شما در خطر هستند و در هر مورد بهتر است که یک چکاپ پزشکی داشته باشید.

 

گونه راست:

اگر روی گونه راست تغییر رنگ ، مشکلات پوستی و لکه مشاهده نمودید ، سلامت ریه ها و دستگاه روده بزرگ شما در خطر است. بروز آکنه خفیف، لکه های اگزما و یا قرمزی جزئی روی گونه راست نشانه این است که شما ممکن است به یک سرماخوردگی دچار شوید.

 

اگر روی گونه راست خود ، دارای اگزمای قرمزرنگ همراه با پوسته پوسته یا رنگ سبز هستید ، در معرض ابتلا به آلرژی های تنفسی یا آسم قرار دارید . علت بروز این علایم ، حرارت بسیار یا التهاب در سیستم تنفس یا فقدان اکسیژن در نتیجه گرفتگی برونشی می باشد.

 

گونه چپ:

اگر کنار پل بینی و روی گونه چپ خود، دچار پارگی مویرگی و قرمزی هستید ، ممکن است وضعیت سلامت شبکه کبد و کیسه صفرا شما در خطر باشد زیرا این علائم نشانه التهاب یا تجمع سموم در کبد است.

 

فشار خون بالا و خشم فروخورده نیز با علائمی مانند وجود رگ های بیرون زده و متورم، قرمزی و جوش روی گونه چپ بروز می کند. رنگ متمایل به زرد در زیر چشم چپ به علت وجود سنگ صفرا یا تری گلیسیرید و کلسترول بالا می باشد.

 

برخی مسائل عاطفی مانند خشم و افسردگی نیز خود را به صورت مشکلاتی در این ناحیه نشان می دهد زیرا شبکه کبد و کیسه صفرا شامل سیستم عصبی می شود.

 

8. نوک بینی قرمز:

بسیاری از افراد هستند که فقط در هوای سرد دچار نوک بینی قرمز می شوند اما تعداد معدودی از مردم در حالت عادی نیز نوک بینی قرمز دارند و این موضوع را می توان یک نوع واکنش بدنی تلقی کرد. در حقیقت افرادی که نوک بینی قرمز بدون هیچ دلیل مشهودی دارند مبتلا به مشکلات قلبی یا کار کردن بیش از حد هستند.

 

9. خط خنده کاملا واضح:

بعضی از افراد خط خنده کاملاً واضحی دارند که معمولا در گوشه لب هایشان پدیدار می شود و گاهی اوقات این موضوع به علت خندیدن زیاد می باشد که مشکلی ندارد

 

اما می تواند نشان دهنده این باشد که فرد به مشکلات مربوط به پانکراس یا حتی دیابت مبتلا است. بعضی از متخصصان معتقدند که خط های عمودی در این قسمت می تواند هشدار ضعف در سیستم تناسلی فرد باشد.

 

10. خط های عمودی در بالای لب بالا:

داشتن خط های عمودی در این قسمت اصلا شایع و رایج نیست و بنابراین اگر مبتلا به این مشکل هستید ، احتمالاً یا سیگاری می باشید یا این که ریه های شما دچار مشکل است و از طرفی به این معنا است که شما میل جنسی کمی دارید.

 

11. چانه:

بروز تغییرات بر روی چانه نشانه های مربوط به سلامت کلیه و مثانه و سیستم هورمون ها و غدد را آشکار می سازد.اگر روی چانه شما به طور ناگهانی ، لکه های تیره ایجاد شد و تغییر رنگی در اطراف پوست چانه و دهان مشاهده نمودید ، ممکن است دچار مشکلاتی در کلیه و مثانه باشید.

 

آکنه عود کننده در اطراف چانه نشانه بر هم خوردن توازن هورمونی و تولید بیش از حد استروژن یا تستوسترون و مشکلات عادت ماهیانه زنان و بروز مشکلات در پروستات مردان است.

 

شیار بین بینی و لب بالایی به سلامت رحم و تخمدان در زنان و پروستات در مردان مربوط می شود. اگرخطوط افقی و یا لکه و تغییر رنگ در این قسمت ظاهر شود نشان دهنده وجود برخی مشکلات باروری می باشد.

افرادی که چانه کوچکی دارند ، به بیماری های کلیه و مثانه مبتلا می شوند بنابراین باید با رعایت اصول رژیم غذایی و روش زندگی صحیح از این مشکلات جلوگیری کنند. پرخونی اطراف ناحیه چانه نیز نشانه فعال بودن زیاد کلیه ها به علت استرس بیش از حد و دائمی می باشد.

 

12. دهان:

دهان و لب ها با سلامت معده و روده کوچک در ارتباط است. پوست اطراف لب ها در 2طرف دهان به سمت گونه اسرار سلامت روده بزرگ را فاش می کند.اگر لک ها یا نقطه رنگ پریده ای در اطراف لبهای شما بروز کرد ، می تواند نشان دهنده آلرژی غذایی ، حرکات ضعیف روده، نفخ و یا کاهش اشتها باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره