وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی مهم در رابطه با برفک واژن

نکاتی مهم در رابطه با برفک واژن

به گزارش ایران ناز بسیاری از زنان در دوره ای از زندگی خود با بیماری برفک واژن مواجه می شوند اما ابتلا به برفک واژن در دهه 30 و 40 زندگی و همچنین در زنان باردار شایعتر است و…برخی از زنان مبتلا به برفک واژن هیچ گونه علائمی نداشته و نسبت به بیماری خود بی اطلاع هستند.

 

در چنین مواردی بیماری به صورت اتفاقی و در حین تست پاپ اسمیر تشخیص داده می شود.برفک واژن یک بیماری شایع است که از عفونت واژن و نواحی اطراف آن ناشی می شود.عفونت معمولا از نوع کاندیدا آلبیکنس می باشد.کاندیدا بر روی پوست زندگی می کند

 

و به طور معمول در دهان، روده و واژن یافت می شود. کاندیدا توسط باکتری های بی ضرر دیگری که بر روی پوست قرار دارند تحت کنترل قرار می گیرند.اما گاهی مواقع تعادل باکتریایی پوست به هم می خورد و شرایط برای رشد سریع کاندیدا بیشتر شده و در نتیجه باعث بروز علائمی مانند ترشحات و التهاب می شوند.

 

نکاتی مهم در رابطه با برفک واژن

 

بسیاری از زنان در دوره ای از زندگی خود با بیماری برفک واژن مواجه می شوند اما ابتلا به برفک واژن در دهه 30 و 40 زندگی و همچنین در زنان باردار شایعتر است. هنوز مشخص نیست که چرا برخی از زنان بیشتر مستعد ابتلا به برفک هستند. بیماری دیابت و بیماری هایی که باعث ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می شوند

 

احتمال ابتلا به برفک واژن را بیشتر می کنند.- استفاده از محصولاتی که واژن را تحریک می کنند مانند دوش واژینال (دوش (douche) یک واژۀ فرانسوی و به معنی شستن یا خیساندن است. دوش واژینال روشی برای شستن واژن است که معمولاً با ترکیبی از آب و سرکه انجام می‌شود.

 

دوش‌ها در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند و حاوی مواد ضدعفونی‌کننده و مواد معطر هستند. دوش در یک بطری یا کیسه عرضه می‌شود و از طریق لوله‌ای به سمت واژن می‌رود.)این بیماری باید توسط پزشک تشخیص داده شود. پزشک شما را معاینه می کند و در صورت لزوم برای شما آزمایش ساده ای تجویز می کند.

 

نکاتی مهم در رابطه با برفک واژن

 

در این آزمایش از واژن و یا آلت تناسلی مردانه نمونه برداری شده و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده می شود.اگر علائم شما به خاطر بیماری های دیگری مانند التهاب واژن یا عفونت تریکومونایی بروز کرده باشند، توسط این آزمایش آنها را می توان تشخیص داد.البته بیشتر پزشکان به علت نمایان بودن علائم، برفک واژن را بدون نیاز به انجام آزمایش تشخیص می دهند.

 

برفک واژن یک بیماری مقاربتی نیست لذا لزومی ندارد که شریک جنسی شما نیز به پزشک مراجعه کند و یا موارد پیشگیرانه و یا درمانی خاصی را رعایت کند.دوره های درمانی کوتاه مدت توسط داروهای ضد قارچ معمولا در یک زن از هر 5 زن جواب نمی دهند. اگر علائم شما بعد از 7 تا 14 روز درمان نشود، پزشک شما را جزء همان یک مورد از 5 مورد در نظر می گیرد.

 

در چنین مواردی ممکن است پزشک به شما توصیه کند که به صورت منظم دوز مشخصی از داروهای ضد قارچ را مصرف کنید.مطالعات اخیر نشان می دهد که چنین استراتژی می تواند به میزان قابل توجهی از عود بیماری پیشگیری کند.داروهای دیگری نیز برای پیشگیری از عود برفک واژن وجود دارند که می توانید در این مورد با پزشکتان مشورت کنید.

 

نکاتی مهم در رابطه با برفک واژن

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره