وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی که باید درباره پیوند مژه دائم بدانید

نکاتی که باید درباره پیوند مژه دائم بدانید

آیا می دانید مژه های بالایی شما بین ۹۰ تا ۱۶۰ عدد و در اندازه بین ۸ تا ۱۲ میلیمتر هستند؟ مژه های پایینی هم در حدود ۷۵ تا ۸۰ عدد و در اندازه حداکثر ۸ میلیمتر می باشند.

هر ماه تعدادی از آنها از بین رفته و به جای آنها مژه های جدیدی متولد می شوند. و البته هیچ راهی تاکنون برای افزایش طبیعی اندازه هر مژه و تعداد آنها کشف نشده. تعداد، چگالی، اندازه و رنگ مژه ها بصورت ژنتیکی مشخص شده و قابل تغییر نیستند.

البته در سال ۱۸۸۲ روشی برای این کار به نام Transplant اختراع شد که به خانم های برای تحقق رویای مژه های بلند، کمک زیادی کرد.

Transplant چیست؟

پیوند مژه دائم در حقیقت یک روش و تکنیک هنری است و به همین دلیل دقت زیاد و تمرکز زیادی نیاز دارد. برای افزایش تعداد مژه ها یا بلند کردن آن، مقداری از مو های مشابه مژه را از موی سر برداشت کرده و با بی حسی موضعی آنرا به مژه ها پیوند می زنند. این کار در حدود ۲ ساعت طول می کشد.

معمولا پس از کاشت مژه در حدود ۲ هفته مراحل مراقبتی صورت می گیرد و پس از آن اگر مژه ها در حالت عادی خود قرار داشته و مشکلی نداشتند بصورت طبیعی بر روی مژه شما رشد خواهند داشت.

مژه های بعدی از کجا می آیند؟!

واقعیت این است که این عمل، برای مشکلات اولیه ای که برای برخی کودکان در هنگام زایمان ایجاد می شود اختراع شد و طی آن برای مدتی از این روش برای برطرف سازی کمبود مژه در کودکان استفاده می شود. معمولا موهای پشت گردن کودکان قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به مژه های موقت دارند و بصورت موقت تا رفع کامل مشکل مژه ها، از انهای استفاده می شود.

با توجه به موثر بودن این عمل، خانم ها نیز این روش را برای کاشت مژه استفاده می کنند ولی تا زمانی که آن مژه بر روی پلک شما قرار دارد قابل استفاده است و اگر ریزش داشته باشد، دوباره باید عمل مجددی صورت گیرد.

آیا این روش امن است؟

تاکنون هیچ دکتر و روش عملی دیده نشده که میزان موفقیت آنرا و مشکلات قبل و پس از آنرا به درخواست کننده بصورت دقیق شفاف سازی کند. هر عملی در طول سالیان مشکلاتی داشته و در طول زمان برطرف شده است. این عمل نیز یکی از همان عمل های است که اثر و مشکلات آن بسیار وابسته به خود بیمار است و هر بیمار با توجه به نوع عکس العمل بدن او، ممکن است واکنش هایی داشته باشد. ولی در مجموع تابحال مشکل جدی در این عمل شماهده نشده و یکی از کم خطرترین عمل ها شناخته می شود که بیماران زیادی از آن برای زیبایی پلک های خود استفاده می کنند.

اثرات منفی Transplantیا پیوند

تنها مشکل شناخته شده این عمل در موهای افزوده شده به پلک است. برخی موها با توجه به ساختار خود، سرعت بیشتری در رشد دارند و حتی برخی پس از مدتی فر می شوند. البته این به تنهایی مشکل جدی نیست و معمولا با مراقب و کوتاه کردن آنها برطرف می شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره